مقالات صادرات

مقالات واردات

آموزش سامانه جامع گمرکی ( EPL )

آموزش سامانه جامع گمرکی

EPL مخفف ELECTRONICS PACKING LIST و به معنای ” سامانه پکینگ لیست الکترونیکی ” می باشد.

 

جهت ثبت نام / ورود به سامانه جامع امور گمرکی ( epl ) کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه جامع امور گمرکی ( EPL ) کلیک کنید.

 

ثبت نام در سامانه جامع امور گمرکی

برای ورود به سامانه epl ، از کجا رمز و پسوورد بگیریم ؟ بایستی با همراه داشتن کارت ملی خود به نزدیکترین گمرک محل و واحد انفورماتیک مراجعه کنید. سپس از تسلیم درخواست خود مبنی بر دریافت کد EPL می توانید از واحد انفورماتیک گمرک رمز و پسوورد EPL خود را دریافت کنید.

نکته

یوزر ورود به سامانه EPL همیشه کد ملی شما خواهد بود و رمز آن نیز معمولا در ابتدا توسط مسئول مربوطه یک رمز ساده انتخاب می شود. مانند 000000 . در اولین قدم حتما اقدام به تغییر رمز EPL خود کنید.

درصورت قراردادن این رمز و پسورد دراختیار دیگران امکان سوءاستفاده از کدینگ شما فراهم می شود.

نکته

حتما باید کد ملی شما، در سامانه کدینگ EPL  و کد ملی ثبت شده برای سیم کارت شما با هم برابر باشد . و در صورت .هر گونه هماهنگ نبودن این دو ، ورود به سیستم امکان پذیر نمی باشد .

آموزش کار با سامانه epl گمرک

در ابتدا یوزر و پسورد خود را برای ورود به سامانه epl ، در سایت www.epl.irica.ir وارد کنید. در صورت صحت اطلاعات صفحه زیر باز می شود :

 

 

تغییر رمز و نام کاربری ورودی EPL :

برای تغییر رمز و نام کاربری EPL ، کافیست که به قسمت سمت چپ بالا بر روی اسم خود کلیک کنید و سپس به قسمت تغییر رمز مراجعه کنید، به این ترتیب خیلی راحت می توانید رمز خود را تغییر دهید.

خوب در این قسمت شروع می کنیم به توضیح دادن که هر کدام از منوهای قسمت کاربر چه کاربردی دارد ، بعضی از قسمت ها مانند دوراظهاری واردات با بارنامه نیاز به یک سری توضیحات کامل دارد و به همین دلیل به توضیحاتی محدود بسنده می کنیم:

  احراز فرم وکالت :

در این بخش شما می توانید فرم های وکالت نامه مربوط  به کارمند و شرکت خود به حق العمل کار ، ترخیص کار یا شرکت حمل را ارسال کنید.

  ارسال گواهی بازرسی COI :

در این بخش می توانید گواهی بازرسی کالا COI خود را آپلود کنید ، توجه کنید حجم فایل های ارسالی شما نباید بیشتر از 5 مگا بایت باشد.

  ایجاد سفارش برای شرکت های حمل

این قسمت مربوط به شرکت های حمل می باشد و صاحب کالا ها کاری با آن ندارند .

  بررسی وضعیت ثبت ترخیصیه :

شما در این بخش می توانید وضعیت ثبت ترخیصیه ای که از شرکت حمل گرفته اید را بررسی کنید.

  تجمیع بارنامه :

در صورتی که ثبت سفارش شما به صورت حمل به دفعات مجاز می باشد را انتخاب کرده اید می توانید چندین بارنامه را تجمیع کرده تا با یک اظهارنامه خروج شود.

  تجمیع بارنامه های تفکیک شده :

می توانید بارنامه های تفکیک شده را در این قسمت تجمیع کرده و با یک اظهار نامه خروج کنید.

  تغییر مقصد پته :

پس از  ترخیص کالا از گمرک برای تغییر آدرس انبار ثبت شده در سامانه جامع انبارها می توانید از این منو بهره مند شوید.

جهت آشنایی با پته گمرکی ، مقاله پته گمرکی را مطالعه نمایید.

  تفکیک بارنامه :

فرض بگیرید یک کانتینر بار دارید، که نیمی از آن خازن و نیمی دیگرم مقاومت است، می توانید از این قسمت بارنامه را به دو نیم کرده و سپس قبض انبار را جدا کرده، یک قبض انبار برای خازن ها و یک قبض انبار برای مقاومت ها می گیرید.

  ثبت پیغام روی پروانه :

در این بخش می توانید روی پروانه انتخاب شده، نظر خود را ارسال کنید.

  ثبت کوتاژ :

انجام ثبت کوتاژ

  درخواست مجوز تخلیه صادرات :

ارائه درخواست مجوز تخلیه بار های صادراتی .

  دریافت سریال ترانشیپ :

این قسمت بیشتر مورد استفاده شرکت های حمل است .

  دوراظهاری ترانزیت :

انجام دوراظهاری ترانزیت داخلی یا ترانزیت خارجی ، این منو هم بیشتر توسط شرکت های حمل استفاده می شود.

  دوراظهاری ترانزیت با بارنامه :

با منو قبلی یک کاربرد دارد، با تفاوت به این که اظهار از روی بارنامه انجام می شود.

  دوراظهاری خروج موقت :

برای خروج موقت از این منو استفاده می شود .

  دوراظهاری صادرات :

انجام امور دوراظهاری صادرات

  دوراظهاری صادرات با فاکتور :

انجام امور دور اظهاری صادرات با فاکتور

  دوراظهاری واردات :

د وراظهاری بدون بارنامه دیگر قدیمی شده، کلیه اظهار ها از روی بارنامه انجام می شود.

  دوراظهاری واردات با بارنامه :

در این منو می توانیم با استفاده از بارنامه به عنوان مرجع کالا را در سیستم EPL اظهار کنیم و سپس کوتاژ شود.

  دوراظهاری ورود موقت :

دوراظهاری ورود موقت کالا

  فرم ورود مرزی 

  مشاهده بارنامه های یک فرد :

در این بخش با وارد کردن کد ملی می توانید ببینید چه کالا هایی به چه نام هایی وارد کشور شده است.

  مشاهده سفارش ها :

در این بخش می توانید کلیه امور سفارش های خود در EPL را مشاهده کنید.

  مشاهده ی وضعیت بارنامه ها

برای مشاهده بارنامه ها کاربرد دارد.

  مشاهده ی وضعیت در احراز

  مشاهده ی وضعیت گواهی بازرسی

  واگذاری ترخیصیه

این بخش برای دادن امکان ترخیص کالا به یک شخص دیگر به غیر از صاحب کالا کاربرد دارد.

  ورود اطلاعات کامیون ها

  وصل کردن پته به پروانه ایرو

  وکالت

در این بخش ، برای اطلاع از کارمند و شرکت کارفرما و کارمندی می توانید از این منو بهره مند شوید .

  پرینت قبض انبار الکترونیک

در این منو می توان قبض انبار الکترونیکی را پرینت بگیرید، بیشتر برای شرکت های حمل کاربرد دارد.

  گزارش مجوزهای کاربر

روال دور اظهاری در گمرک تهران امور واردات ( به عنوان یک گمرک زمینی )

توجه: روال مندرج در این نوشتار، بر اساس آخرین نسخه ارایه شده در سرور تولید شده است و ممکن است، جزئیات روالها و شیوه نامه ثبت اطلاعات، دچار تغییراتی شود.
صفحه ورود به ” سامانه گمرک الکترونیکی ” نام کاربری در این صفحه، شماره کدینگ افراد ( شامل افراد حقیقی و حقوقی ) می باشد. این شماره کدینگ برای افراد حقیقی، شماره کد ملی است.
در حال حاضر، صاحبان کالا و دارندگان ” کارت حق العمل کاری ” می توانند با مراجعه به مسئول احراز هویت در گمرک تهران، اقدام به ثبت نام و دریافت رمز عبور نمایند.

فهرست مراحل دور اظهاری
  • دریافت اطلاعات از سامانه ثبتارش
  • پرینت برگه پیش اظهار
  • تکمیل اطلاعات اظهار
  • اضافه کردن مدارک ( جدید )
  • قوانین و توافق نامه
  • تایید نهایی

دریافت اطلاعات از سامانه ثبت سفارش

پس از دریافت شناسه اظهار در سامانه ثبت سفارش، این امکان برای کاربر به وجود می آید که با استفاده از شماره مذبور، ورود اطلاعات در ” سامانه گمرک الکترونیکی ” را آغاز نماید.

در گام نخست، با نوشتن ” شناسه اظهار ” در بخش ” شماره پیگیری ثبت سفارش ” و انتخاب گزینه ” ادامه ” در پایین صفحه، می توان به بخش دوم رفت.

در صورتی که ورود اطلاعات کاربر در این بخش، بدون شماره ثبت سفارش انجام می شود ، برای ورود اطلاعات باید به گمرک تهران مراجعه نماید.

پرینت برگه پیش اظهار

این پرینت، برای ارایه شکل کلی از اظهار نامه در اختیار کاربر قرار می گیرد. کاربرانی که عادت به ورود اطلاعات مستقیم در سامانه ندارند، می توانند با پرینت گرفتن از این صفحه، اطلاعات اولیه را روی این کاغذ ثبت نمایند و در زمان مناسب به ورود اطلاعات در سامانه اقدام نمایند.

در صورتی که نیاز به پرینت گرفتن در این مرحله دارید، می توانید گزینه print را که در ناحیه مشخص شده با رنگ قرمز قرار دارد، انتخاب کنید. در صورتی که نیازی به پرینت کاغذی در این
مرحله ندارید، می توانید گزینه cancel را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه های مطرح شده در بالا، برای عبور از گام دوم، گزینه ” ادامه ” را انتخاب کنید.

 

تکمیل اطلاعات اظهار

در این مرحله، با ورود اطلاعات اظهارنامه، اطلاعات مربوط به هر قلم کالا به صورت جداگانه وارد می شود. جزئیات مربوط به گام سوم، در ادامه مطرح شده است.

توجه به این نکته داشته باشید که برای انتقال نشانگر نوشتاری از روی یک محدوده  ( فیلد ) به یک محدوده دیگر، بهتر است که از کلید tab روی کیبورد خود استفاده کنید.

 

الف) ورود اطلاعات در خانه های 8، 11، 14 و 15 اظهارنامه :

در خانه شماره 8، کدینگ گیرنده را ثبت کنید. این گیرنده باید در نرم افزار آسیکودای گمرک تهران دارای کدینگ باشد.

توجه داشته باشید کدینگ گیرنده ای که در این سامانه وارد می کنید با کدینگ صاحب کالا در قبض انبار الکترونیکی برابر باشد. در صورت داشتن صلح نامه کدینگ صاحب کالا را در قبض انبار
الکترونیکی توسط کارمند انبار مربوطه اصلاح کنید.

نمونه ای از شیوه پرکردن این بخش در ادامه آورده شده است.

 

با فشردن دکمه tab ، یا انتخاب فیلد با کلیک موشواره ( موس )، می توان ” کد کشور طرف معامله ” را در خانه شماره 11 انتخاب نمود. این لیست بر اساس حروف اختصاری نام کشورها تنظیم شده
است.

 

در خانه شماره 14 ، کدینگ اظهار کننده را ثبت کنید. این اظهار کننده باید در نرم افزار آسیکودای گمرک تهران دارای کدینگ باشد. نمونه ای از شیوه پرکردن این بخش در ادامه آورده شده است.

 

 

پر کردن خانه های 15 ( کشور صادر کننده )، و 16 ( کشور مبدا ) اظهار نامه مانند پر کردن خانه شماره 11 است.

 

ب) ورود اطلاعات در خانه های 18، 20، 22، 24، 25، 27، 28 و 29 اظهارنامه :

 

خانه شماره 18، ” هویت و ملیت وسیله حمل در ورود ” را از لیست انتخاب کنید.

 

در خانه شماره 20 نیز می توانید شرایط تحویل ( نوع ارزش ) را به تفکیک نام انتخاب نمایید.

 

در خانه شماره 22 ، نوع ارز را وارد کنید. انتخاب نوع ارز می تواند با موشواره یا نوشتن بخشی از حروف اختصاری مربوط به نوع ارز انجام شود. برای مثال، برای انتخاب یورو، کافیست که در بخش جستجوی این ناحیه، حرف E را با استفاده از کیبورد بنویسید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

در انتخاب نوع پرداخت دقت کافی داشته باشید. توجه کنید که انتخاب این گزینه، روی مندرجات بخش 28 اثر می گذارد.

 

 شماره 25 ، نحوه حمل در مرز را از روی لیست انتخاب کنید. در گمرک تهران ( که تمام بارهای به صورت ترانزیت یا مرجوعیست )، این گزینه همیشه زمینی خواهد بود. در خانه شماره 22
هم در حال حاضر باید محل تخلیه را انبارهای گمرک تهران معرفی کنید.

در شماره 22 نیز می توانید نام گمرک ورودی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای انتخاب نام گمرک، کافیست که حرف ابتدایی آن را با استفاده از کیبورد بنویسید. برای مثال، برای
انتخاب گمرک بازرگان، کافیست که حروف ” باز ” را داخل محوطه جستجو وارد کنید.

نام گمرک بندر شهید رجایی، ” منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی ” می باشد.

نام گمرک بندر بوشهر، ” منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 1 ” می باشد.

 

ج) ورود اطلاعات در خانه های 31 ، 33 ، 34 ، 35 ، 38 ، 41 ، 42 و 44 اظهارنامه :

از آنجا که کاربران در این بخش، دچار مشکلاتی می شوند، لطفا این بخش را با دقت مطالعه فرمایید.

 

 

خانه شماره 31 ، بخش های مختلفی برای ورود اطلاعات وجود دارد. در هنگام ورود اطلاعات، بخش کد ثبت سفارش و تاریخ ثبت، از سامانه ثبت سفارش دریافت می شود اما بخش های دیگر باید توسط کاربر پر شود.

 قسمت تعداد بسته ها، تعداد بسته مربوط به قلم کالای فعلی را وارد کنید. در واقع، خانه 31 برای هر قلم، کالا پر میشود، در .نتیجه، کاربر نباید ،جمع کل بسته ها را در این بخش وارد نماید. سپس در قسمت نوع بسته، به انتخاب گزینه مناسب اقدام کنید از قبیل، کارتن، نگله، عدل یا هر گزینه مطلوب دیگر.

در قسمت بیمه و کرایه حمل، اعداد مورد نظر را متناسب با، اطلاعات وارد شده در خانه شماره 20 وارد کنید. انتخاب گزینه مناسب در خانه شماره 20 ، روی فرمول محاسبه عوارض کل اثر می گذارد.

قسمت نام برند، نوع ثبت برند و مدل کالا را از روی اسناد پر کنید. توجه کنید که این داده ها در بخش دایره ارزش و اداره استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از پر کردن بخش شرح تجاری کالا و وارد کردن شماره قبض انبار وهمچنین شماره قبض انبار الکترونیکی، کار شما در این بخش تمام است. (جهت دریافت شماره قبض انبار الکترونیکی به کارمندان مستقر در انبار مربوطه مراجعه نمایید.)

برای وارد کردن چند قبض انبار، کافیست که شماره قبض انبارها را با یک خط تیره از هم جدا کنید، برای مثال 1585628 – 1583421 . برای ورود اطلاعات با تعداد قبض انبار متعدد، محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

درصورتی که برای یک کالا چند قبض انبار الکترونیکی دارید به کارمندان انبار مربوطه مراجعه و جهت تجمی، قبض انبار های الکترونیک خود اقدام بفرمایید.

 

 

کد کالا و وزن خالص و ناخالص را با دقت در خانه های 33، 35، 38 وارد کنید. تعداد واحد کالا را در خانه 41 انتخاب نموده و ارزش قلم کالا را در خانه 42 وارد کنید.

توجه به این نکته داشته باشید، که مجموع ارزش قلم کالاهای وارد شده، باید با عدد وارد شده، در سامانه ثبت سفارش همخوانی داشته باشد.

نو یا مستعمل بودن کالا را در خانه شماره 43 تعیین نمایید.

 

 

مندرجات خانه 44 را بدین صورت پر کنید. شماره فاکتور را از روی فاکتور خود وارد کرده و تاریخ فاکتور را به میلادی در بخش مربوطه وارد نمایید. نمونه ای از فاکتور مورد اشاره در ادامه
آورده شده است.

 

 

سپس در بخش شماره مانیفست، ” شماره دستور قبول ” را از روی قبض انبار خود ثبت کنید. شماره بارنامه نیز در قبض انبار آورده شده است.

از آنجا که سامانه ثبت عدل بندی الکترونیک در گمرک تهران راه اندازی نشده است، در قسمت مربوطه ، عدد 11111111 ( 8 عدد 1 ) را وارد کنید.

 

 

د) ورود اطلاعات در خانه 47 شامل ردیف های 041 تا 049 اظهارنامه :

 

 

در بخش حقوق و عوارض گمرکی، ورود اطلاعات خود را بدین صورت انجام دهید:
  • در خانه 041 ، ماخذ مربوط به قلم کالای فعلی را وارد کنید. برای مثال، اگنر ماخذ شما 8 درصد است، فقط عدد 8 را در خانه ماخذ وارد کنید.
  • در خانه 042 یا قسمت سایر، جمع کل هزینه ها ( برای مثال 0.5 درصد ) و اعدادی کنه شامل مالیات، جریمه و عوارض نمی شوند را وارد نمایید.
  • در خانه 047 یا قسمت مالیات بر ارزش افزوده ( 3.6 درصد )، شما تنها عدد 3.6 را در ستون ماخذ وارد نمایید و مبلغ به صورت خودکار وارد می شود و مقدار آن توسط سامانه گمرک الکترونیکی
    تعیین می شود.
  • در خانه 048 یا قسمت عوارض ( 2.4 درصد ) نیز مانند خانه 047 عمل کنید.

 

شیوه نامه ثبت معافیت‌ها و تخفیفات در نرم‌افزار دوراظهاری واردات گمرک تهران

برای مشاهده ” شیوه نامه ثبت معافیت‌ها و تخفیفات در نرم‌افزار دوراظهاری واردات گمرک تهران ” کلیک کنید

هـ) ثبت تغییرات، قبل از انتخاب گزینه ادامه

برای اتمام این بخش، باید گزینه ثبت ویرایش کالا انتخاب شود.

 

 

با انتخاب این گزینه، اگر همه داده های بالا به درستی وارد شده باشد، گزینه مورد نظر به کلمه ” ثبت کالا ” تغییر می کند و پیغام ” ثبت کالا با موفقیت انجام شد ” نمایش داده می شود. در این صورت، در کنار هر محدوده ای که خطایی در آن رخ داده است، خطای مربوط به آن نوشته می شود. به این نکته توجه شود که بدون ثبت کالا، نباید دکمه ادامه را انتخاب کرد، چرا که ذخیره سازی داده ها تنها با دکمه ثبت ویرایش کالا انجام می شود و در غیر این صورت، داده های وارد شده روی سرور ذخیره نمی شود.

 

 

نمونه ای از خطاهای سامانه که در این بخش مشاهده می شود.

 

 

در صورتی که پس از انتخاب گزینه ثبت ویرایش کالا، هیچ خطایی مشاهده نشد و کلمه مورد نظر نیز به کلمه ثبت کالا تبدیل نشد، چند بار دیگر نیز، این گزینه را انتخاب کنید. این مشکل مربوط به ارتباط مرورگر با سرور اصلی می باشد.

اضافه کردن مدارک

در این قسمت ابتدا باید تصویر فاکتور را با کلیک بر روی دکمه ” choose file ” انتخاب و بارگزاری کنید.

توجه داشته باشید که حجم فایل مورد نظر باید کمتر از 222 کیلو بایت باشد.

جهت اضافه کردن بقیه اسناد کافیست دکمه ” اضافه کردن سند ” را کلیک کرده و فایل مورد نظر را بارگزاری کنید.

به ازای هر عنوان فقط باید یک سند بارگزاری شود. در فاکتورهای چند بخشی فقط صفحه اول فاکتور بارگزاری شود.

در صورتی که که عکس اشتباه بارگزاری شده است مجددا بر روی آن ، عکس جدید بارگزاری شود.

 

 

پس از وارد کردن حروف مندرج در عکس دکمه ” ادامه ” را کلیک کنید.

 

قوانین و توافقنامه

در صورتی که با متن نوشته شده در این بخش موافق هستید، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

 

تایید نهایی

در این بخش، اسناد آپلود، شده در بخش 4 به نمایش، در آمده و اطلاعات اظهاری. برای ثبت در آسیکودا و دریافت شماره سریال سامانه هوشمند و عطف، آماده می شوند.

 

 

از قسمت گمرک اظهاری، گمرک تهران امور واردات را انتخا کنید و روی گزینه ” ذخیره و دریافت شماره سریال و عطف ” کلیک کنید.

 

 

در صورتی که تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، نرم افزا به شما یک شماره سریال و یک شماره عطف می دهد. نمایی از عملیات موفقیت آمیز در این بخش را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

 

 

دریافت پرینت در این بخش، مانند گام دوم است. در صورتی که نیاز به پرینت مجدد در این بخش دارید، می توانید به سوال شماره 5 در بخش پیوست ها مراجعه فرمایید.

 

شماره تلفن میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات شما

021-82992812

021-88805386-8

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

53 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تاکید بانک مرکزی به رعایت قیمت مصوب کالاهای وارداتی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به ضرورت رعایت قیمت مصوب و توزیع...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ساماندهی صادرات محصولات پتروشیمی بلامانع بودن صادرات محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی بیستون و نماینده رسمی شرکت بازرگانی کالا و انرژی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش 📣 قابل توجه بازرگانان محترم؛ ⏪ به اطلاع کاربران محترم می‌رساند، درج شناسه‌کالا.جهت ثبت‌سفارش...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گزارش گمرک از 40 شاخص آماری تجارت خارجی کشور در سال 1402 گمرک ایران در اقدامی مهم با هدف تحلیل...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
امکان اخذ ضمانت نامه بانکی توسط گمرک با سر رسید پایان سال مالی جهت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
مجموعه کامل بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ 🔺شامل ۶۳ بخشنامه ، دستورالعمل و...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما