راهنمای پیامک های هشدار طرح ریجستری ( سامانه همتا )
راهنمای پیامک های هشدار طرح ریجستری را به همراه توضیحات، در جدول زیر مشاهده نمایید.
جهت ثبت نام / ورود به سامانه همتا کلیک کنید. |
برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه همتا کلیک کنید. |
راهنمای پیامک های هشدار طرح ریجستری
پیامک هشدار عدم فعال سازی دستگاه |
|
پیامک اول :دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال سازی نشده است با شماره گیری #7777* نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید. در غیر این صورت از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت. پیامک دوم :دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت. لطفاً نسبت به فعالسازی آن از طریق شماره گیری #7777* اقدام نمایید. |
این پیامک در صورتی ارسال میشود که دستگاه شما آکبند و قانونی بوده اما فعالسازی نشده باشد. دو حالت وجود دارد :دسترسی به کد فعال سازی دارید. در این صورت از طریق سامانه همتا ، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نمایید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید. دسترسی به کد فعال سازی ندارید. دقت داشته باشید کد فعال سازی دستگاه های آکبند قانونی، روی کارت گارانتی یا جعبه، به صورت اسکرچ ( مخفی )، چاپ شده است. همچنین در صورتی که دستگاه خود را بهصورت مسافری ثبت کرده باشید، کد فعال سازی ، در کارتابل ثبت کننده درخواست مسافری، قابل مشاهده است. در هر صورت، اگر به کد فعال سازی دسترسی پیدا نکردید، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. چون اگر این دستگاه فعال سازی نشود، در تاریخ ذکر شده در پیامک، قطع خواهد شد. |
پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد |
|
پیامک اول :مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نمودهاید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید. پیامک دوم :مالک این دستگاه، شماره تلفن 091234XXX89 است. اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا ، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید. |
این پیامک در صورتی ارسال میشود که سیم کارت جدیدی، روی دستگاه قرار گیرد. دو حالت وجود دارد :اگر دستگاه را به تازگی خریداری کردهاید، حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید. درصورتیکه این دستگاه را به تازگی خریداری نکرده اید بلکه یکی از سیم کارت های دیگر خودتان را درون دستگاه قرار داده و این پیامک را دریافت نموده اید، نیاز نیست اقدامی انجام دهید. |
پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد |
|
پیامک اول :مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت هم زمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتاً و تا تاریخ *** با شماره تلفن *********** سرویس خواهد گرفت. در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، میبایست با استفاده از شماره تلفن مالک و از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777)، انتقال مالکیت دستگاه به این شماره صورت پذیرد. پیامک دوم :مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است و با شماره *********** از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت. در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، با استفاده از شماره تلفن مالک، نسبت به انتقال مالکیت این دستگاه از طریق سامانه همتا (کد دستوری7777) اقدام نمایید. |
این پیامک در صورتی ارسال می شود که شناسه (IMEI) دستگاه شما غیر استاندارد باشد. این شناسه (IMEI) ها، به دلیل استفاده هم زمان چندین دستگاه با این شناسه و جهت جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، به عنوان شناسه (IMEI) غیر استاندارد شناخته شده اند. دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا می توانند با سیم کارتی استفاده شوند که قبل از شروع طرح ریجستری روی دستگاه بوده یا از آن سیم کارت، انتقال مالکیت گرفته باشد. دو حالت وجود دارد :اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید، حتما باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید. در صورتی که این پیامک به دلیل تعویض سیم کارت توسط خودتان برای شما ارسال شده و خرید و فروشی اتفاق نیفتاده، در صورتی که می خواهید بیشتر از تاریخ ذکر شده در پیامک، از دستگاه با سیم کارت جدید استفاده کنید، می توانید با سیم کارتی که قبل از شروع طرح ریجستری روی دستگاه بوده، ابتدا افزودن دستگاه را انجام داده و سپس دستگاه را به سیم کارت جدید انتقال مالکیت دهید. |
پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه |
|
پیامک اول :دستگاه زیر جزء دستگاههای ثبتشده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت. پیامک دوم :شناسه زیر جز شناسههای قانونی ثبتشده نمیباشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت. پیامک سوم :دستگاه زیر جزء دستگاههای ثبتشده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت. چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح ریجستری روشن بوده، از طریق شمارهگیری #7777* و انتخاب گزینه افزودن دستگاه، این شناسه را ثبت نمایید. پیامک چهارم :شناسه زیر جزء شناسههای قانونی ثبتشده نمیباشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت. چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح ریجستری روشن بوده از طریق گزینه افزودن دستگاه در سامانه همتا، این شناسه را ثبت نمایید. |
حالتهای مختلفی وجود دارد که باعث میشود این پیامک برای شما ارسال شود. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیر قانونی بودن دستگاه مطالعه نمایید. |
پیامک های اطلاع رسانی سامانه همتا
پیامک های اطلاع رسانی سامانه همتا |
|
رمز عبور موقت شما برابر است با : ****** |
برای ورود به حساب کاربری خود در آدرس سایت سامانه همتا به www.hamta.ntsw.ir ، پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، یک رمز عبور موقت و یکبار مصرف برای شما ارسال میشود. شما به کمک این رمز عبور موقت، میتوانید به کارتابل خود وارد شده و دستگاههای تحت مالکیت سیم کارت خود را مشاهده نموده و فرایندهایی از قبیل انتقال مالکیت و … را برای آن ها انجام دهید. بدیهی است برای ورود در دفعات بعدی، رمز عبور موقت جدیدی برای شما ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید این رمز عبور موقت، صرفا برای ورود به حساب کاربری شماره همراه شما در سامانه همتا قابل استفاده بوده و هیچ ربطی به کد فعال سازی دستگاه در فرایند فعال سازی ندارد. |
فرمت شناسه دستگاه ( IMEI ) وارد شده صحیح نیست. |
این پیامی است که در زمان وارد کردن شناسه ( IMEI ) دستگاه به صورت نادرست، دریافت میشود. شناسه ( IMEI ) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرارگیری سیم کارت ) بستگی دارد و بر روی جعبه ، پشت باتری یا با شماره گیری #06#* ، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه ( IMEI )، بدون هر گونه علامت اضافی ( ممیز، خط تیره و … ) استفاده شود. |
شناسه دستگاه ( IMEI ) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت |
در صورتی که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه ( IMEI ) دستگاه نمایید و آن شناسه ( IMEI )، غیرقانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد. دقت داشته باشید به هیچ عنوان این دستگاه را خریداری ننمایید چرا که امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود نخواهد داشت. |
شناسه دستگاه ( IMEI ) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است.مشخصات دستگاه برند : **** |
در صورتی که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه ( IMEI ) دستگاه نمایید و آن شناسه ( IMEI )، قانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد. در این زمینه، باید به تطابق برند و مدل ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت با مشخصات دستگاه، نوع واردات و روشن شدن یا نشدن دستگاه در گذشته دقت کنید. |
شناسه دستگاه ( IMEI ) قانونی نیست ولی مشمول طرح ریجستری ثبت تلفن همراه نیست |
در صورتی که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه ( IMEI ) دستگاه نمایید و آن دستگاه هنوز مشمول طرح ریجستری نشده باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه ( IMEI ) را به عنوان شناسه ( IMEI ) دستگاه قانونی ثبت نمایید. |
دستگاه با شناسه ( IMEI ) : *************** برای شماره تلفن *********** فعال شد. |
در صورتی که اقدام به فعال سازی دستگاه با کد فعال سازی نموده و عملیات با موفقیت پایان یابد، این پیامک برای سیم کارت شما ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید تمامی شناسه ( IMEI )های ذکر شده در این پیامک، باید با شناسه ( IMEI )های روی جعبه یا #06#* تطابق کامل داشته باشد. |
کد زیر جهت فعال سازی دستگاه خریداری شده توسط شما، تولید شده است. جهت فعال سازی آن از طریق سامانه همتا ( کد دستوری 7777 ) اقدام نمایید. در غیر
|
در صورتی که فردی اقدام به انتقال مالکیت دستگاه خود نماید، این پیامک برای سیم کارت خریدار، ارسال خواهد شد. خریدار موظف است در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی موجود در این پیامک، از طریق سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعالسازی نموده و با دریافت پیامک تأیید فعال سازی از فعال شدن دستگاه برای یکی از سیم کارتهای خود اطمینان حاصل نماید. |
دستگاه با مشخصات زیر به صورت مسافری در سامانه همتا ثبت گردید. با استفاده از کد فعال سازی زیر از طریق سامانه همتا ( کد دستوری 7777 ) نسبت به فعال سازی دستگاه خود اقدام نمایید. برند : **** |
در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت دستگاه مسافری داده باشید و درخواست شما تأیید شده باشد، این پیامک برای شما ارسال میشود. ضروری است بعد از دریافت این پیامک از طریق سامانه همتا نسبت به فعال سازی دستگاه برای سیم کارت دلخواه خود، اقدام نمایید. |
درخواست ثبت گوشی مسافری/ پستی شما به دلیل عدم وجود شناسه دستگاه در اطلاعات ارسال شده از طرف گمرک مورد تایید قرار نگرفت. |
این پیامک یعنی مشخصات دستگاه مسافری شما در اطلاعات ارسالی از گمرک وجود نداشته و امکان ثبت آن در سامانه همتا وجود ندارد. در صورتی که از پرداخت صحیح عوارض دستگاه خود در گمرک مطمئن هستید، باید موضوع ارسال اطلاعات از گمرک به سامانه همتا را از گمرک پیگیری نمایید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت گوشی مسافری در گمرک و سامانه همتا را مطالعه نمایید. |
به نرمافزار همتا خوش آمدید. کد نصب نرمافزار : ****** |
در صورتی که اپلیکیشن همتا را روی دستگاه خود نصب نموده و قصد ورود به کارتابل سیم کارت خود را داشته باشید، این کد یک بارمصرف برای شما پیامک میشود. با استفاده از این کد ، میتوانید وارد کارتابل سیم کارت مورد نظر شده و فرایندهای سامانه همتا از قبیل انتقال مالکیت و … را انجام دهید. |