بازار وارداتی کشور روسیه
واردات کشور روسیه
در این بخش از سایت به مطالعه و بررسی کالاهای صادراتی و همچنین کشورهای صادرکننده کالا به روسیه می پردازیم.
با ما همراه باشید.
واردات کشور روسیه
مجموع واردات کشور روسیه در سال ۲۰۲۲ ، ۱۹۹,۴۲۴,۹۹۷میلیارد دلار بود که همین امر این کشور را به ۳۱ مین واردکننده بزرگ جهان تبدیل کرد. بیشترین کالای وارداتی روسیه به ترتیب شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی ، وسایل نقلیه ، محصولات دارویی ، پلاستیک و مصنوعات آن و … می باشد. کالاهای وارداتی روسیه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر محصول در نمودار می توانید در خصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .
————- واردات کشور روسیه
————-
کشورهای صادرکننده به روسیه
کشورهای برتر صادرکننده به روسیه عبارتند از : چین ، آلمان ، بلاروس ، ایالات متحده امریکا و ایتالیا . بیشترین مبدا واردات به ترتیب در قاره های اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی و آفریقا می باشد . واردات کالا ها از کشور های صادرکننده به روسیه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر کشور ( یا قاره ) در نمودار می توانید در خصوص واردات کالا از آن کشور ( یا قاره ) ، اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .
————- واردات کشور روسیه
————-
کالاهای صادر شده به روسیه از ایران و دیگر کشورهای جهان
واردات کشور روسیه از جهان |
واردات کشور روسیه از ایران |
دستگاه های تلفن – اجزا و قطعات وسایل نقلیه موتوری – دارو – اتومبیل سواری – اقلامی که در جای دیگر ذکر نشده است – ماشین های خودکار داده پردازی – ماشین آلات یا تجهیزات آزمایشگاهی – کوروندم مصنوعی – انواع شیر و وسایل همانند – بدنه برای وسایل نقلیه – وسایل نقلیه موتوری برای حمل کالا – خون انسانی و حیوانی – لاستیک رویی چرخ – آلات و وسایل موردنیاز در علوم پزشکی – بولدوزر – کفش – ماشین ها و دستگاه های مکانیکی – گریز از مرکزها و خشک کن ها و تصفیه کننده ها – تراکتورها – آبگرمکن برقی | میوه و آجیل خوراکی ، سبزیجات خوراکی و ریشه ها ، ماشین آلات و وسایل مکانیکی پلاستیک و مصنوعات آن ، ماهی ها ، الیاف اصلی دست ساز و …. |
————-
واردات کشور روسیه
————-
مبادلات تجاری روسیه با جهان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲
ارزش : میلیارد دلار
سال |
۲۰۱۸ |
۲۰۱۹ |
۲۰۲۰ |
۲۰۲۱ |
۲۰۲۲ |
صادرات |
۴۴۹,۳۴۷,۱۵۷ | ۴۲۲,۷۷۷,۱۶۷ | ۳۳۷,۱۰۵,۳۵۲ | ۴۹۲,۳۱۴,۳۳۹ | ۵۸۰,۱۱۸,۳۹۶ |
واردات |
۲۳۸,۱۵۱,۳۷۵ | ۲۴۳,۷۸۰,۵۵۳ | ۲۳۱,۶۶۷,۹۸۵ | ۲۹۳,۵۰۱,۶۷۲ | ۱۹۹,۴۲۵,۰۷۳ |
تراز تجاری |
۲۱۱,۱۹۵,۷۸۲+ | ۱۷۸,۹۹۶,۶۱۴+ | ۱۰۵,۴۳۷,۳۶۷+ | ۱۹۸,۸۱۲,۶۶۷+ | ۳۸۰,۶۹۳,۳۲۳+ |
حجم مبادلات |
۶۸۷,۴۹۸,۵۳۲ | ۶۶۶,۵۵۷,۷۲۰ | ۵۶۸,۷۷۳,۳۳۷ | ۷۸۵,۸۱۶,۰۱۱ | ۷۷۹,۵۴۳,۴۶۹ |
منبع :سایت TRADE MAP
————- واردات کشور روسیه
————-
تبلیغات و بازاریابی در روسیه
روسیه بازار بزرگی است و تجار ایرانی علاقه زیادی به صادرات به روسیه دارند، ولی این امر مشکلاتی را نیز به همراه دارد. مشکلاتی همچون لزوم حضور فیزیکی ، هزینه های بالا و عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و موثق.
برقراری ارتباط با شرکت های روسی کار آسانی نیست زیرا آنها ترجیح میدهند که با شرکت های روس کار کنند ، به این ترتیب که شرکت طرف قرارداد خودش زحمت حمل و ترخیص کالا و واردات کالا را بکشد و آن ها فقط داخلی و به پول رایج خود ( روبل ) خرید کنند و به این ترتیب به سختی به مکاتبات و مکالمات طرف های خارجی پاسخ می دهند.
نکته مهم که باید برای صادرات به روسیه مدنظر داشت این است که ، فقط ۱۲ % از شرکت های روسی امکان واردات را دارند و این به آن معنا است که اگر نتوانید کالا را در روسیه انبار و به صورت محلی ( DDP ) به مشتری عرضه کنید، شانس بسیار کمی دارید و ۸۸ % بازار و امکان صادرات به روسیه را از دست می دهید.
روش های صادرات به روسیه
- مکاتبه از راه دور
- حضور با واسطه در روسیه
- حضور مستقیم در روسیه
روش مکاتبه از راه دور
مزایا
- به نسبت هزینه کم است
- به هیچ شخص یا شرکتی وابسته نیستید و استقلال دارید
معایب
- مکاتبه به زبان انگلیسی با اکثر شرکت های روسی عملا بی فایده است
- مکاتبه و تماس تلفنی از راه دور با روس ها ، حتی به روسی ، به ندرت جواب می دهد
- در بهترین حالت پاسخ می دهند (اگر کالا را در روسیه موجود کنید شاید بخریم)
- فریب دادن یک خارجی دور از دسترس آسان است
- آیا کارمند روس زبان شما به فرهنگ تجاری روسیه و سوراخ های قانونی هم تسلط دارد؟
روش حضور با واسطه در روسیه
مزایا
- دسترسی به مشتریان بالقوه به صورت محلی و حضوری
- مذاکره با مشتریان به زبان و فرهنگ تجاری خودشان
- شناخت و ارزیابی نزدیک به واقعیت از بازار و مشتریان
- استفاده از امکانات و تجربه و ارتباطات نماینده
- جلب اعتماد مشتریان از این جهت که نماینده شما در روسیه حضور دارد و در دسترس و پاسخگو است
معایب
- هیچ تضمینی برای صادرات که هدف اصلی شما است وجود ندارد
- نماینده ممکن است کم کاری کند یا سونیت داشته باشد
روش حضور مستقیم در روسیه
مزایا
- همه چیز تحت کنترل خودتان است
- شناخت دست اول از مشتریان و بازار
- هیچ نماینده ای به اندازه خودتان دلسوز منافع شما نیست
معایب
- نیاز به حضور و سرکشی مستمر در روسیه و هزینه بر بودن مسافرت و جا به جایی
- با وجود هزینه و وقت صرف شده ، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد
- ضعف در آشنایی به زبان و فرهنگ تجاری و بازار روسیه
- وابستگی زیاد به مترجمی که به احتمال زیاد در زمینه بازرگانی تخصص ندارد
مراحل ورود به بازار روسیه
- جستجو برای یافتن کالای مشابه و قیمت کالا در روسیه
- برآورد هزینه های ارسال و ترخیص
- بررسی و تعیین نوع بسته بندی کالا صادراتی و عرضه کالا در روسیه
- اعلام بهترین شرایط فروش
- جستجوی مشتری و اعلام آن به شما
- صحبت و اعلام شرایط به خریداران
- بستن قرارداد
- تحویل و دریافت مبلغ کالا
برای مذاکره اولیه برای صادرات به روسیه حتما اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید:
- نوع محصول
- عکس نمونه از آن
- مشخصات آن از قبیل ( محل تولید ، نوع وزن )
- نوع کود مصرفی ( در خصوص صادرات محصولات کشاورزی )
- استانداردهای اخذ شده
- نحوه بسته بندی کالا صادراتی خود
- جدول زمان بندی تولید آن و یا جدول زمان بندی کاشت و برداشت در سال
- موقعیت انبار و محل بارگیری
- حجم و میزان انتخابی جهت صادرات و یا واردات
درباره کشور روسیه بیشتر بدانیم :
برای مشاهده آخرین اخبار مقررات صادرات و واردات در خصوص کشور روسیه به لینک زیر مراجعه نمایید :