مقالات صادرات

مقالات واردات

بخشي از آئين نامه اجرايي قانون مقررات تردد وسايل نقليه خارجي ( پیوست 1 )

بخشي از آئين نامه اجرايی قانون مقررات تردد وسايل نقليه خارجي ( پیوست 1 )

پیوست شماره 1 مقررات حمل و نقل ، بیمه و بازرسی کالاهای وارداتی سال 1401

فصل اول تعاريف و كليات

ماده 1 ) ورود. و تردد وسايل نقليه جاده اي. خارجي اعم از مسافربري. و باري در قلمرو جمهوري اسلامي ايران، مستلزم. اخذ پروانه تردد. از سازمان حمل ونقل. و پايانه و پرداخت. مابه التفاوت سوخت است.
تبصر ه 1 ) منظور از قانون. در اين آئين نامه، قانون مقررات تردد وسايل نقليه خارجي است.
تبصر.ه 2 ) منظور از وسيله نقليه خارجي، وسيله نقليه اي است كه در يكي از كشورهاي خارجي ثبت و شماره گذاري شده و براساس قوانين و مقررات مربوط مجاز به حمل ونقل بار يا مسافر بين المللي باشد.
تبصره 3 ) منظور از مابه التفاوت سوخت مصرفي، مابه التفاوت قيمت داخلي سوخت وسايل حمل ونقل با قيمتهاي متعارف خارجي است كه براساس طول مسير تردد و متوسط مصرف سوخت هريك از وسايل نقليه خارجي و در چارچوب عملكرد و رفتار متقابل كشورهاي اعزام كننده وسايل نقليه، توسط سازمان حمل ونقل و پايانه تعيين شده و توسط رانندگان وسايل نقليه
خارجي به حساب خزانه واريز ميشود.

فصل سوم مقررات حمل كالاهاي وارداتي كشور

ماده 20 دراجراي تبصره – 2 قانون، كليه صاحبان كالاهاي ايراني كه از ناوگان خارجي زميني، دريايي، هوايي( نسبت به حمل و ورود كالاهاي خود به داخل كشور استفاده ميكنند مورد به اخذ مجوز حمل كالا قبل از مراحل گشايش اعتبار از سازمان حمل ونقل پايانه هستند.
تبصره موارد استثناء در رابطه با صدور مجوز كلي براي كالاهايي كه داراي شرايط خاص حجمي يا – وزني هستند بنا به پيشنهاد بالاترين مقام اجرايي دستگاهاي ذيربط به تصويب شوراي عالي ترابري ميرسد.
ماده 21 ) بانك مركزي و بانكهاي عامل گشايش اعتبار و گمرک ايران بايد در انجام وظايف مربوط، – مجوز حمل كالا را به عنوان يكي از اسناد موردنياز منظور و مطالبه كنند. درصورت عدم ارائه مجوز حمل توسط صاحب كالا، سازمانهاي مذكور از گشايش اعتبار يا ترخيص كالا، خودداري خواهندكرد.
ماده 22 ) درزمان صدور مجوز، سازمان حمل ونقل وپايانه مورد است درصورت وجود ناوگان ايراني – ميزان عوارض ده درصد( 10 %) كل كرايه حمل را كه بايد توسط صاحب كالا به حساب خزانه واريزشود، در مجوز حمل قيد نمايد ودرصورت تشخيص وجودنداشتن ناوگان ايراني، مراتب بايد در مجوز حمل صادرشده قيد و تائيد شود.
تبصره كرايه واقعي حمل كالاي تحويلي در مقصد  براساس نرخ متعارف حمل كالا و – توسط سازمان حمل و نقل و پايانه تعيين ميشود.
ماده 23 درموارد مشمول پرداخت عوارض كرايه حمل، بانكهاي عامل گشايش اعتبار مورد هستند -ميکند بانكي پرداخت عوارض ده درصد( 10 %) را براساس مجوز حمل صادرشده درزمان معامله اسناد از صاحبان كالا دريافت و در مدارک خريد كالا منظور كنند.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 13 ساعت قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
“آشنایی با اتاق تعاون ایران ”اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام موضوع بند (ژ) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 🔰...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما