مراحل ثبت درخواست بیمهنامه باربری کالاهای وارداتی از طریق سامانه جامع تجارت
سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای اعلام کرد:
۱️⃣ پیرو اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، علاوه بر کالاهای وارده طی رویه ملوانی، درخواست.بیمهنامه برای کالاهای موضوع بندهای ۲ الی ۵ ماده ۵ آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (رویههای مستثنا از ثبت سفارش) نیز میبایست از مسیر قبلی به شرکتهای بیمه ارسال شود.
۲️⃣ مقدار فیلد “مبلغ مورد بیمه به ریال” به عنوان پیشنویس و مبتنی بر نوع ارز و گروه کالایی پرونده ثبت سفارش، در درخواست بیمه نمایش داده شده و هنگام.صدور بیمهنامه نهایی خواهد شد.
۳️⃣ در گام چهارم از مراحل ثبت درخواست بیمهنامه، امکان پر نمودن همزمان هر دو فیلد “هزینه حمل” و “درصد کرایه حمل” وجود ندارد. لذا میبایست یا هزینه.حمل کالای خود را در فیلد مربوطه.وارد نموده و یا اگر هزینه حمل.درصدی از مبلغ مورد بیمه است، میزان درصد آن را در فیلد مربوطه وارد نمود.