ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻﻫﺎى وارداتی ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده ازﻧﺎوﮔﺎن ﺧﺎرجی
ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ
در اﺟﺮاى ﺗﺒﺼﺮه دو ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻘﺮرات.ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻﻫﺎى وارداﺗﻲ ﻛﺸﻮر، ﻛﻠﻴﻪ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﻛﺎﻻﻫﺎى اﻳﺮاﻧﻲ ﻛﻪ از ﻧﺎوﮔﺎن ﺧﺎرﺟﻲ (زﻣﻴﻨﻲ، درﻳﺎﻳﻲ، ﻫﻮاﻳﻲ) ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺣﻤﻞ و ورود ﻛﺎﻻﻫﺎى ﺧﻮد ﺑﻪ داﺧﻞ ﻛﺸﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ اﺧﺬ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻ ﻗﺒﻞ از ﻣﺮاﺣﻞ ﮔﺸﺎﻳﺶ اﻋﺘﺒﺎر از ﺳﺎزﻣﺎن راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى ﻫﺴﺘﻨﺪ.
برای آشنایی با واردات کالا به ایران اینجا مطالعه کنید .
ﺧﻼﺻﻪ ﻣﺮاﺣﻞ
- ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﻣﺠﻮز ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ، ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز
- ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﺑﻮدن ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﺼﺪى ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
- ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺗﻮﺳﻂ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، وارﻳﺰ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ و اراﺋﻪ ﻓﻴﺶ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
- ﭼﺎپ ﺻﺪور ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺠﻮز و ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﭘﺲ از ﺗﺎﻳﻴﺪ و اﻣﻀﺎء
ﻗﺪم ۱ :
ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اﺧﺬ ﻓﺮم ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻﻫﺎى وارداﺗﻲ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺮوﺷﻮر ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻ
ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح: ﺑﺮاى درﻳﺎﻓﺖ ﻓﺮم و ﺑﺮوﺷﻮر ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ . ﻓﺮم ﺑﺮوﺷﻮر(ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز) ﻓﺮم اﻃﻼﻋﺎت
ﻗﺪم ۲ :
ﺗﻬﻴﻪ و ﺟﻤﻊآورى ﻣﺪارک ﻻزم ﺟﻬﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻ ﺑﺎ ﻧﺎوﮔﺎن ﺧﺎرﺟﻲ ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح:ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺟﻬﺖ اﺧﺬ ﻣﺠﻮز ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﺪارک زﻳﺮ را ﺟﻬﺖ اراﺋﻪ ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ :
- ﻧﺎﻣﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮاى درﻳﺎﻓﺖ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﺑﻪ اﻣﻀﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﻛﺎﻻ (اﮔﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﻛﺎﻻ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺣﻘﻮﻗﻲ دارد، ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎﻳﺪ در ﻛﺎﻏﺬ ﺳﺮﺑﺮگ ﺷﺮﻛﺖ، ﺑﺎ ذﻛﺮ ﻧﺎم و ﺑﻪ اﻣﻀﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﻣﺠﺎز اﻣﻀﺎ در ﺷﺮﻛﺖ رﺳﻴﺪه و ﻣﻬﻤﻮر ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺎﺷﺪ
- (ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭘﺸﺖ و رو ﺑﺮﮔﻪ ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎرش ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ وزارت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ )در ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺷﻤﺎره ﻫﺸﺖ رﻗﻤﻲ ﺑﺮﮔﻪ ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎرش ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﺑﺎﺷﺪ) و اﺻﻞ ْآن ﻧﻴﺰ ﺟﻬﺖ روﻳﺖ اراﺋﻪ ﮔﺮدد
- .ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭘﺮوﻓﺮﻣﺎى ﺧﺮﻳﺪ ﻛﺎﻻ، ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ وزارت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ )در ﭘﺮوﻓﺮﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ وزن ﺧﺎﻟﺺ ﻛﺎﻻ، وزن ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ ﻛﺎﻻ، ﺣﺠﻢ ﻛﺎﻻ، ﻧﻮع ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪى، و ﻧﻮع ﻛﺎﻧﺘﻴﻨﺮ و ﺗﻌﺪاد ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاى ﺣﻤﻞ آن، در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻻ ﺑﺎ ﻛﺎﻧﺘﻴﻨﺮ ﺣﻤﻞ ﻣﻲﺷﻮد، ذﻛﺮ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻛﺎرت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺻﺎﺣﺐ ﻛﺎﻻ (ﺻﻔﺤﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎت و ﺻﻔﺤﻪ ﻋﻜﺲ دارﻧﺪه ﻛﺎرت)
- ﻓﻴﺶ وارﻳﺰى ﻣﺒﻠﻎ ۳۵۰۰۰ رﻳﺎل ﺑﻪ ﺣﺴﺎب اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ . ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺪارک زﻳﺮ ﻧﻴﺰ در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﺷﺮط ذﻛﺮ ﺷﺪه در ﻫﺮ ﺑﻨﺪ ﺑﺮﻗﺮار ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻣﺪارک ﺑﺎﻻ اراﺋﻪ ﺷﻮد :
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭘﺸﺖ و رو ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎرﺷﻬﺎى ﻗﺒﻠﻲ )در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺑﺮﮔﻪ ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎرش، ﺑﻨﺪ ۲ ﻓﻮق، اﺻﻼﺣﻴﻪ ﺑﺎﺷﺪ
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﭘﺮوﻓﺮم ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻ. ﭘﺮوﻓﺮم ﺑﺎﻳﺪ از ﺳﻮى ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻳﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﺣﻤﻞﻛﻨﻨﺪه ﻛﺎﻻ ﺻﺎدر ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ )در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻻ ﺑﻪ ﺻﻮرت FOB ﺧﺮﻳﺪارى ﺷﺪه ﻳﺎ ﻣﺒﻠﻎ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺣﻤﻞ ﺑﺮ روى ﭘﺮوﻓﺮﻣﺎى ﺧﺮﻳﺪ ﻛﺎﻻ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ذﻛﺮ ﻧﺸﺪه ﺑﺎﺷﺪ
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺗﻠﻜﺲ ﻳﺎ ﻧﻤﺎﺑﺮ از ﺳﻮى ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﻛﺎﻻ در ﺧﺼﻮص ﺗﻌﺪاد ﻛﺎﻣﻴﻮن ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاى ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻ (در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻻ ﺑﺎ ﻛﺎﻣﻴﻮن ﺧﺎرﺟﻲ ﺣﻤﻞ ﻣﻲﺷﻮد) ﻳﺎ (ﻛﺎﻻ در ﻛﺎﻧﺘﻴﻨﺮ ﺣﻤﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺗﻠﻜﺲ ﻳﺎ ﻓﻜﺲ ﺗﻌﺪاد و ﻧﻮع ﻛﺎﻧﺘﻴﻨﺮ( _ )ﺣﺠﻢ ﻛﺎﻻ در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﻛﺎﻻ ﺣﺠﻴﻢ ﺑﺎﺷﺪـ
- اﺻﻞ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﺻﺎدر ﺷﺪه ﻗﺒﻠﻲ (در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮاى ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ اﺻﻼﺣﻴﻪ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ ـ
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺑﺎرﻧﺎﻣﻪ و ﻗﺒﺾ اﻧﺒﺎر (در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻻ ﻗﺒﻼ ﺣﻤﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ
- اراﺋﻪ ﻧﺎﻣﻪ اى از ﺳﻮى ﺷﺮﻛﺖ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻛﺎﻻ ﻛﻪ ﺣﺎوى ﺟﺪوﻟﻲ ﺑﺎ اﻃﻼﻋﺎت زﻳﺮ ﺑﺎﺷﺪ: ﺷﻤﺎره ﭘﻼک ﻫﺮ ﻛﺎﻣﻴﻮن، وزن ﺧﺎﻟﺺ و ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ ﻛﺎﻻى ﺣﻤﻞ ﺷﺪه ﺑﺎ ﻫﺮ ﻛﺎﻣﻴﻮن، ﺗﺎرﻳﺦ ورود ﺑﻪ ﻣﺮز ﻫﺮ ﻛﺎﻣﻴﻮن، ﻣﺒﺪا ﺣﻤﻞ ﻫﺮ ﻛﺎﻣﻴﻮن )ﺑﻪ ﺗﻔﻜﻴﻚ ﺷﻬﺮ و ﻛﺸﻮر( و ﻣﻠﻴﺖ ﻫﺮ ﻛﺎﻣﻴﻮن )در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻻ ﻗﺒﻼ ﺣﻤﻞ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ و وﺳﻴﻠﻪ ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻣﻴﻮن ﺧﺎرﺟﻲ ﺑﺎﺷﺪ
- ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻣﺠﻮز ﺗﺮﺧﻴﺺ ﺻﺎدره از ﺳﻮى ﻣﺮﺟﻊ ذﻳﺮﺑﻂ (در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ واردات ﻛﺎﻻ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﺪون اﻧﺘﻘﺎل ارز ﺻﻮرت ﻣﻲﮔﻴﺮد.)
ﻗﺪم ۳ :
ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اراﺋﻪ ﻣﺪارک ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻮل ﻣﺮﺑﻮط ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح:ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﻣﺪارک اﺷﺎره ﺷﺪه در ﻗﺪم ۲ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﻓﺮم ﺗﻜﻤﻴﻞ ﺷﺪه اﻃﻼﻋﺎت ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻﻫﺎى وارداﺗﻲ را ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎده اى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۴ :
ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺪارک ﺗﺤﻮﻳﻞداده ﺷﺪه )در ﺻﻮرت ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻮدن ﻣﺪارک، روال از ﻗﺪم ۷ اداﻣﻪ ﭘﻴﺪا ﻣﻲﻛﻨﺪ( ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح:در اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺴﺌﻮل ﻣﺮﺑﻮط ، اﻗﺪام ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺪارک اراﺋﻪ ﺷﺪه ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﺗﺎ از ﺻﺤﺖ و ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻮدن ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاى ﺻﺪور ﻣﺠﻮز اﻃﻤﻴﻨﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۵ :
اﻋﻼم ﻧﻘﺺ ﻣﺪارک ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح: ﻣﻮارد ﻧﺎﻗﺺ، ﺟﻬﺖ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮوﻧﺪه , ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ اﻋﻼم ﻣﻲﮔﺮدد.
ﻗﺪم ۶ :
رﻓﻊ ﻧﻮاﻗﺺ ﻣﺪارک ﻣﻄﺎﺑﻖ اﻃﻼﻋﺎت اﻋﻼم ﺷﺪه از ﺳﻮى اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ. روال از ﻗﺪم ۳ اداﻣﻪ ﭘﻴﺪا ﻣﻲﻛﻨﺪ
ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح: ﭘﺲ از اﻃﻼع از ﻧﻮاﻗﺺ اﻋﻼم ﺷﺪه ، ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺑﻪ رﻓﻊ ﻧﻮاﻗﺺ و ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻣﺪارک ﻣﻲﭘﺮدازد .
ﻗﺪم ۷ :
ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺣﻤﻞ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح:در اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺴﺌﻮل ﻣﺮﺑﻮط، اﻗﺪام ﺑﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺣﻤﻞ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺪارک اراﺋﻪ ﺷﺪه و ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﺮﺧﻬﺎى ﻣﺘﻌﺎرف ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۸ :
اﻋﻼم ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح: اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﭘﺲ از ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﺒﻠﻎ را اﻋﻼم ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۹ :
وارﻳﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺑﻪ ﺣﺴﺎب اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح:ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﭘﺲ از اﻃﻼع از ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض، ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ اﻳﻦ ﻣﺒﻠﻎ را ﺑﻪ ﺣﺴﺎب اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ وارﻳﺰ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۱۰ :
اراﺋﻪ ﻓﻴﺶ وارﻳﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺑﻪ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻋﺎﻣﻞ : ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﺷﺮح:ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﭘﺲ از وارﻳﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض ﺑﻪ ﺣﺴﺎب اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، اﺻﻞ ﻓﻴﺶ ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺗﺼﻮﻳﺮ آن را ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻗﺪم ۱۱ :
ﺗﻨﻈﻴﻢ و ﭼﺎپ ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح:ﻗﺴﻤﺖ ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻻﻫﺎى وارداﺗﻲ ﭘﺲ از اراﺋﻪ ﻓﻴﺶ وارﻳﺰ ﻣﺒﻠﻎ ﻋﻮارض از ﺳﻮى ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ، اﻓﺪام ﺑﻪ ﺗﻨﻈﻴﻢ و ﭼﺎپ ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﻣﻲﻛﻨﺪ.
ﻗﺪم ۱۲ :
اﻣﻀﺎء ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ
ﺷﺮح: ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﻋﺎﻣﻞ ذىﺣﺴﺎب اﺳﺘﺎن و ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ اداره ﻛﻞ راﻫﺪارى و ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ ﺟﺎدهاى اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺗﺎﺋﻴﺪ و اﻣﻀﺎ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﻣﻲﺷﻮد .
ﻗﺪم ۱۳ :
ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺑﺮﮔﻪ ﻣﺠﻮز ﺣﻤﻞ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ
ﻋﺎﻣﻞ : اداره ﻛﻞ ﺣﻤﻞوﻧﻘﻞ اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ