راهنمای درخواست الحاقیه تمدید بیمه نامه باربری

فهرست مطالب

راهنمای درخواست الحاقیه تمدید بیمه نامه باربری در سامانه جامع تجارت

مقدمه

در فرایند واردات.رسمی کالا، بعد از نهایی شدن ثبت سفارش و  پیش از حرکت.محموله به سوی کشور، بازرگان باید نسبت به درخواست و اخذ بیمه نامه باربری اقدام کند . درگذشته بازرگانها با مراجعه حضوری به شرکتهای بیمه، درخواست بیمه نامه خود را ارائه میکردند و شرکت بیمه به نمایندگی از بازرگان درخواست.بیمه نامه را در سامانه جامع بیمه ثبت مینمود.

در نسخه جدید سامانه جامع تجارت باتوجه به بند (الف) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه آن و به منظور کاهش مراجعه حضو ری متقاضیان، امکان درخواست بیمه نامه باربری توسط خود بازرگان نیز فراهم شده است. بدین ترتیب بازرگان با مراجعه به بخش «مدیریت بیمه نامه» در سامانه جامع تجارت، میتواند  نسبت به ایجاد درخواست صدور و الحاقیه بیمه نامه  باربری و ارسال آن به بیمه مرکزی اقدام نماید.

همچنین این امکان وجود دارد که ضمن مشاهده آخرین وضعیت هریک از درخواستها ،فرایندها یی مانند درخواست صدور، الحاقیه و ویرایش درخواست صورت گیرد. در این مستند به تشریح گام به گام ایجاد و پیگیری درخواست.الحاقیه تمدید بیمه نامه باربری وارداتی در سامانه جامع تجارت خواهیم پرداخت.

۱روش های ثبت درخواست الحاقیه

درخواست الحاقیه در سامانه جامع تجارت از ۲ طریق که در این بخش.تشریح شده است ،امکان پذیر است.

۱-۱ ثبت درخواست از قسمت مدیریت الحاقیه

پس از ورود به حساب کاربری در سامانه جامع تجارت با انتخاب.نقش بازرگان (حقیقی، حقوقی) یا نمایندگی بازرگان، در منوی سمت راست، عملیات بیمه نامه ، مدیریت الحاقیه را انتخاب نمایید (تصویر ۱).

راهنمای درخواست الحاقیه تمدید بیمه نامه باربری در سامانه جامع تجارت

در این صفحه «الحاقیه» را انتخاب کنید .نوع الحاقیه و شماره یکتای.بیمه نامه موردنظر را انتخاب کرده و سپس گزینه «انتخاب» را کلیک نمایید.

توجه داشته بافهرستی از درخواستهای قبلی قابل مشاهده و پیگیری است. به منظور ثبت درخواست جدید، گزینه «درخواست شید تنها بیمه نامه هایی قابلیت ثبت درخواست الحاقیه داشته که دارای کد یکتای.بیمه نامه باشند (تصویر ۲).

راهنمای درخواست الحاقیه تمدید بیمه نامه باربری

۲-۱ ثبت درخواست از طریق ورود به جزئیات بیمه نامه

پس از ورود به حساب کاربری در سامانه جامع تجارت با انتخاب نقش بازرگان (حقیقی، حقوقی) یا نمایندگی بازرگان، در منوی سمت راست، عملیات بیمه نامه، «مدیریت بیمه نامه واردات» را انتخاب نمایید (تصویر ۳).

در این صفحه فهرستی از  که در وضعیت تأیید  نهایی قرار دارد، گزینه «درخواست الحاقیه» را انتخاب و «نوع الحاقیه» را مشخص نمایید. درخواستهای بیمه نامه قابل مشاهده و  پیگیری است. به منظور ثبت درخواست الحاقیه از این بخش، پس از ورود به جزئیات درخواستی

۲- تکمیل فرم الحاقیه تمدید

پس از ورود به فرم درخواست الحاقیه.تمدید از روشهای ذکرشده ، نحوه ثبت درخواست به شکل ذیل است.

ابتدا باید «شناسه یکتای قبض انبار» کالاهای که قصد تمدید آنها را دارید وارد نموده که بعد از جستجو کد و شرح کالا نیز قابل ملاحظه خواهد بود؛ سپس «نوع ارز» بر اساس آنچه در صدور بیمه نامه وجود داشته نمایش.داده شده و شما باید «ارزش کالا» را وارد نمایید.

در ادامه بعد از انتخاب «نوع ورود به مرز»، «کد رهگیری بارنامه» مربوطه را وارد کرده که با استعلام صورت گرفته تاریخ ورود به مرز نیز به صورت خودکار مقداردهی خواهد شد. همچنین مدت پیشنهادی تمدید را باید با ضریب ۱۵ وارد نمایید (تصویر ۵).

۳- جزئیات الحاقیه

با ورود به بخش  جزئیات الحاقیه، اطلاعات پایه بیمه نامه و جزئیات مربوط به الحاقیه درخواست شده نمایش داده میشود (تصویر ۶) .

۴- وضعیتهای الحاقیه

 ۱-۴ وضعیت پیش نویس

درصورتی که در هرکدام از مراحل تکمیل درخواست، گزینه.انصراف را انتخاب کنید یا به هر دلیلی در خواست تکمیل نگردد، درخواست به مرحله پیشنویس رفته و با ورود مجدد به جزئیات درخواست، امکان تکمیل اطلاعات و ارسال به بیمه مرکزی را خواهید داشت .

۲-۴ وضعیت جدید

در این وضعیت ، امکان ویرایش و ارسال درخواست به بیمه مرکزی وجود دارد. با انتخاب گزینه «ادامه ویرایش الحاقیه»، مراحل ۶ گانه نمایش داده شده و امکان اصلاح فیلدهای.اطلاعاتی برقرار خواهد شد. با فشردن دکمه ارسال به بیمه مرکزی، درخواست به بیمه مرکزی ارسال میشوددرخواست توسط شرکت بیمه» و «منتظر اصلاح درخواست» تغییر مینماید.

در این وضعیتها امکان «ویرایش درخواست» و ارسال مجدد آن به بیمه مرکزی فراهم است (تصویر ۸).

بدین ترتیب از طریق گزینه ویرایش الحاقیه و طی مراحل ۶ گانه، وضعیت درخواست به جدید تغییر یافته و گزینه ارسال به بیمه مرکزی فعال میشود.

۴-۴ تعیین وضعیت مالی و تأیید نهایی

در صورت عدم وجود اشکال یا عدم نیاز به اصلاح درخواست، پس از بررسی درخواست توسط بیمه مرکزی و شرکت بیمه، وضعیت درخواست به منتظر «تعیین وضعیت مالی و صدور بیمه نامه» تغییر مییابد. در این مرحله.لازم است اقدام لازم جهت تعیین وضعیت مالی توسط کاربر با شرکت بیمه صور تگرفته و سپس الحاقیه.صادر و وضعیت درخواست به تایید نهایی تغییر مییابد .

نکته: تاریخچه تغییرات.درخواست و همچنین تغییرات فیلدهای چند مقداری، در بخش انتهایی صفحه جزئیات درخواست قابل مشاهده است
نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راهنمای ثبت سفارش با حالت واردات بدون سابقه تا ۵۰۰ هزار دلار در سامانه جامع تجارت ویرایش تیر ۱۴۰۳ بازرگانانی...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
آموزش کامل مدیریت حق العملکاری در سامانه جامع تجارت ویرایش اسفند ۱۴۰۲ ۱- ورود به سامانه پس از دریافت نقش...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
راهنمای ثبت اظهار خروج کالا در سامانه جامع تجارت ویرایش سوم ۱۴۰۲ آموزش کامل نحوه ثبت اطهار خروج کالا در...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
فرآیند صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده مقدمه : قرنطینه به عنوان یکی از رکن ها و ابزارهای مهم در...
تاریخ انتشار : 4 ماه قبل
راهنمای ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ ) به اطلاع کاربران گرامی میرساند ؛...
تاریخ انتشار : 5 ماه قبل
راهنمای فرآیند تغییر کارت بازرگانی (شخص حقیقی) ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )  برای ایجاد تغییرات در اطلاعات کارت بازرگانی،...
تاریخ انتشار : 5 ماه قبل
شیوه نامه دریافت کد شناسایی فلزات گرانبها پیرو مصوبه مورخ ۲۹ / ۱۰ / ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با قاچاق کالا...
تاریخ انتشار : 5 ماه قبل
ثبت صورتحساب مالیاتی طلا ( سامانه تجارت داخلی ) بروزرسانی ۱۴۰۳  فروشنده کالا ( ارسال کننده فاکتور ) جهت ثبت...
تاریخ انتشار : 5 ماه قبل
الزام استفاده بارنامه‌های دریافتی از سامانه بارفرابران در تعیین منشا ارز الزام استفاده بارنامه‌های دریافتی از سامانه بارفرابران در تعیین...
تاریخ انتشار : 6 ماه قبل
در اجراي تبصره دو قانون مقررات حمل کالاهاي وارداتی کشور، کلیه صاحبان کالاهاي ایرانی که از ناوگان خارجی (زمینی، دریایی،...
تاریخ انتشار : 8 ماه قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

برای نصب اپلیکیشن ixport روی گوشی خود، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما