مقالات صادرات

مقالات واردات

پیداکردن خریدار خارجی و راهنمای صادرات

پیداکردن خریدار خارجی و راهنمای صادرات

صادرات کالا

پیداکردن خریدار خارجی : مهمترین عواملی که باعث می شود پیدا کردن یک مشتری خارجی سخت شود ضعف کسب و کار‌ها در نداشتن کانال‌های ارتباطی و عدم آشنایی آن‌ها با تکنیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی برای پیداکردن خریدار خارجی است. برای بسیاری از افراد پیدا کردن یک بازار خارجی و فروش محصولاتشان یک معجزه برای رهایی از وضعیت فعلی است. به همین دلیل به دنبال پیدا کردن دستورالعمل یا راه حل ویژه برای پیداکردن خریدار خارجی و فروش هستند. متاسفانه بسیاری از مدیران کسب و کار‌ها تفکر یک مدیر صادراتی را ندارند اما تمایل دارند صادرات کالایشان اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید ..

این دست شرکت‌ها و افراد انتظار دارند یک بتمن پیدا شود و تمام هزینه‌های بازاریابی را بر عهده بگیرد و مشکل آن‌ها را حل کند بدون انکه هزینه ای از آن‌ها دریافت شود. اگر شما هم به دنبال چنین قهرمانی هستید باید یک خبر بد به شما بدهیم چنین بتمنی در بازار داخلی حضور ندارد چه برسد به بازار خارجی . پس باید استین‌ها را بالا بزنید و با برنامه ریزی دقیق به دنبال مشتری خود بروید و اگر با دقت برنامه ریزی کنید و کارشناسان خبره را بکارگیری کنید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید حتما به موفقیت می رسید. برای تحلیل بازرهای صادراتی کشورها کلیک کنید.

روش‌های پیدا کردن خریداران خارجی

در بسیاری از تحقیقات میدانی که از مدیران کسب و کارها به عمل امده است 96% آن‌ها بر اینکه داشتن یک برنامه دقیق با تحلیل جامع می تواند باعث موفقیت در بازاریابی صادرات شود تاکید کرده اند. همچنین 72 درصد این شرکت‌ها از بکارگیری تیم‌های تخصصی بازاریابی حمایت کرده اند. برای درک اینکه روش‌های بازاریابی برای پیداکردن خریدار خارجی کدامند ما آن‌ها را به دو بخش اصلی تقسیم بندی می کنیم. این دسته بندی بر اساس بودجه افراد و شرکت‌هایی مثل شما طبقه بندی شده است. روش‌های دیجیتال کم هزینه تر از روش‌ها سنتی است .

تحقیق میدانی

یک تحقیق میدانی در اواخر سال 1397 انجام شد. این تحقیق از مدیران عالی کسب و کار و مدیران فروش در رابطه با مشکلات کسب و کارشان صورت گرفت. سوالات تحقیق در زمینه صادرات و بازاریابی خارجی متمرکز شده بود. مدیران کسب و کار برای توسعه واحد خارجی و پیداکردن خریدار خارجی ، نیازمند تیمی متخصص جهت بازاریابی هستند. یافته‌های این تحقیق نشان می دهد 72 درصد از هزینه‌های صورت گرفته بازخورد مناسبی نداشته است. مهمترین دلیل دریافت بازخورد‌های منفی عدم آشنایی با بازار هدف است. عدم اشنایی با خریداران محلی و اجرایی نبودن استراتژی‌ها انتخاب شده نقش مهمی در این شکست ایفا کرده بودند.

ما روش‌های بازاریابی را برای درک بهتر شما خوانندگان به دو بخش سنتی و دیجیتالی طبقه بندی می کنیم. همانطور که می توان حدس زد روش‌های دیجیتالی نسبت به روش‌های سنتی به بودجه کمتری نیاز دارند.  با توجه به رشد استفاده از این روش‌ها ، می توانید انتظار بازخورد‌های بیشتری را نسبت به سرمایه گذاری خود داشته باشید. در ادامه مقاله آموزش صادرات سایت آیکسپورت را نیز مشاهده نمایید.

استفاده از مشاورین متخصص 

برای اینکه صادراتی موفق ، مستمر و سوداور داشته باشید و ریسک های احتمالی خود را به  حداقل برسانید پیشنهاد می گردد در نقطه آغازین با یک مشاور متعهد و متخصص همکاری کنید ، مشاورین می توانند استراتژی مناسب را برای شما طراحی نمایند ، زیرساختها را براساس منابع مالی و اعتباری شما طراحی کنند و بهترین ابزار را برای بازاریابی و برندینگ در عرصه بین المللی به شما معرفی کنند . همکاری با یک مشاور هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدتی است که جلو هزینه های دلاری بیهوده شما را خواهد گرفت . 

آسانترین روش پیداکردن خریداران خارجی ، بازاریابی بین المللی

یکی از دغدغه اصلی صاجبان کسب وکاری که می خواهند صادرات انجام دهند پیدا کردن مشتریان خارجی می باشد. که چگونه بتوانند برای مشتریان بالقوه و یا احتمالی دسترسی پیدا کنند . در ادامه مقاله تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی را نیز مشاهده نمایید

حتما قبول دارید امروزه با تکنولوژی‌های جدید تولیدی ، مساله ای بنام تولید نداریم اما فروش چرااا؟؟؟ حال اگر می خواهید برای کسب وکارتان مشتری یابی فوق حرفه ای انجام دهید کافیست که به بخش راهنمای جامع صادرات سایت ما سری بزنید.

 
 

مشتر.ی یابی خارجی را می توان به 2 دسته تقسیم کرد

مشتری یابی خارجی از طریق بازاریابی  ومشتری یابی سنتی

بازاریابی حضوری
شرکت در نمایشگاهها
تاسیس دفتر نمایندگی

مشتر ی یابی خارجی از طریق مشتری یابی دیجیتال

  وب سایت‌های b2b
 باز اریابی ایمیلی
با زاریابی شبکه‌های مجازی مدرن

 

دیجیتال مارکتنیگ یا بازاریابی دیجیتال

امروزه دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات است. با پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییرات زیادی در حوزه تجارت اتفاق افتاده است. اینترنت یکی از اصلی ترین و اثربخش ترین بسترهای بازاریابی شده است و بازاریابی دیجیتال راه رسیدن شرکت‌ها را به بازارهای بین المللی فراهم کرده اند. اما همه شرکت‌ها با ساز و کار بازاریابی دیجیتال که منجر به موفقیت در بازارهای صادراتی میشود آشنایی ندارند و از اطلاعات و آگاهی‌های لازم برخوردار نیستند. این روش به عنوان ساده ترین و کم هزینه ترین روش‌ها برای شروع فرایند بازاریابی معرفی شده است و ما به شما توصیه میکنیم برای اولین قدم از این روش استفاده کنید. در ادامه مقاله راهنمای جامع صادرات آنلاین را نیز مشاهده نمایید.

روش بازاریابی دیجیتال از طریق دو نوع منبع اطلاعاتی امکان پذیر است:

سایت‌های  B2B

ارتباط بنگاه و بنگاه یکی از الگوهای تجارت الکترونیکی است و در گروه تراکنش‌ها قرار دارد. در این روش طرفین معامله بنگاه‌ها و واحدهای تجاری هستند. الگوریتیم این سایت به گونه ای است که تمام شرکت‌ها اعم از تولیدی، صنعتی، توزیع کنندگان عمده و شرکت‌های بازرگانی، صادراتی و وارداتی و به صورت کلی شرکت‌هایی که قصد تبلیغ اینترنتی دارند و نیاز به محلی معتبر برای ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود دارند میتوانند با عضویت در آن‌ها در کنار یکدیگر به تجارت بپردازند. اگر به جستجو در این سایت بپردازید میتوانید واحدهای تجاری که در واقع خریداران کالاها به حساب می ایند را ببینید.

یکی از معروفترین این سایت‌ها، سایت علی بابا می باشد. این سایت روزانه بالای 1000 بیننده دارد و تعداد زیادی از شرکت‌ها برای انجام معاملات خود از طریق این سایت اقدام میکنند. این سایت‌ها امکان ارتباط و معرفی تمام بنگاه‌های تولیدکننده را با تمامی مصرف کنندگان و خریداران در سراسر جهان فراهم میکند. در زیر برخی از برترین و معتبرترین سایت‌های B2B را آورده ایم، کمی وقت بگذارید و در آن‌ها به جستجو بپردازید.

 

kompass.com

.alibaba.com

.ameinfo.com

AsanExport.com

globalsources.com

TradeKey.com

b2bfreezone.com

ttnet.net

toocle.com

 zawya.com

 

سایت ایکسپورت در بخش خدمات صادراتی ، خدماتی همچون ثبت اطلاعات شرکت و کالای صادراتی در سایتهای B2B را نیز ارائه می دهد

 

یلو پیج یا صفحه زرد

یلوپیچ یک بانک اطلاعات طبقه بندی شده است که اکثر اطلاعات تولیدکننده‌ها و محصولات تولیدی هر کشور یا منطقه در آن ثبت شده است. حتی برخی از شهرهای بزرگ دنیا دارای یلوپیج‌های منحصر به فرد هستند. کشور ما هم تاکنون موفق شده دو نمونه به نام کتاب اول و یلوپیج ایران را تدوین نماید.

اگر بخواهید به یلوپیج یک کشور خاص دسترسی پیدا کنید، کافیست عبارت ” YELLOWPAGE ” را به همراه نام لاتین آن سرچ کنید.  در زیر چند نمونه برایتان قرار داده ایم.

 

افغانستان
چین
عراق

www.afghanbusiness.com

www.afghanyellowpage.com

www.yp.net.cn/english

www.yellowpages-china.com

www.yellowpages.com.iq

www.iraqdirectory.com

 آ موزش صادرات به افغانستان کلیک کنید

 آموزش صادرات به چین کلیک کنید

 آموز ش صادرات به عراق کلیک کنید

 
جمهوری کره
کشورهای اروپایی

 

www.koreayellowpage.net

www.southkoreapages.com

www.europages.com

www.superpages.com/global/europe.html

بر.ای آموزش صادرات به ترکیه کلیک کنید

برا ی آموزش صادرات به جمهوری کره کلیک کنید

بر ای آموزش صادرات به اروپا کلیک کنید

امارات
هند
تحلیل بازار های صادراتی کشورها

www.yellowpages.ae

www.yellowpages-uae.com

www.yellowpages.co.in

www.indianyellowpages.com

—-

 آموزش صادرات به امارات کلیک کنید

 آموزش صادرات به هند کلیک کنید  تحلیل بازار های صادراتی کلیک کنید

 

جذب مشتری خارجی از نگاهی دیگر

  با یه تحقیق خوب و عمیق در بازار شروع کنین

تحقیقات مشتری و بازار برای موفقیت در تجارت و نحوه جذب مشتری خارجی مهمه و به هیچ وجه نباید از این مورد غافل بشین، وقتی صحبت از چطوری پیدا کردن مشتری خارجی میشه، دانشی که به دست میارین می‌تونه تفاوت زیادی در کسب و کار شما ایجاد کنه. البته، اولین گزینه تحقیق، تحقیق آنلاین است که می‌تونه اطلاعات زیادی در مورد روند تجارت بین المللی آینده شما بهتون بده. وبسایت‌ها و انجمن‌های زیادی وجود داره که می‌تونن به شما کمک کنن تا خیلی از واردکنندگان محلی که دنبال صادر کنندگان خارجی می‌گردن رو پیدا کنین! در ادامه مقاله تحقیقات بازار را نیز مطالعه نمایید.

یه چیزی که باید در صادرات و کلاً تجارت مخصوصاً از نوع آنلاین اون، حواستون بهش باشه کلاهبرداران هستن. متأسفانه، در چنین وبسایت‌های محبوبی مثل درگاه B2B ، ممکنه واردکنندگان زیادی پیدا کنین که به نظر قابل اعتماد نیستن. اما خب باز هم، پس از مدتی، شما می‌تونین وارد کنندگان واقعی رو شناسایی کرده و کلاهبرداران بالقوه رو هم تشخیص بدین. یادتون باشه که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واردکنندگان بالقوه، اینترنت رو کامل بررسی و وبسایت‌های معتبر و مطمئنی رو پیدا کنین تا خیالتون راحت بشه.

تحقیقات کامل 

یه پاسخ مناسب به این سوال که چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم ، این هست: برقراری ارتباط با سایر صادرکنندگان و همکاری با اون‌ها. می‌تونین برای صادرکنندگان خارجی یه سری انجمن‌هایی با موضوعات مختلف پیدا کنین و اگه خوش شانس باشین بسیاری از صادرکنندگان موفق می‌تونن شما رو به واردکننده خوبی معرفی کنن که قابل اعتماد هستن. البته در همچین انجمن‌هایی باید حسابی حواستون رو جمع کنین و قبل از هر گونه همکاری، تجزیه و تحلیل و تحقیقات کافی انجام بدین. در ادامه مقاله بازدید از بازار هدف را نیز مشاهده نمایید.

بعد از تموم شدن تحقیقات بازار آنلاین و انتخاب برخی بازارهای بالقوه برای محصولات خودتون، باید تحقیق عمیق‌تری انجام بدین و شاید برای این تحقیقات نیاز به بازدید از بازارهای محلی داشته باشین. پس یادتون نره که تحقیقات بازار یکی از مهم‌ترین مولفه‌های صادرات شماست! بنابراین در همکاری با شرکت‌های حرفه‌ای در این زمینه دریغ نکنین. این همکاری شما رو از بسیاری از تهدیدات محافظت میکنه و باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما میشه.

 روی معرفی برند خودتون سرمایه گذاری کنین

حا لا بریم سراغ نحوه جذب مشتری خارجی از طریق تمرکز روی برند! این روش به این صورت که باید روی معرفی برند خودتون سرمایه گذاری کنین. شما باید شرکتی که دارین رو برای خریداران خودتون قابل مشاهده و جذاب کنین.

حا.لا برای این که بدونین با این روش چطوری مشتری خارجی جذب کنیم باید موارد زیر رو رعایت کنین:

لوگو

 آرم و لوگو شما یه مورد خیلی مهمه. زیرا باید به راحتی در سرتاسر جهان شناخته بشه اما از طرفی هم باید برای کشورهای خاص، سازگار باشه. برای مثال، اگه می‌خواین وارد یک کشور ASEAN بشین ، از آرمی استفاده کنین که توجه محلی رو به خودش جلب کنه و خواهید دید که مردم اون ناحیه عاشق برند شما میشن.

طراحی سایت

طرا حی سایت برای کسب و کار خودتون یکی از سرمایه گذاری‌های خوبیه که ارزشش رو داره و می‌تونه خیلی خیلی به پیداکردن خریدار خارجی کمک کنه. وب سایت رسمی شما باید اطلاعات مهمی در مورد شرکت شما، مثل اطلاعات تماس و پیشنهادات برای خریداران آینده شما داشته باشه. یادتون باشه که مشتریان شما باید هر چیزی که لازم دارن رو در وبسایتی که ساختین پیدا کنن چون این سایت حکم کارت ویزیت شما رو داره. پس شما به یه سایت حرفه‌ای و خیلی خفن نیاز دارین که به بهترین وجه شما رو معرفی کنه، گروه pmpr می‌تونه تو این زمینه به شما مشاوره و راهنمایی بده و کسب و کارتون رو به سمت موفقیت هدایت کنه!

سئو

یکی دیگه از روش‌های پیداکردن خریدار خارجی اینه که تو یه کمپین SEO سرمایه گذاری کنین تا از طریق محتوای وب سایت خودتون به مخاطبان بیشتری برسین. برای محبوبیت بیشتر در بین بهترین موتورهای جستجو از کلمات کلیدی و لینک‌ها استفاده کنین. همه ترفندها و استراتژی‌های سئو رو میشه با استخدام یه تیم حرفه‌ای سئو کار در طولانی مدت پیاده کرد و در نتیجه یه کسب و کار موندگار و عالی رو ساخت!

رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر نقش خیلی مهمی تو زندگی همه ما دارن. پس اگه مدام تو ذهنتون سوال چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم می‌چرخه، باید بدونین که بسته به صنعت و محصولی که دارین، ممکنه لازم باشه در کانال‌های زیادی از شبکه‌های مختلف اجتماعی عضو بشین. توصیه ما اینه که در همه شبکه‌های اجتماعی از همون اول ثبت نام کنین. چون افراد کشورهای مختلف، هر کدوم تو یکی از این شبکه‌ها بیشتر فعالیت می‌کنن. مثلاً یه سری افراد فقط از فیس بوک استفاده می‌کنن در حالی که ممکنه بعضی‌ها فقط از اینستاگرام، توییتر یا لینکدین استفاده کنن. فعال بودن در این کانال‌ها درباره شرکت و محصولات شما باعث میشه بتونین به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنین و در نتیجه مشتری بیشتری پیدا کنین.

تبلیغات آنلاین

تبلیغاتی رو در Google Ads و Yandex قرار بدین که با کلمات کلیدی شما مطابقت داشته باشن. همچنین تبلیغ سایت‌های با کیفیتی که در زمینه شغل شما فعالیت می‌کنن هم بسیار مفیده.

مشتریانی که قبلاً داشتین رو در اولویت قرار بدین

اگه نگرانی اصلی شما این باشه که چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم ، باید به مشتریانی که قبلاً داشتین هم توجه کنین. در بیشتر مواقع، مشتریان فعلی شما فرصت‌های جدیدی رو برای دستیابی به مشتریان جدید به شما ارائه میدن.

 با نیازهای بازار محلی آشنا بشین

در هنگام پیداکردن خریدار خارجی جدید برای صادرات خود، اطلاع داشتن از نیازهای بازار محلی یکی از مهم‌ترین موارد می باشد. یه سرویس معرفی بازار در خارج از کشور به شما کمک می‌کنه تا نیازهای اصلی بازاری رو که می‌خواین به اون وارد بشین شناسایی کنین. با کالاهایی که بازار محلی به اونها نیاز داره آشنا بشین و ظرفیت خودتون رو برای تهیه چنین محصولاتی ارزیابی کنین.

بیشتر مواقع برای یافتن پاسخ سوال مهمی مثل چگونه مشتری خارجی پیدا کنیم ، باید با تحقیق در بازار کارتون شروع کنین چون این کار شما رو با خریداران بالقوه هم آشنا می‌کنه. راهنماهای بسیار زیادی وجود داره که می‌تونین برای تعیین موندگاری تجارت خودتون و همچنین جمع آوری اطلاعات در مورد واردکنندگان محلی، ازشون استفاده کنین.

در ادامه ..

صحبت با واردکنندگان محلی همچنین می‌تونه به شما کمک کنه تجارت خودتون رو متناسب با نیازهای اونها تنظیم کنین تا معاملات بهتر و بیشتری رو برای به دست آوردن سود زیاد در آینده انجام بدین. در هر صورت، شما فقط می‌تونین از این نوع تحقیق بهره مند بشین و تحت هدایت غیرمستقیم واردکنندگان، کسب و کار خودتون رو رونق و گسترش بدین.

همونطور که در حال تحقیق در مورد بازار محلی هستین که قراره واردش هم بشین. حتماً در مورد جنبه‌های قانونی که داره هم مطالعه کنین. از کاغذبازی‌های مورد نیاز در طی مراحل صادرات کالا و همچنین مراحل واردات کالا آگاه باشین و بدونین که چنین مقرراتی می‌تونه باعث ترجیح پیدا کردن دسته‌ای از کالاها به دسته دیگه ای از کالا بشه، به همین دلیله که چنین جزئیاتی همیشه در این نوع تجارت، یعنی تجارت بین المللی مهمه.

البته خیلی هم خودتون رو غرق  در قوانین و مقررات نکنین، شما  اگه بتونین نحوه جذب  مشتری خارجی رو یاد بگیرین  و کم کم خریداران  خودتون رو پیدا کنین، چم و خم کار دستتون میاد و دیگه باید بیشتر تمرکزتون رو روی تامین  نیاز اصلی بازار هدفتون بذارین.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 23 ساعت قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما