راه اندازی یک وب سایت

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

اهداف خود را از راه اندازی سایت قبل از شروع کار مشخص کنید

اهداف و ایده های دقیق و منظم که برنامه ریزی شده هستند دقیقا همان ایده هایی هستند که اجرا می شوند! راه اندازی وب سایت در اینترنت دقیقا مانند تاسیس کسب و کار در دنیای واقعی است، همانطور که کسب و کار های بدون هدف و برنامه ریزی در دنیای واقعی به جایگاه خاصی نمی رسند، سایت هایی نیز که بدون هدف راه اندازی شده اند همواره به جایی نمیرسند و همواره بدون ثمر باقی می مانند، به راستی که هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ چه رویایی برای راه اندازی سایت در سر میپرورانید؟ سایت شما قرار است تا چه اندازه رشد کند؟ چه محتوایی را بر روی سایت خود می خواهید بارگزاری نمایید و چگونه این محتوا به مشتریان و شرکای شما کمک می کند؟ آیا استراتژی برای بروز رسانی مستمر وب سایت خود در نظر دارید؟

سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود را قبل از راه اندازی سایت مشخص کنید

سیستم مدیریت محتوا یا content management system نرم افزار های اینترنتی هستند که توسط کنترل پنل گرافیکی که در اختیار دارند به شما اجازه می دهند که وب سایت خود را راه اندازی و مدیریت کنید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، پس از راه اندازی وب سایت، دیگر فقط توسط سیستم مدیریت محتوا میبایست وب سایت خود را مدیریت کنید، توسط این نرم افزار های اینترنتی می توانید به وب سایت خود مطلب، محصول، منو، عکس و ویدیو اضافه کنید، یا این که قالب و رنگبندی وب سایت خود را تغییر دهید، بنابراین سیستم مدیریت محتوا اصلی ترین قسمت یک وب سایت است، سیستم مدیریت محتوا ها انواع زیادی دارند که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • وردپرس (مناسب برای انواع وب سایت های اینترنتی)
  • جوملا (مناسب برای راه اندازی وب سایت های شرکتی)
  • دروپال
  • دیتالایف
  • پرستاشاپ (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • اپن کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)
  • توماتو کارت (فقط مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی)

ما پس از سال ها تجربه در استفاده از سیستم مدیریت محتوا های مختلف، وردپرس را برگزیده ایم، در حال حاضر نیز بیش از ۷۰ درصد وب سایت های جهان از این سیستم مدیریت محتوای محبوب و پیشرفته استفاده می کنند.

مراحل راه اندازی وب سایت:

هم اکنون تمام مراحل راه اندازی وب سایت را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهیم.

  • مرحله اول ساخت سایت: انتخاب نام دامنه

اولین قدم جهت راه اندازی سایت انتخاب و ثبت دامنه مناسب است، اما دقیقا دامنه چیست؟ 

اما انتخاب یک دامنه مناسب به همین آسونی ها هم نیست، 

مرحله دوم ساخت سایت: خرید هاست مناسب

قدم دوم جهت راه اندازی سایت، خرید هاست مناسب است، اما هاست دقیقا چیست؟ 

  • مرحله سوم ساخت سایت: انتخاب قالب وب سایت

پس از خرید هاست و دامنه مناسب می توان گفت اصلی ترین زیرساخت های راه اندازی وب سایت را مهیا کرده اید، اما مهم ترین قسمت یک وب سایت، ظاهر یا پوسته آن وب سایت است که به آن قالب وب سایت هم می گویند، اصلی ترین عامل متمایز کننده انواع وب سایت ها، تفاوت قالب وب سایت ها است، قطعا شما هم تمایل دارید که یک وب سایت با ظاهری بسیار زیبا و منعطف داشته باشید.

  • مرحله چهارم ساخت سایت: سئو و افزایش فروش سایت

پس از خرید هاست و دامنه و نصب قالب وب سایت، هم اکنون زمان آن رسیده است که منو ها، مطالب و محصولات خود را داخل وب سایتتان قرار دهید و سایت خود را به مطلوب ترین حالت ظاهری ممکن برسانید، اما باید بدانید که وب سایت شما بدون بازدیدکننده مانند یک سینما بدون بیننده است، بنابراین پس از اتمام پروسه طراحی و راه اندازی سایت، زمان آن فرا میرسد که وب سایت خود را سئو کنید و سایتتان را در کلمات کلیدی رقابتی به صدر نتایج موتور های جستجو برسانید، شما برای سئو کردن وب سایتتان دو راه در پیش رو دارید:

  1. خودتان بر روی سئو وب سایتتان کار کنید.
  2. پروژه سئو وب سایتتان را به یک متخصص بسپارید.

فاکتور های سئو و بهینه سازی و ب سایت

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو می باشد. سئو نه تنها یک علم بلکه هنر هدایت ترافیک موتورهای جست و جو به وبسایت شما است. به عبارت ساده تر، رساندن وبسایت شما به نتایج اول در گوگل در کلمات کلیدی بخصوص، بالا بردن ورودی گوگل وبسایت و در نتیجه آن رسیدن به هدف مجموعه اصلی ترین اهداف سئو سایت هستند.

فایده سئو چیست؟

همه کسب و کارهای مجازی قصد رسیدن به نتایج اول را در موتورهای جست و جو دارند، چرا که با این روش کیفیت و کمیت ورودی وبسایت را بالا می برند.
کیفیت ورودی: وبسایت شما می تواند تمام بازدید کننده های دنیا را جذب کند، اما اگر بطور مثال بازدیدکنندگان به دنبال ساز موسیقی عود باشند و کار شما فروش چوب سوختنی خوشبوی عود باشد، کیفیت این ورودی پایین است.
کمیت ورودی: به محض اینکه به نتایج بالا و صفحات اول در گوگل برسید، ترافیک سایت شما افزایش می یابد و هرچه ورودی بیشتر، شانس سودآوری بیشتری خواهید داشت.

فرآیند سئو چگونه است؟

شما برای پیدا کردن پاسخ خود به موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo! ، Bing و یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می کنید مراجعه می کنید. سوال خود را تایپ می کنید. در کسری از ثانیه لیست لینک های مرتبط که هرکدام به پرسش شما پاسخ می دهند ظاهر می شوند.

تا حالا شده از خودتون بپرسید پشت این فرآیند چه اتفاقی می افته؟ چرا برخی سایت ها نتیجه بالاتری و برخی دیگر حتی در صفحه یک دیده نمی شوند؟
قضیه از این قراره که گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) ربات های خزنده ای در اختیار دارد که به تمام وبسایت ها سر میزنند و اطلاعات آنها را جمع آوری می کنند. این اطلاعات را به گوگل می آورند و درباره کیفیت آنها تصمیم می گیرند و رتبه بندی صفحات را انجام می دهند. 
فاکتورهای زیادی برای گوگل اهمیت دارند و به طور میانگین هر کدام از اهمیت بخصوصی برخوردارند. اما در نظر داشته باشید سئو علمی کمی نیست بلکه کاملا کیفی است. اگر موفقیت شما با محاسباتی که انجام داده اید قطعی به نظر بیاید باز هم ممکن است نتیجه مورد نظر را نگیرید و در عین حال هستند وبسایتهایی که با عدم رعایت اصول سئو به طور شگفت آوری نتایج اولیه را کسب می کنند. ولی مسلما با پیمودن راه درست حتی اگر دیر به نتیجه برسد، پایدار خواهد بود.

چرا سئو وبسایت اهمیت دارد؟

خلاصه ترین پاسخ به این پرسش این است: موتورهای جستجو بیشترین ترافیک را به وبسایت شما هدایت می کنند.
منبع بیشترین ترافیک هدایت شده به وبسایت ها در فوریه ۲۰۱۸ عبارتند از:
۱. گوگل با بیش از۶۰ درصد
۲. فیسبوک با تقریبا ۵ درصد
۳. یوتیوب ۵ درصد
و در ادامه یاهو ، بینگ ، رددیت ، گوگل ادز ، کام کست ، توئیتر ، آمازون و … هر کدام با کمتر از ۵ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با سایت آمازون به بخش ” راهنمایی کامل فروش محصولات صادراتی در آمازون در سال ۲۰۱۹ ” ، سایت مراجعه کنید.
در مجموع می توان گفت ۷۰.۶ درصد از کل ورودی وبسایت های دنیا را موتورهای جست و جو تامین می کنند که گوگل با ۶۰ درصد بیشترین سهم را دارد، البته از آنجایی که یوتیوب خود رسانه ی شرکت گوگل است می توان ۶۵ درصد را به گوگل مرتبط دانست.
توضیحات بالا مربوط به دو حرف اول کلمه سئو، یعنی SE بود در ادامه میخواهیم شما را با حرف O کلمه SEO به معنی Optimization یا بهینه سازی آشنا نماییم؛

فاکتورهای سئو ۲۰۱۹

هر ساله نشانه هایی از سمت گوگل می آید که نشان می دهند چه فاکتورهایی برای رتبه بندی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است:
در سال ۲۰۱۴ استفاده از پروتکل HTTPS برای گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.
در سال ۲۰۱۵، اهمیت کاربران موبایل و در نتیجه بهینه سازی وبسایت برای آنها بیشتر شد.
سپس، در سال ۲۰۱۶ با معرفی الگوریتم رنک برین گوگل، ارزش محتوا بیش از پیش شد.
و در سال ۲۰۱۷ یک بار دیگر به اهمیت پروتکل امن HTTPS اشاره کرد و امروزه در سال ۲۰۱۹ ، سرعت بارگزاری وبسایت در موبایل بسیار با اهمیت شده است. با توجه به این موارد به طور خلاصه ۷ عامل اساسی و حیاتی برای سئو وبسایت را بررسی می کنیم: 
1. محتوای اختصاصی با کیفیت تولید کنید
۲. بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل
۳. استفاده از پروتکل امن HTTPS
4. بهبود تجربه کاربر UX
5. بهبود سرعت بارگزاری صفحات
۶. بهبود سئو داخلی یا On-Page Seo
7. بک لینک خارجی با کیفیت بدست بیاورید Off-Page Seo
در ادامه به توضیح مختصری از موارد بالا می پردازیم:

محتوای بر پایه سئو تولید کنید

هم چنان محتوا حرف اول را می زند و پادشاه وبسایت شما است. شما باید برای محتوای سایت خود ارزش بالایی قائل شوید، محتوای کپی به سادگی قابل تشخیص است و اگر وبسایت نویسنده اصلی از شما نزد گوگل شکایت کند صفحه شما به سادگی از نتایج گوگل پاک می شود و تکرار این عمل می تواند به پنالتی شدن دامنه شما منجر شود.
محتوای شما باید اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربر بگذارد و ساخت صفحات بی کیفیت و با تکرار بی هدف کلمات کلیدی به لطف الگوریتم پاندا و فِرد گوگل رتبه خوبی نخواهند گرفت.
یک محتوای با کیفیت، زمان ماندگاری کاربر روی سایت (time on page) را افزایش می دهد، بانس ریت یا نرخ پرش (bounce rate) را کاهش می دهد و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار می دهد.

بهینه سازی نسخه موبایل وبسایت

به خاطر دارید که تا همین چند وقت پیش نسخه موبایل وبسایت ها آدرسی با فرمت mobile.url.com داشتند؟ هر چند این روش مضر نیست و مشکلی ایجاد نمی کند اما اکثر وبسایت ها به ساخت یک وبسایت ریسپانسیو علاقه نشان دادند. 
اگرچه گوگل صراحتا بیان کرده که هیچ اجباری برای ایجاد نسخه موبایل وبسایت وجود ندارد، اما این را نیز گفته که یک وبسایت ریسپانسیو شانس بیشتری برای کسب نتایج بالا در گوگل دارد. 
با معرفی الگوریتم Mobile First Index و اجرایی شدن آن در سال ۲۰۱۸ ، حیات شما در نتایج بالای گوگل به کیفیت نسخه موبایل سایت بستگی دارد. با پیروی از دستورالعمل های گوگل برای ساخت وبسایت ریسپانسیو و تولید محتوای ارزشمند دو قدم بزرگ در راه رسیدن به Search Engine Result Page (SERP) بالا را طی خواهید کرد.

HTTPS را جدی بگیرید

در سال ۲۰۱۴، گوگلHTTPS  را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبه بندی نتایج جستجو معرفی کرد، سپس در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که وبسایت هایی که به این پروتوکل مهاجرت نکرده اند را در مرورگر کروم به عنوان “not secure” نشانه گذاری می کند.
همه اینها به این معنی است که گوگل HTTPS را ضروری می داند و عدم جدی گرفتن آن می تواند Bounce Rate سایت شما را افزایش بدهد چرا که کسی دلش نمی خواهد وارد سایتی شود و با صحنه زیر روبرو شود:

بهبود تجربه کاربری User Experience

تجربه کاربری به این معناست که کاربر با ورود به سایت شما تا چه حد به خواسته خود می رسد، با چند کلیک می تواند نتیجه مورد نظرش را بدست بیاورد. اما گوگل از کجا متوجه می شود که ورود کاربر به وبسایت شما برایش مفید واقع شده است؟
موتورهای جستجو مانند گوگل به فاکتوری به نام Dwell time یا زمان حضور کاربر در وبسایت اهمیت ویژه ای می دهند، از لحظه ای که کاربر وارد سایت شما می شود تا زمانیکه دوباره به صفحه نتایج برمی گردد و نتیجه دیگری را کلیک می کند و یا مورد دیگری را جستجو می کند یا در بهترین شرایط پاسخ خود را در وبسایت شما پیدا می کند و به گردش بیشتر در سایت شما می پردازد Dwell Time گفته می شود.
DT یک سیگنال برای ارزشمند بودن صفحات شما از نظر گوگل است، با تولید محتوای ارزشمند و ساختار User Friendly وبسایت خود و با بالا بردن میزان DT می توانید نتایج بهتری SERP بدست آورید.

بالا بردن سرعت بارگزاری صفحات

پس از اجرایی شدن الگوریتم Mobile First Index ، حالا گوگل مهم ترین عامل برای رتبه بندی وبسایت ها برای موبایل را سرعت بارگزاری صفحات اعلام کرده است. هرچه سرعت سایت شما پایین باشد احتمال از دست دادن کاربر بیشتر می شود.
جالب است بدانید که یک ثانیه کمتر شدن سرعت بارگزاری وبسایت Amazon منجر به ۱.۶ میلیارد دلار فروش بیشتر در یک سال شد، این مثال به خوبی اهمیت سرعت سایت را نشان می دهد.
شما می توانید با ابزارهای بسیاری سرعت سایت خود را بسنجید و ایرادات آن را در جهت کاهش سرعت بارگزاری وبسایت برطرف کنید. ابزار سنجش سرعت گوگل به سادگی وضعیت سرعت سایت شما را بررسی می کند. سرعت بالاتر به بهبود UX و در نتیجه آن به سئو سایت کمک می کند.

صفحات داخلی وبسایت را بهینه سازی کنید On-Page Seo

بهینه بودن صفحات داخلی وبسایت شما کمک زیادی به بالا بردن تجربه کاربری UX می کند. استفاده صحیح از تگ های H و لینک سازی داخلی با کیفیت ، مفید و مرتبط به بالا بردن زمان حضور کاربر در وبسایت و در پی آن به دست آوردن SERP بهتر که هدف از سئوی سایت نیز هست کمک می کند.
هم چنین Meta Description جذاب و بر پایه سئو به بالا بردن نرخ کلیک CTR کمک شایانی خواهد کرد. بهینه سازی صفحات داخلی به محتوای ارزشمند شما در جهت رسیدن به نتایج بالاتر کمک خواهد کرد.

بک لینک مفید و با کیفیت بدست آورید

هم چنان در سال ۲۰۱۹ نیز لینک های خارجی به سایت شما از ابزارهای اصلی وبسایت شما به حساب می آیند. پس خیلی به صحبت هایی که درباره موفقیت در سئو بدون بک لینک می شود دقت نکنید، هر چند ممکن است و نمونه های زیادی از سایت های موفق در سئو بدون بک لینک وجود ندارند، اما در کلماتی که رقابت بسیار بالا وجود دارد به سادگی با چک کردن لینک های رقبا متوجه خواهید شد که از تمام ابزارهای خود کمک گرفته اند.
راهکارهای خرید بک لینک با کیفیت عبارتند از:
خرید رپورتاژ آگهی
خرید تبلیغات متنی
و راهکارهایی چون شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها برای ساخت بک لینک های رایگان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا سئو سایت را به امید Ad Words رها نکنیم؟

فرض کنید که کسب و کار شما تجهیزات مهمانی “Party Supplies” باشد، این کلمه کلیدی ماهیانه ۱۱۰.۰۰۰ بار سرچ می شود، با فرض اینکه لینک اول گوگل ۲۰ درصد از کل این ورودی را بدست می آورد پس ۲۲.۰۰۰ بازدید کننده ماهیانه به وبسایت شما هدایت خواهند شد.
ارزش این تعداد بازدید کننده چقدر است؟

میانگین هزینه تبلیغات گوگل چیزی نزدیک به ۱ دلار به ازای هر کلیک و به این معنی است که ماهانه ۲۲.۰۰۰ دلار ارزش بازدیدکنندگان شماست.
در حالیکه سئو وبسایت با هزینه ای بسیار پایین تر و به صرفه تر ممکن است. از آنجایی که با در نظر گرفتن سختی کلمه ممکن است پرداختی به گوگل بسیار بالاتر باشد، سئو گزینه بهتری خواهد بود. هر چند اگر وبسایت شما اصول سئو را رعایت کرده باشد و تجربه کاربری مناسبی ارائه دهد و ورودی ادووردز را راضی نگه دارد به سئو سایت کمک می کند و برعکس در صورت عدم رعایت اصول سئو و فرستادن سیگنالهایی به گوگل که نشان دهنده نامناسب بودن محتوای سایت شما می باشند، در بدست آوردن SERP تاثیر منفی خواهد گذاشت.
جالب است بدانید که هزینه هر کلیک در کلمه کلیدی Auto Insurance (بیمه خودرو) چیزی نزدیک به ۴۵ دلار است.

حرف آخر…

فاکتورهای سئو گوگل همواره در حال تغییر هستند، پس به برنامه و استراتژی همه جانبه و کاملی نیاز خواهید داشت. با اهمیت یافتن Mobile First Index و سرعت بارگزاری وبسایت در سال ۲۰۱۹، رعایت اصول سئو و بهبود تمام فاکتورهای با اهمیت نزد گوگل راه رسیدن به SERP های بالا را خواهید یافت. اگر وقت کافی برای کارهای بالا را ندارید به متخصصین حوزه سئو مراجعه کنید، ما در راش وب پروژه سئو شما را تضمین شده و با کیفیت انجام خواهیم داد.
هرگونه سوال، ابهام، پیشنهاد و یا انتقادی درباره مطالب دارید ما را در بخش نظرات از دیدگاه های ارزشمند خود آگاه سازید.

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =