.راهنمای فرآیند تغییر کارت بازرگانی (شخص حقوقی)
فرآیند تغییر کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت برای ایجاد تغییرات در اطلاعات کارت بازرگانی حقوقی، ابتدا باید وارد حساب کاربری در سامانه جامع تجارت وزارت صمت شده و نقش پایه حقوقی را انتخاب کنید.
موارد قابل ویرایش در اطلاعات کارت بازرگانی حقوقی:
- کد پستی دفتر مرکزی و سایر موارد مربوط به آن
- مدیرعامل
- تغییر نام و یا نام خانوادگی مدیرعامل فعلی
- تغییر اطلاعات لاتین
از منوی سمت راست، عملیات پایه، بارگذاری صلاحیتها، سربرگ کارت بازرگانی و (( درخواست تغییر )) را انتخاب کنید .
پس از مطالعه فرم تعهدات نامه در صورتی که با آن موافق هستید تیکه مورد نظر را فعال کنید و دکمه (( بعدی )) را بزنید .
نکته: توجه داشته باشید که اعمال تغییرات در کارت بازرگانی فقط برای کارتهای فعال و دارای اعتبار امکانپذیر است.
نکته: اگر دارای کارت بازرگانی با شماره قدیم میباشید، تیک مربوط به آن را فعال کرده و شماره کارت بازرگانی قدیمی خود را وارد کنید
فرآیند تغییر کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت بخش اطلاعات پایه و همچنین کد پستی دفتر مرکزی در فرم درخواست تغییر کارت بازرگانی غیرقابل ویرایش میباشند . لذا چنانچه نام. یا نام خانوادگی. مدیرعامل. فعلی و یا کد. پستی دفتر مرکزی. تغییر یافته است، باید. ابتدا به. سازمان. ثبت شرکتها. جهت اعمال تغییرات مراجعه کنید. از بخش مدیریت حساب کاربری (سربرگ مشخصات شرکت) سامانه جامع تجارت اقدام به به روزرسانی اطلاعات و سپس برای اعمال تغییرات در کارت بازرگانی اقدام به ثبت درخواست تغییر کنید.
فیلدهای لاتین از موارد قابل ویرایش میباشند و در صورت ایجاد تغییرات باید مقدار متناظر فارسی فیلد لاتین مورد را تغییر دهید. برای مثال در صورت تغییر نام، امکان تغییرنام لاتین آن وجود دارد
در مورد کارت بازرگانی بیشتر بدانید
اگر مدیرعامل تغییر کرده باشد باید تنها اطلاعات مرتبط با مدیرعامل ( وضعیت نظام وظیفه، مستندات نظام وظیفه، مدرک تحصیلی، نوع دانشگاه، مستندات مدرک تحصیلی، شماره فرم گواهی سوپیشینه، مستندات سوپبشینه، رشته تحصیلی مرتبط و . مستندات رشته تحصیلی مرتبط) قابل ویرایش است
همچنین اگر کد پستی دفتر مرکزی تغییر کرده باشد تنها اطلاعات مرتبط با کد پستی دفتر مرکزی (نوع محل کسب، کدرهگیری، مستندات اجاره نامه یا سندمالکیت، امکان فعال یا غیر فعال کردن تیک مربوط به مناطق، کدکارگاه تامین اجتماعی و نام شعبه و منطقه و مستندات مربوط به آن) قابل ویرایش است و سایر فیلدها غیرقابل ویرایش خواهند بود.
برای ذخیره تغییرات، گزینه (( ذخیره درخواست )) را انتخاب نمایید. در پایان برای ثبت و ارسال درخواست به کارتابل کارشناس سازمان صمت، گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید.
نکته: پس از ذخیره تغییرات، درخواست به .صورت پیشنویس ذخیره شده و در. صورت نیاز به تغییرات. دیگر. و یا ثبت نهایی. باید گزینه ویرایش. را انتخاب کنید .تا مجدد وارد فرم مربوطه شوید. پس. از ذخیره یا ثبت .نهایی درخواست، فرم بسته شده. و به صفحه بارگذاری. صلاحیتها بازخواهید .گشت. در. این بخش در قسمت. مدیریت درخواستها یک ردیف. جدید ایجادشده که در آن. شماره پیگیری. درخواست، نوع درخواست، زمان ارسال. درخواست و. همچنین وضعیت. فعلی درخواست نمایش داده خواهد شد.
نکته: چنانچه فرم درخواست تغییر را ذخیره کرده باشید، میتوانید در قسمت عملیات، گزینه (( ویرایش )) را انتخاب کنید . تا نسبت به تغییرات دیگر یا ثبت نهایی درخواست اقدام کنید
نکته: چنانچه اقدام به ثبت نهایی درخواست کرده باشید و درخواست در وضعیتی غیر از (( نیاز به رفع نقص )) یا(( پیش نویس )) باش . تنها قادر به مشاهده درخواست خود و همچنین مطالعه توضیحات کارشناس خواهید بود.
وضعیت های درخواست
برای مشاهده وضعیت درخواست، میتوانید با انتخاب نقش بازرگان و مراجعه به بارگذاری صلاحیتها، سربرگ کارت بازرگانی، از بخش مدیریت درخواستها، وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.
وضعیت در حال بررسی سازمان: درخواست کارت بازرگانی جهت بررسی به کارشناسان سازمان صمت ارسال شده است، لطفاً منتظر پاسخ کارشناس بمانید. جهت پیگیری به میز خدمت سازمان صمت استان خود مراجعه کنید.
پیشنویس: در این وضعیت شما قادر به ویرایش فرم مربوطه و یا ثبت نهایی درخواست میباشید.
وضععیت نیازمند رفع نقص: توضیحات کارشناس را با دقت مطالعه نمایید سپس ویرایش را انتخاب و پس از رفع نواقص و تکمیل فرم، ثبت درخواست را کلیک نمایید تا درخواست مجدد برای کارشناس سزمان صمت ارسال شود. توجه داشته باشید استعلام و بررسیی درخواست ابطال کارت بازرگانی توسط کارشناسان سازمان صمت انجام میشود، درصورتیکه سؤال یا اعتراضی نسبت به اظهارنظر کارشناس دارید میتوانید از میز خدمت سازمان صمت استان خود پیگیری کنید.