ixportixportixport
  • صفحه اصلی
  • عمومی
    • سازمان ها
      • سازمان گمرک
      • سازمان توسعه تجارت
      • وزارت امورخارجه
      • اتاق بازرگانی
      • صندوق ضمانت صادرات
    • قوانین دولتی
      • قانون تجارت
      • اصلاحات قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی
      • قانون مالیات بر ارزش افزوده
      • قانون تجارت الكترونيكی
      • قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان
      • مقررات بهداشتی و قرنطینه
      • قانون اداره مناطق آزاد تجاری
    • بخشنامه های داخلی
      • تعرفه های خدمات بندری جنوب کشور
      • تعرفه های خدمات بندری شمال کشور
      • سرمایه گذاری خارجی
      • قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی
      • موافقت نامه های ترجیحی
    • مجوز و فرایندهای تجاری
      • معرفی فرایندهای مجوز دانش بنیان
      • صدور پروانه بهره برداری رمز ارز
      • گواهی نمایندگی شرکتهای خارجی
      • ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات
      • معرفی کمیته ماده 19 (صادرات خدمات)
      • فرآیند کارت حق العمل کاری گمرک
  • صادرات کالا
    • قوانین و مقررات صادرات
      • ارزش کالاهای صادراتی
      • رفع تعهد ارزی
      • استاندارد صادراتی
      • ممنوعیت های صادراتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
      • کوله بران و مرزنشینان
    • مقالات صادرات
      • آموزش حرفه ای صادرات
      • راهنمای جامع صادرات
      • طرح کسب و کار صادرات
      • راهنمای صادرات آنلاین
      • ارزیابی توان صادراتی
    • سوالات متداول صادرات
  • واردات کالا
    • قوانین و مقررات واردات
      • حقوق و عوارض گمرکی
      • تامین ارز
      • ترخیص گمرکی
      • ثبت سفارش
      • قوانین حمل و نقل بین المللی
      • مجوز ورود
      • ممنوعیت های وارداتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – واردات
      • کوله بران و مرزنشینان – واردات
    • مقالات واردات
      • مراحل واردات
      • ثبت سفارش
      • تأمین ارز
      • ترخیص کالا
      • حمل و نقل بین المللی
    • سوالات متداول واردات
  • سامانه های تجاری
    • سازمان توسعه تجارت
      • سامانه جامع تجارت
      • سامانه جامع تجارت داخلی (افق)
      • سامانه یکپارچه مجوزها
      • سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی
      • سامانه جام
      • سامانه نیما
      • سامانه همتا
    • گمرک
      • سامانه جامع امور گمرکی
      • سامانه شناسه کالا
      • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
      • سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا
      • سامانه استعلام پروانه صادراتی
      • سامانه مدیریت پرداخت عوارض دولتی
      • سامانه جستجو شناسه ارزش کالا
      • سامانه خروج موقت خودرو
    • اتاق بازرگانی
      • سامانه کارت بازرگانی
      • سامانه کارنه تیر
      • سامانه ثبت درخواست گواهی مبدا
      • گواهینامه بازرسی کالا
    • وزارت امور خارجه
      • کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی
      • سامانه روادید الکترونیک
      • سامانه میخک
    • سایر سامانه ها
      • سامانه مجوزهای تجارت (جهاد کشاورزی )
      • سامانه صدور مجوزهای سازمان استاندارد
      • سامانه پیله وری و مرزنشینی
      • مجوز منابع پرتوی ( سازمان انرژی اتمی )
      • سامانه ردیابی بار ( اداره راه آهن )
      • سامانه جامع گارانتی
  • گروه های کالایی
    • صنایع غذایی و کشاورزی
      • دام, طیور و آبزیان
      • مواد غذایی و آشامیدنی
      • محصولات کشاورزی و باغی
      • صنایع تبدیلی و بسته بندی
    • محصولات صنعتی و معدنی
      • مصالح ساختمانی
      • صنایع برق و الکترونیک
      • صنایع خودرو و ماشین آلات صنعتی
      • مواد و صنایع معدنی ( فلزی )
      • مواد و صنایع معدنی ( غیرفلزی)
      • صنایع شیمیایی و سلولزی
    • نفت, گاز و پتروشیمی
      • تجهیزات و مواد اولیه
      • محصولات نفتی
    • خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان
    • سایر کالاها
  • تحلیل کشورها
    • عراق
    • افغانستان
    • امارات
    • ترکیه
    • روسیه
    • عمان
    • سوریه
    • قطر
    • چین
    • ایتالیا
    • هند
    • پاکستان
    • ژاپن
    • آلمان
  • متخصصان
    • مشاوران
    • شرکت های خدماتی
  • فروشگاه
    • کتابخانه آیکسپورت
    • دوره های آموزشی
    • رویداد های تجاری
  • پایگاه دانش
    • مقالات تخصصی
    • اسناد تجاری
    • مطالب مفید
    • خبر
  • آیکسپورت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رسانه ایکسپورت
    • شرکا راهبردی آیکسپورت
ورود/عضویت
جستجو
جستجو
ixport1400-12-18T00:27:04+03:30

مشاوره جهت رفع تعهد ارزی 09125511849

چگونه صادرات را شروع کنم ؟

چگونه صادرات را شروع کنم ؟ کلید صادرات موفق ، داشتن یک طرح راهبردی و کتبی برای صادرات کالا است. این مقاله ، مقدمه و نمونه ه­ای از یک طرح صادرات به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را برای کاربرد خود، اختصاصی کنید.

اول ، با تماشای ” برنامه من برای صادرات کالا ” آغاز کنید که سومین مورد از سه ویدئوی موجود در مجموعه “برای صادرات آماده شوید ” می‌باشد.

این ویدیو اجزای ضروری یک طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) جدی برای صادرات را برمی‌شمرد : شناسایی محصول یا خدمات شما، انجام تحقیقات بازاریابی در کشورهای مورد علاقه ، قیمت­ گذاری محصول شما ، و یک استراتژی برای پیدا کردن خریدار .

در نهایت ، نیازمند آن خواهید بود که منابع کلیدی که شما را به خریداران تان متصل می‌کنند ، متصدیان حمل و نقل و لجستیک ، و دیگر صادرکنندگان با تجربه را شناسایی نمایید .

 

چگونه صادرات را شروع کنم ؟ ( برای صادرات آماده شوید )

برای مشاهده و دانلود ویدیو به بخش محصولات ، ” قسمت چگونه صادرات را شروع کنم ؟ ” مراجعه نمایید .

 

 تهیه یک طرح صادرات

هدف یک طرح صادرات این است که حقایق ، محدودیت­ ها ، و اهداف را جمع ­آوری کند ، و بیانیه­ ای در مورد فعالیت صادر کند که این عناصر را مدنظر قرار می‌دهد : این برنامه دربردارنده اهداف اختصاصی خواهد بود ؛ برنامه زمان­ بندی اجرا را مشخص می­ کند ؛ و نقاط عطفی را تعیین می‌کند تا درجه موفقیت ، قابل اندازه ­گیری باشد، و سبب انگیزه ­بخشی به پرسنل شود.

 

۱۱ پرسش که به منظور تهیه یک طرح صادرات برای هر بازار ، باید به آنها پاسخ دهید :

  1. کدام محصولات برای صادرات انتخاب شده ­اند ، و در صورت لزوم ، چه تغییراتی باید صورت گیرد تا آن محصولات ، با بازارهای خارجی تطبیق پیدا کنند؟
  2. آیا نیاز به گواهینامه صادرات وجود دارد ؟
  3. برای توسعه فعالیت ­های فروش ، کدام کشورها مورد نظر هستند؟
  4. پروفایل­ های پایه ­ای مشتریان چگونه است ، و برای دسترسی به مشتریان ، کدام کانال ­های بازاریابی و توزیع باید مورد استفاده قرار گیرد؟
  5. چالش ­های خاص پیش رو کدام است؟ ( برای مثال ، رقابت ، تفاوت فرهنگی ، و کنترل واردات و صادرات )، و برای رویارویی با آنها ، کدام استراتژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
  6. قیمت فروش صادراتی محصولات شما ، چگونه تعیین خواهد شد؟
  7. کدام گام­ های عملیاتی ویژه باید برداشته شود ، و چه موقع ؟
  8. برنامه زمانی پیاده­ سازی هر جز از طرح ، به چه صورت خواهد بود؟
  9. کدام منابع پرسنلی و شرکتی به صادرات اختصاص داده خواهد شد؟
  10. هزینه زمانی و پولی هر جزء از طرح چیست ؟
  11. نتایج چگونه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت ، و نحوه کاربرد آنها برای اصلاح طرح ، چگونه است؟

 

 نکاتی در مورد طرح صادرات

  • نخستین باری که یک طرح تجاری ( طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan )) صادرات تدوین می‌شود، باید سادگی آن حفظ گردد.
    حجم آن باید تنها چند صفحه باشد ، زیرا ممکن است داده ­های مهم مربوط به بازار و دیگر اجزای طرح ، هنوز موجود نباشند.
    تلاش ­های اولیه تهیه طرح ، خود به تدریج ، اطلاعات و بینش بیشتری به دست خواهد داد.
    به مرور که بیشتر در مورد صادرات و جایگاه رقابتی شرکت خود اطلاعات کسب می‌کنید، جزئیات طرح صادراتی ، بیشتر و آن طرح ، کامل­ تر خواهدشد.
  • طرح شما باید به عنوان یک ابزار مدیریتی انعطاف­ پذیر ، نگاشته و در نظر گرفته شود ، و نه به عنوان یک سند ایستا .
    اهداف طرح باید با نتایج واقعی مقایسه شوند ، تا میزان موفقیت استراتژی­ های متفاوت مشخص شود. پپ
    با به دست آوردن اطلاعات و تجربه بیشتر ، در اصلاح و اختصاصی­ کردن طرح ، تعلل نکنید.
  • برای شرکت­ هایی که قصد دارند صادرات مستقیم انجام دهند ، یعنی محصولات را به کاربر نهایی ساکن در یک کشور دیگر، بفروشند ، یک طرح همراه با جزئیات توصیه می‌شود.
    اگر شرکت شما شیوه­ های صادرات غیرمستقیم را انتخاب کرده ­است ، و یا از طریق سایت شرکت و یا سایت یک طرف ثالث فروش را انجام می­دهد ، می‌توانید از طرح ­های بسیار ساده ­تری استفاده کنید.

 

 ارزش طرح صادرات

  • یک طرح کتبی ، درکی روشن از گام­ های ویژه‌ ای که برداشتن آنها لازم است ، به دست می‌دهد ، و به کسب اطمینان از تعهد به صادرات کالا در بلندمدت کمک می­کند.
  • تنها حدود یک سوم از تولیدکنندگان کوچک و متوسط در ایالات متحده ، یک طرح کتبی دارند.
    بدون وجود طرح ، ممکن است کسب­ و کار شما از فرصت­ های بسیار بهتر غافل بماند.
    به علاوه ، صادرکنندگان واکنشی ممکن است به سرعت از خیر فروش به مشتریان بین­ المللی بگذرند ، و به این نتیجه ناپخته برسند که این کار ارزش تلاشش را ندارد ، و یا خدمت ­رسانی به مشتریان نزدیک‌تر ، آسان­تر است ، حتی اگر آن پایه مشتری ، رشد پیدا نکند ، و یا امکان متزلزل ­شدن آن در آینده ، وجود داشته باشد.
  • به خاطر داشته باشید که در حالی که ۵۹ درصد از تمام صادرکنندگان آمریکایی تنها به یک بازار صادر می‌کنند (که اغلب کانادا است)، بسیاری از صادرکنندگان کوچک وجود دارند که تعداد کشورهایی که به آنها صادر می‌کنند، از تعداد کارکنان آنها بیشتر است، و این فروش ­ها نشان­ دهنده درصدی رو به­ رشد از مجموع فروش می‌باشد.
    این شرکت ­های بین­ المللی کوچک رفته رفته ، بیشتر رواج پیدا می‌کنند ، و شرکت شما هم می‌تواند یکی از آنها باشد.

 

حجم طرح صادرات

برای شروع ، حجم طرح شما تنها باید چند صفحه باشد. چند پرسش مقدماتی مهم وجود دارد که باید مطرح شود ، و پاسخ به آنها ، بخش مهمی از طرح شما را تشکیل خواهد داد.

 

 محصول یا خدمات

  • محصول یا خدمات من ، چه نیازهایی از بازار جهانی را برطرف می­کند ؟
  • در صورت لزوم ، چه تغییراتی باید صورت گیرد تا محصول من با بازارهای صادراتی تطبیق یابد ؟
  • آیا من نیاز به کسب گواهینامه یا مجوز ویژه‌ای از ایالات متحده و یا کشور خریدار دارم ؟
  • آیا نیاز دارم که در بسته ­بندی و یا برچسب­ زنی ، تغییراتی بدهم ؟

 

 ملاحظات قیمت‌گذاری

  • هزینه بردن محصولم به بازار چه مقدار است ( حمل و نقل ، گمرک ، مالیات ، و دیگر هزینه ­ها )؟
  • با توجه به برآورد از هزینه­ های ارسال ، استراتژی قیمت­ گذاری من چه خواهد بود؟
  • در صورت وجود سرمایه فکری ، آیا نیاز دارم که از آن محافظت کنم؟

 

 ارتقا

  • در صورت لزوم و برای اهداف بازاریابی ، باید چه تغییرات و اصلاحاتی در سایتم صورت دهم؟
  • آیا باید محصولاتم را در برنامه ­های تجارت الکترونیکی متعلق به طرف ثالث ، به فروش برسانم؟
  • برای افزایش آگاهی نسبت به محصولاتم ، باید از کدام رسانه­ های اجتماعی استفاده کنم؟
  • آیا باید در یک برنامه تجاری که خریداران بین ­المللی در آن حاضر هستند ، شرکت کنم؟

 

 مسائل مربوط به مدیریت

  • آیا توجه به بازارهای صادرات به دلیل اهداف جدی است ( مثلاً افزایش حجم فروش ، و یا دستیابی به پایگاه گسترده‌تر مشتری ) یا بیشتر تفننی است ( برای مثال ، مالک به دنبال بهانه‌ ای برای سفر است )؟
  • مدیریت ارشد تا چه حد ، به صادرات متعهد است ؟ آیا صادرات کالا به عنوان راه درمان سریع افت فروش داخلی در نظر گرفته شده است؟ و آیا در صورت رشد فروش داخلی ، مشتریان صادراتی مورد بی‌توجهی قرار خواهند گرفت؟
  • چه انتظاراتی وجود دارد؟ مدیریت انتظار دارد که عملیات صادرات کالا ، با چه سرعتی به خود اتکایی برسد؟ چه سطحی از بازدهی سرمایه ، مورد انتظار است؟

 

تجربه

  • قبلا با چه کشورهایی تجارت صورت گرفته، و یا تحقیقاتی در مورد تجارت با آنها، انجام شده­است؟
  • بیشتر در مورد کدام خطوط تولید، صحبت می‌شود؟
  • آیا مشتریان داخلی محصول را برای فروش و ارسال به خارج خریداری می‌کنند؟ اگر پاسخ مثبت است، به کجا؟
  • آیا روند فروش و تحقیقات در سطح بالا قرار دارد یا پایین؟
  • رقیبان عمده داخلی و خارجی چه کسانی هستند؟
  • برخی درس‌های آموخته­شده از تجربه ­های قبلی صادرات کالا ، چه بوده­ است؟

 

 مدیریت و پرسنل

  • شرکت دارای کدام تخصص بین ­المللی درون سازمانی است ( مثلا تجربه فروش بین ­المللی ، و یا قابلیت ­های زبانی )؟
  • چه کسی مسئول سازماندهی و پرسنل بخش صادرات خواهد بود؟
  • چه میزان از زمان مدیریت ارشد باید / می‌تواند به صادرات کالا اختصاص یابد؟
  • برای کسب اطمینان از ارائه خدمات کافی به فروش ­های صادرات کالا ، کدام ساختار سازمانی موردنیاز است؟
  • پس از انجام برنامه ­ریزی ، چه کسی آن را پیاده خواهد کرد؟

 

 ظرفیت تولید

  • ظرفیت تولیدی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد ، چگونه است؟
  • آیا ارسال سفارش­ های صادراتی ، به فروش داخلی لطمه خواهد زد؟
  • هزینه تولید اضافه به چه میزان خواهد بود؟
  • آیا در حجم کاری سالانه ، نوسان رخ خواهد داد؟ چه موقع؟ چرا؟
  • تعداد سفارش ­ها باید حداقل ، به چه میزان باشد؟
  • برای طراحی و بسته ­بندی محصولات ویژه صادرات ، چه چیز مورد نیاز است؟

 

 ظرفیت مالی

  • چه میزان از سرمایه را می‌توان به تولید و بازاریابی صادرات کالا اختصاص داد؟
  • بخش صادرات کالا قادر به پشتیبانی از چه سطحی از هزینه‌ های عملیات خواهد بود؟
  • تخصیص مخارج اولیه فعالیت‌ های صادرات ، چگونه صورت خواهد گرفت؟
  • کدام طرح ­های جدید توسعه ممکن است با طرح‌ های صادرات رقابت داشته باشند؟
  • یک فعالیت صادراتی تا چه تاریخی باید بتواند خرج خود را درآورد؟
  • آیا شما دارای شرایط لازم برای نوعی از تامین مالی صادرات برای صادرات هستید؟

 

 نمونه رئوس مطالب یک طرح صادرات

 بخش ۱: بیانیه تعهد به سیاست صادرات

 بخش ۲: تحلیل موقعیت یا پیش­زمینه

  • محصول / خدمات صادراتی
  • مجوز صادرات کالا ( در صورت نیاز )
  • سازمان شخصی صادرات
  • محصولات یا خدماتی که قرار است صادر شوند
  • محصولاتی که دارای شرایط FTA هستند
  • منابع خارج از شرکت
  • ساختار صنعت ، رقابت ، عملیات­ های تقاضا
  • تبعیت از مقررات مربوط به کنترل صادرات کالا
  • طبقه ­بندی محصول
  • منابع درون شرکت

 

بخش 3: جزء بازاریابی

  • شناسایی ، ارزیابی ، و انتخاب بازارها
  • انتخاب و قیمت­ گذاری محصول
  • روش ­های توزیع
  • سازمان و شیوه ­های درونی
  • اهداف فروش ( پیش­بینی سود و زیان )
  • شرایط و مقررات
  • قیمت­ گذاری با ملاحظه‌ گمرک و مالیات
  • هزینه حمل و نقل و پشتیبانی .

 

بخش ۴: تاکتیک­ها- گام­های عملی

  • کشورهای اصلی هدف
  • فعالیت­ های بازاریابی غیرمستقیم
  • موفقیت­ های سه ماهه
  • کشورهای هدف ثانویه

 

 بخش ۵: بودجه صادرات کالا

  • صورت­ های مالی موقتی
  • مواد بازاریابی
  • ارتقای وب­ سایت
  • بازدید از برنامه ­های تجاری
  • دیگر هزینه ­ها

 

 بخش ۶: زمان­بندی اجرا

  • پیگیری
  • بررسی مدیریتی و عملیاتی دوره­ای ( سنجش نتایج نسبت به طرح )

 

ضمایم : داده ­های پیش ­زمینه در مورد هدف

  • آمار پایه­ ای بازار ( از لحاظ سابقه و نقشه )
  • حقایق پیش­ زمینه
  • محیط رقابتی

 

پکیج صفر تا صد آموزش صادرات شامل ۱۷ فصل می باشد
علاقه مندان میتوانند تمامی فصول دوره آموزش صادرات کالا را از طریق لینک زیر دانلود نمایند .

 

دانلود پکیج آموزش جامع صادرات

 


مقالات مرتبط با چگونه صادرات را شروع کنم ؟

 

طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan )[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-3l8gka’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

 فهرست پرسش های متداول امور صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-32k3be’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

 آموزش صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

راهنمای جامع صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-3l8gka’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

استراتژی صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

اعتبار اسنادی[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

تامین مالی برای صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

کتاب مقررات صادرات و واردات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-3zxf19′ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

آمادگی برای صادرات[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#ff1493′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

 

 

اطلاعات تجاری و دایرکتوری های بین المللی

دوره های آموزشی تخصصی تجارت

مشاورین حرفه ای تجارت و بازرکانی

شرکت های خدماتی حوزه تجارت و بازرگانی

رویداد های تخصصی تجارت بین المللی

واسطه های بازاریابی بین المللی

با عضویت ویژه در خانواده آیکسپورت از خدمات ویژه ما بهره مند شوید.

عضویت ویژه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =


نوشته‌های مرتبط

شرکت های مدیریت صادرات رتبه بندی شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران به ترتیب استان

شرکت های مدیریت صادرات رتبه بندی شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران به ترتیب استان معرفی مدل رتبـه بندی شرکـت های... ادامه مطلب

معرفی سامانه صدور گواهی مبداء certificate of origin

  معرفی سامانه صدور گواهی مبداء certificate of origin گواهی مبدا ، سندی است که اتاق بازرگانی هر کشور برای کالا های... ادامه مطلب

صادرات گوجه فرنگی

صادرات گوجه فرنگی صادرات گوجه فرنگی   گوجه فرنگی     گوجه فرنگی ، با نام علمی Solanum lycopersicum یکی از سبزیجات با میوه‌ای سرخ‌ رنگ... ادامه مطلب

آموزش جامع صادرات فصل دهم

دوره ی آموزش جامع صادرات فصل دهم آموزش جامع صادرات فصل دهم را در این مقاله بررسی میکنیم . اهداف... ادامه مطلب

کابوتاژ ( کاپوتاژ ) چیست؟ هزینه کابوتاژ ماشین شخصی در سال 99

کابوتاژ چیست؟ هزینه کابوتاژ ماشین شخصی در سال 99 کابوتاژ چیست : کابوتاژ ( Cabotage ) ماشین به معنی گرفتن مجوز... ادامه مطلب

صادرات گل خشک ( dried flower )

. صادرات گل خشک ( dried flower ) صادرات گل خشک : ایران در ۳ ماهه اول سال جاری اقدام به... ادامه مطلب

دستورالعمل فعالیت های استانی

دستورالعمل فعالیت های استانی دستورالعمل فعالیت های استانی : موافقت­نامه­ های تجاری از جهات مختلف زمینه را برای تسهیل تجارت فراهم... ادامه مطلب

آخرین مطالب

  • تغییر شماره تماس پشتیبانی سامانه های ملی 1401/04/01
  • بخشنامه درخصوص ارسال محموله به مقصد کشور افغانستان از طریق گمرک خروجی ماهیرود ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
  • بخشنامه درخصوص فهرست کاتالیست های دارای تولید داخل ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
  • بخشنامه درخصوص تضامین دریافتی کلیه ماشین آلات معدنی و راهسازی و خودروهای سواری و سایر کالاها برای رویه ورود موقت ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
  • فراهم شدن امکان مشاهده و معامله بارنامه های حمل بین المللی دریایی 1401/03/24

آخرین دیدگاه‌ها

  • atieh-root در لیست تجار و بازرگانان افغانستان
  • شرکت هیلدا سرم در لیست تجار و بازرگانان افغانستان
  • atieh-root در لیست تجار و بازرگانان عمان
  • atieh-root در لیست تجار و بازرگانان افغانستان
  • حسن در لیست تجار و بازرگانان عمان

ارتباط با ما

  • درباره ما (ixport)
  • رسانه ی آیکسپورت
  • همکاری با ما
  • گروه مشاورین
  • شرکت های خدماتی
  • فروشگاه
  • دوره آموزشی
  • تماس با ما

صادرات

  • قوانین و مقررات صادرات
  • رفع تعهدات ارزی
  • ارزش کالاهای صادراتی
  • راهکارهای صادرات
  • استاندارد صادراتی
  • ممنوعیت های صادراتی
  • مقالات صادرات
  • سوالات متداول صادرات

واردات

  • قوانین و مقررات واردات
  • کتاب مقررات صادرات و واردات 1401
  • تعرفه گمرکی سال ۱۴۰۱
  • راهکارهای واردات
  • ترخیص گمرکی
  • ثبت سفارش
  • مقالات واردات
  • سوالات متداول واردات

سامانه ها

  • سامانه جامع تجارت
  • سامانه جامع امور گمرکی
  • سامانه جامع انبارها
  • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
  • معرفی سامانه نیما
  • سامانه کارت بازرگانی
  • معرفی رایزنان بازرگانی ایران
  • سامانه میخک وزارت امور خارجه

اطلاعات جامع کشور ها

  • تجارت با سوریه
  • تجارت با افغانستان
  • تجارت با امارات
  • تجارت با روسیه
  • تجارت با چین
  • تجارت با ترکیه
  • تجارت با عراق
  • تجارت با عمان

استفاده از محتوای سایت IXPORT.IR با ذکر منبع مجاز است

  • صفحه اصلی
  • عمومی
    • سازمان ها
      • سازمان گمرک
      • سازمان توسعه تجارت
      • وزارت امورخارجه
      • اتاق بازرگانی
      • صندوق ضمانت صادرات
    • قوانین دولتی
      • قانون تجارت
      • اصلاحات قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی
      • قانون مالیات بر ارزش افزوده
      • قانون تجارت الكترونيكی
      • قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان
      • مقررات بهداشتی و قرنطینه
      • قانون اداره مناطق آزاد تجاری
    • بخشنامه های داخلی
      • تعرفه های خدمات بندری جنوب کشور
      • تعرفه های خدمات بندری شمال کشور
      • سرمایه گذاری خارجی
      • قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی
      • موافقت نامه های ترجیحی
    • مجوز و فرایندهای تجاری
      • معرفی فرایندهای مجوز دانش بنیان
      • صدور پروانه بهره برداری رمز ارز
      • گواهی نمایندگی شرکتهای خارجی
      • ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات
      • معرفی کمیته ماده 19 (صادرات خدمات)
      • فرآیند کارت حق العمل کاری گمرک
  • صادرات کالا
    • قوانین و مقررات صادرات
      • ارزش کالاهای صادراتی
      • رفع تعهد ارزی
      • استاندارد صادراتی
      • ممنوعیت های صادراتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
      • کوله بران و مرزنشینان
    • مقالات صادرات
      • آموزش حرفه ای صادرات
      • راهنمای جامع صادرات
      • طرح کسب و کار صادرات
      • راهنمای صادرات آنلاین
      • ارزیابی توان صادراتی
    • سوالات متداول صادرات
  • واردات کالا
    • قوانین و مقررات واردات
      • حقوق و عوارض گمرکی
      • تامین ارز
      • ترخیص گمرکی
      • ثبت سفارش
      • قوانین حمل و نقل بین المللی
      • مجوز ورود
      • ممنوعیت های وارداتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – واردات
      • کوله بران و مرزنشینان – واردات
    • مقالات واردات
      • مراحل واردات
      • ثبت سفارش
      • تأمین ارز
      • ترخیص کالا
      • حمل و نقل بین المللی
    • سوالات متداول واردات
  • سامانه های تجاری
    • سازمان توسعه تجارت
      • سامانه جامع تجارت
      • سامانه جامع تجارت داخلی (افق)
      • سامانه یکپارچه مجوزها
      • سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی
      • سامانه جام
      • سامانه نیما
      • سامانه همتا
    • گمرک
      • سامانه جامع امور گمرکی
      • سامانه شناسه کالا
      • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
      • سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا
      • سامانه استعلام پروانه صادراتی
      • سامانه مدیریت پرداخت عوارض دولتی
      • سامانه جستجو شناسه ارزش کالا
      • سامانه خروج موقت خودرو
    • اتاق بازرگانی
      • سامانه کارت بازرگانی
      • سامانه کارنه تیر
      • سامانه ثبت درخواست گواهی مبدا
      • گواهینامه بازرسی کالا
    • وزارت امور خارجه
      • کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی
      • سامانه روادید الکترونیک
      • سامانه میخک
    • سایر سامانه ها
      • سامانه مجوزهای تجارت (جهاد کشاورزی )
      • سامانه صدور مجوزهای سازمان استاندارد
      • سامانه پیله وری و مرزنشینی
      • مجوز منابع پرتوی ( سازمان انرژی اتمی )
      • سامانه ردیابی بار ( اداره راه آهن )
      • سامانه جامع گارانتی
  • گروه های کالایی
    • صنایع غذایی و کشاورزی
      • دام, طیور و آبزیان
      • مواد غذایی و آشامیدنی
      • محصولات کشاورزی و باغی
      • صنایع تبدیلی و بسته بندی
    • محصولات صنعتی و معدنی
      • مصالح ساختمانی
      • صنایع برق و الکترونیک
      • صنایع خودرو و ماشین آلات صنعتی
      • مواد و صنایع معدنی ( فلزی )
      • مواد و صنایع معدنی ( غیرفلزی)
      • صنایع شیمیایی و سلولزی
    • نفت, گاز و پتروشیمی
      • تجهیزات و مواد اولیه
      • محصولات نفتی
    • خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان
    • سایر کالاها
  • تحلیل کشورها
    • عراق
    • افغانستان
    • امارات
    • ترکیه
    • روسیه
    • عمان
    • سوریه
    • قطر
    • چین
    • ایتالیا
    • هند
    • پاکستان
    • ژاپن
    • آلمان
  • متخصصان
    • مشاوران
    • شرکت های خدماتی
  • فروشگاه
    • کتابخانه آیکسپورت
    • دوره های آموزشی
    • رویداد های تجاری
  • پایگاه دانش
    • مقالات تخصصی
    • اسناد تجاری
    • مطالب مفید
    • خبر
  • آیکسپورت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رسانه ایکسپورت
    • شرکا راهبردی آیکسپورت