روش های تامین مالی برای صادرات

تامین مالی برای صادرات

نکات مورد توجه در تأمین مالی صادرات شما

یکی از مسائل مهم هر کسب و کار امروزی به خصوص کسب و کارهای فعال، بحث تامین مالی برای صادرات است. امروزه با توجه به اهمیت امر صادرات برای کشورهای در حال توسعه به نظر می رسد آشنایی با روش های تأمین مالی صادرات برای مدیران از اهمیت فروانی برخوردار باشد. روش های مختلفی برای تأمین مالی پروژه ها و بحث های سرمایه گذاری وجود دارد که در این مقاله آموزشی مرتبط با صادرات کالا ی شما را با مباحث مرتبط با امور مالی صادرات آشنا می نماییم.

 

چک لیست روش های تامین مالی برای صادرات

غرق تفکر تامین مالی یک برنامه توسعه صادراتی نشوید . گزینه‌های متنوعی در دسترس است.

طلب کمک نمایید. متخصصان صادرات کالا می‌توانند کمک های قابل‌ توجهی را به شما ارائه دهند.

برنامه های زیادی برای کمک به تاسیس تجارت صادراتی شما وجود دارد.

EGFI ( صندوق ضمانت صادرات ایران )  حمایت های مالی بزرگ و مهمی ارائه می دهد.

سایر نهادها و بانک ها (مانند معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و … )کمک‌های مالی جهت تامین مالی برای صادرات را ارائه می‌دهند.

محدوده مرتبط با هر نوع حمایت‌های مالی برای کمک به شروع صادرات را بررسی نمایید.

بیمه اعتباری یک ضرورت برای صادرکنندگان جدید است.

پیش فروش کالا یا پرداخت هزینه کالا به تامین کننده در آینده نیز تسهیلاتی برای کمک به گردش وجوه شما است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

حسابداران می‌توانند در مدیریت فرآیند برنامه صادرات به شما کمک کنند.

 

کسب یک سفارش صادرات کالا یا قرارداد کار سختی است، اما بدانید که کار به همین جا ختم نمی‌شود. اطمینان از تامین مالی برای صادرات و تامین بودجه و قرارداد توسط کسب‌ و کار شما و اطمینان از دریافت کالا و خدمات توسط  مشتری ، از مسائل کلیدی ای هستند که هر صادرکننده‌ای با آن مواجه است.

برای صادرات چقدر پول نیاز دارید؟

بودجه صادرات کالا ی شما تا حد زیادی به کشورها یا بازارهای مورد هدف شما و همچنین به محصولات یا خدماتی که صادر می‌کنید، بستگی دارد.

 

به عنوان مثال

حضور در یک بازار در ایالات‌ متحده آمریکا معمولا گران‌ تر از حضور در یک بازار در یک کشور آسیایی است، از طرفی ارسال دستگاه‌های پزشکی گران‌ قیمت نسبت به ارسال نمونه‌های کوچکی از نوشیدنی هزینه بیشتری را متحمل می‌شود.
یک بودجه صادراتی باید تمام هزینه‌های ممکن در هنگام بازاریابی محصولات یا خدمات در خارج از کشور و نیز هزینه‌های لازم برای اجرای کسب و کار صادراتی شما را پوشش دهد.

 

تامین مالی و پوشش هزینه ها باید برای موارد زیر ایجاد شود :

هزینه بازاریابی و ورود به بازار :

  • بازدیدهای منظم بازارهای هدف شما
  • تامین نمونه ها
  • استخدام یک مدیر صادرات اختصاصی ، در صورتی که صاحب تجارت یا مدیر فروش زمان لازم برای پوشش دادن این نقش را نداشته باشد
  • مشاوران در زمینه ورود به بازار و خدمات مشورتی تجارتی یا قانونی

سرمایه در گردش

سرمایه در گردش معیاری است که هم برای نشان دادن میزان کارآمدی یک شرکت به کار می‌رود و هم نشان‌دهنده سلامت مالی آن در کوتاه مدت است. پرداخت اکثر قراردادهای صادراتی ، توسط صادر کننده پس از تحویل کالا یا خدمات انجام می‌شود. این بدان معنی است که هزینه‌های تولیدی محصولات مانند مواد اولیه ، قبل از پرداخت توسط مشتری باید خریداری شود. تحویل خدمات احتمالاً هزینه‌های ورودی قابل توجهی را متحمل نکند. با این‌ حال، قبل از دریافت معمولا هزینه‌های گوناگونی مورد نیاز است.

طیف وسیع گزینه های مالی جهت تامین مالی برای صادرات کالا

در حال حاضر با کمک‌ گرفتن از روش های مختلف تامین مالی مانند شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر (Venture capital)، همکاری مشترک (joint venture) و … طیف وسیعی از گزینه‌ها برای تامین مالی وجود دارد.

با این‌ وجود ، بانک ها همچنان ساده‌ ترین و نزدیک‌ترین روش دسترسی به بودجه هستند و اکثر بانک‌ها همچنین خدمات ویژه‌ای را به صادرکنندگان ارائه می‌دهند.
بنابراین مدیر بانک شما شاید اولین پورت تماسی شما بایستی باشد.

سرمایه گذاری خطر پذیر ( Venture capital )

سرمایه‌گذاری خطر پذیر  که از آن با عنوان‌های “سرمایه‌گذاری جسورانه” یا “سرمایه‌گذاری کارآفرینی” نیز نام می‌برند، عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش می باشند و البته ریسک فراوانی هم دارند.

این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهامداران آن‌ها قرار می‌گیرند. سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب ‌وکار هدف و ارزش افزوده و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. سرمایه ریسکی یا مخاطره آمیز می‌تواند یک کمک هزینه مالی باشد چنانچه شما با داشتن یک شخص ثالث – تقسیم سود – در کسب و کارتان مشکلی نداشته باشید.

 

به عنوان اولین گام در تحقیق در مورد بازار سرمایه ریسکی ، به وب سایت سهام خصوصی و سرمایه ریسکی استرالیا ( Australian Private Equity and Venture Capital Association Limited’s website ) مراجعه نماید.

 

کمک دولت ایران جهت تامین مالی برای صادرات کالا

دولت ایران از طریق کمک‌ هزینه‌های دولتی ، تسهیلات قرضه یا وام و طرح‌های بازپرداخت ، کمک‌هایی را به صادرکنندگان عرضه می‌کنند.

 

پیشنهاد می شود برای مطالعات بیشتر در این خصوص مطلب بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نفتی را ملاحظه نمایید.

بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نفتی

 

صندوق ضمانت صادرات کالا (export guarantee fund of Iran) :

صندوق ضمانت صادرات ایران حمایت های مختلفی همچون موارد زیر را تامین می نماید.

  • بیمه و تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری های مربوط به کالاها و خدمات صادراتی
  • ایجاد تسهیلات‌ و سرمایه‌گذاری لازم به منظور توسعه صادرات با کمترین هزینه و با استفاده بهینه از منابع موجود

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از راه ارتباطی زیر استفاده کنید…

شماره تلفن : (۶ خط) ۸۸۷۳۳۳۷۰-۰۲۱

وب‌ سایت : https://egfi.ir/

 

طرح حمایت از صادرات کالا و ارائه جوایز صاراتی سازمان توسعه تجارت ایران

مطابق با سیاست های توسعه تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران هر ساله به صادر کنندگان برتر جوایزی اعطا می نماید و همچنین مشوق های مختلفی برای صادرکنندگان اراه می نماید. برخی از این مشوق ها شامل موارد زیر است:

  • پرداخت کمک هزینه ایجاد دفاتر فروش و بازاریابی بنگاه های صادراتی ایرانی در بازارهای هدف
  • کمک هزینه اعزام هیات تجاری – بازاریابی در حوزه صادرات و تجارت بین الملل
  • پرداخت کمک هزینه پذیرش هیات های تجاری – سرمایه گذاری
  • پرداخت کمک هزینه حضور درنمایشگاه های بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه های اختصاصی در بازارهای هدف
  • پرداخت کمک هزینه کارمزد و حق بیمه صدور ضمانت نامه و بیمه نامه های اعتبار صادراتی
  • پرداخت یارانه سود تسهیلات صادرکنندگان نظام لجستیک و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صادرات گرا
  • پرداخت کمک هزینه ثبت علائم و نام تجاری کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف
  • پرداخت کمک هزینه بازاریابی و تبلیغات، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه صادرات
  • پرداخت کمک هزینه راه اندازی مراکز تجاری و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف

 

برای بررسی بیشتر انواع مشوق های صادراتی ارائه شده توسط سازمان توسعه تجارت مطالب بخش جوایز و مجوزهای صادراتی را مطالعه نمایید.

 

آموزش صفر تا صد فرایند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند. بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

 

برای بازگشت به صفحه راهنمای جامع صادرات اینجا کلیک کنید.

 

 

گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش بر اساس تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۴۳/ت۶۱۶۴۶هـ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران 📣 قابل توجه...
تاریخ انتشار : 7 روز قبل
نحوه ارسال اطلاعات ثبت‌سفارش‌های از محل صادرات خود به گمرک 📢 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع.تجارت؛ ✅ پیرو تصمیم...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
فهرست نشان های تجاری قاچاق قطعی سیگارت و تنباکوی معسل فهرست نشان‌های تجاری خارجی رایج سیگارت و تنباکوی معسل قاچاق محرز شامل...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.