راهنمای فرآیند تغییر کارت بازرگانی (شخص حقیقی)
( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )
برای ایجاد تغییرات در اطلاعات کارت بازرگانی، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در سامانه جامع تجارت شده و نقش ((پایه حقیقی )) را انتخاب کنید. از منوی سمت راست، عملیات پایه، بارگذاری.صلاحیتها، سربرگ کارت بازرگانی و (( درخواست تغییر )) را انتخاب کنید .
نکته: توجه داشته باشید که فرآیند تغییر اطلاعات کارت بازرگانی فقط شامل تغییر اطلاعات لاتین و تغییر در وضعیت بهره برداری می شود .
پس از مطالعه فرم تعهدنامه و در صورت موافقت، تیک را انتخاب کنید و گزینه بعدی را بزنید . همچنین اگر دارای کارت بازرگانی با شماره قدیم میباشید، تیک مربوط به آن را فعال کرده و شماره کارت بازرگانی.قدیمی خود را وارد کنید .
۱-اطلاعات پایه
بخش اطلاعات فردی در فرم درخواست تغییر کارت بازرگانی غیرقابل ویرایش میباشند لذا چنانچه نام یا نام خانوادگی تغییریافته است، باید ابتدا از بخش مدیریت حساب کاربری اقدام به به روزرسانی اطلاعات کنید و سپس برای اعمال تغییرات در کارت بازرگانی اقدام به ثبت درخواست تغییر کنید. اگر کد پستی و تلفن دفتر مرکزی، آدرس دفتر مرکزی و نام و نام خانوادگی لاتین تغییر کرده باشد، میتوانید در این بخش فیلدهای مربوط به آن را تغییر دهید .
نکته: در هر قسمت میتوانید با انتخاب گزینه (( ذخیره )) تغییرات را ذخیره کنید .
۲- اطلاعات تحصیلی – تولیدی
در صورت تغییر مدیرعامل و داشتن سابقه فعالیت تجاری مدیرعامل جدید، تیک گزینه (( سه سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت را دارم )) را فعال کنید .
نکته: توجه داشته باشید که در صورت داشتن حداقل ۳ سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت، شرط داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم اختیاری میگردد.
در این قسمت میتوانید تغییرات وضعیت.پروانه بهره داری خود را تعیین کنید.
اگر دارای پروانه بهره برداری میباشید، باید نوع مجوز، تصویر مجوز کارت بازرگانی خود را انتحاب کنید
نکته: توجه داشته باشید که فیلد (( مدت اعتبار )) غیرقابل تغییر می باشد .
نکته: در صورت انتخاب گزینه (( تولیدی ( دارای پروانه بهره برداری ) می باشد )) به عنوان جایگزین مدرک تحصیلی، باید حداقل دو سال از تاریخ صدور اولیه مجوز تولیدی متناسب با نوع فعالیتتان گذشته باشد .
۳- اطلاعات مالی
اطلاعات فیلدهای بخش اطلاعات مالی، غیرقابل تغییر است.
۴- سایر اطلاعات
در گام آخر، تغییرات موجود در مدرک.تحصیلی و گواهی سو پیشینه را اعمال کنید.
پس از ذخیره یا ثبت نهایی درخواست، فرم بسته شده و به صفحه بارگذاری صلاحیتها بازخواهید گشت. در این بخش در قسمت مدیریت درخواست ها یک ردیف جدید ایجادشده که در آن شماره پیگیری درخواست، نوع درخواست، زمان ارسال درخواست و همچنین وضعیت فعلی درخواست نمایش داده خواهد شد. پس از ذخیره تغییرات، درخواست به صورت پیشنویس ذخیره شده و در صورت نیاز به تغییرات دیگر و یا ثبت نهایی باید گزینه ویرایش را انتخاب کنید تا مجدد وارد فرم مربوطه شوید
نکته: چنانچه فرم درخواست تغییر را ذخیره کرده باشید، میتوانید در قسمت عملیات، گزینه (( ویرایش )) را انتخاب کرده تا نسبت به تغییرات دیگر یا ثبت نهایی درخواست اقدام کنید.
نکته: چنانچه اقدام به ثبت نهایی درخواست کرده باش ید و درخواست در وضعیتی غیر از (( نیاز به رفع نقص )) یا (( پیش نویس )) باشد، تنها قادر به مشاهده درخواست خود و همچنین مطالعه توضیحات کارشناس خواهید بود.
وضعیت های درخواست
برای مشاهده وضعیت درخواست، میتوانید با انتخاب نقش بازرگان و مراجعه به بارگذاری صلاحیت ها، سربرگ کارت بازرگانی، از بخش مدیریت درخواستها، وضعیت.درخواست خود را مشاهده کنید.
- وضعیت در حال بررسی سازمان : درخواست کارت بازرگانی.جهت بررسی به کارشناسان سازمان صمت ارسال شده است، لطفاً منتظر پاسخ کارشناس بمانید. جهت پیگیری به میز خدمت سازمان صمت استان خود مراجعه کنید.
- پیشنویس: در این وضعیت شما قادر به ویرایش فرم مربوطه و یا ثبت نهایی درخواست میباشید.
- وضعیت نیازمند رفع نقص: توضیحات کارشناس را با دقت مطالعه نمایید سپس ویرایش را انتخاب و پس از رفع نواقص وتکمیل فرم، ثبت درخواست را کلیک نماید تا درخواست مجدد برای کارشناس سازمان صمت ارسال شود . توجه داشته باشید استعلام و بررسی درخواست ابطال کارت بازرگانی توسط کارشناسان سازمان صمت انجام می شود . در صورتیکه سوال یا اعتراضی نسبت به اظهارنظر کارشناس دارید می توانید از میز خدمت سازمان صمت استان خود پیگیری کنید .
- وضعیت در حال بررسی اتاق بازرگانی: درخواست شما توسط سازمان.صمت تأیید و به اتاق بازرگانی ارسال شده است. میتوانید وضعیت درخواست را در کارتابل خود در سایت اتاق بازرگانی مراجعه کنید .
- چاپ کارت بازرگانی: به مفهوم اعمال تغییرات در کارت.بازرگانی و تأیید و ثبت نهایی آن میباشد.