مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای انتخاب رشته فعالیت های کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی

راهنمای انتخاب رشته فعالیت های کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی

ویرایش شهریور 1399

ورود به سامانه

جهت انتخاب رشته.فعالیت های کارت بازرگانی، میبایست ابتدا با مشخصات کاربری خود وارد سامانه جامع تجارت به آدرس شده و مطابق تصویر 1 متناسب.با نوع شخص، نقش ” بازرگان حقیقی– فعال” یا “بازرگان حقوقی-فعال” را انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

پس از ورود به سامانه جامع تجارت، مطابق تصاویر 2 در منوی سمت راست  بر روی ” مدیریت رتبه بندی” کلیک نمایید تا وارد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری شوید.

ورود به مدیریت رتبه بندی

انتخاب رشته.فعالیت ها

پس از ورود به سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه.بندی، مطابق تصاویر 3 بر روی منوی رشته فعالیت های مجاز کلیک نمایید.

ورود به منوی رشته فعالیتها

جهت آشنایی با منوی رشته فعالیت های مجاز و رفع ابهامات.احتمالی، شایسته است ابتدا متن بالای جدول مطالعه گردد. تعداد کل رشته فعالیتهای بازرگان بر اساس.آخرین ویرایش رتبه بندی تعیین میشود. چنانچه بازرگان مجوز ثبت.شده در رتبه بندی داشته باشد، مطابق تصویر 4 رشته فعالیت های ناشی از مجوزها با.برچسب “مجوزی” در جدول قابل مشاهده خواهد بود.

توجه : در صورتیکه مجوزی دارید که در سامانه ثبت نشده است، لطفا بخش “به روزرسانی مجوزها” را مطالعه نمایید.(صفحه 4 همین سند)

جدول رشته فعالیتها

علاوه بر رشته فعالیتهای ناشی از مجوزها، بازرگان حق انتخاب.تعداد محدودی رشته فعالیت دیگر را دارد. با کلیک بر روی گزینه “افزودن” (در تصویر 4) امکان انتخاب رشته فعالیت.جدید مطابق تصویر 5 فراهم میشود.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

با انتخاب رشته فعالیت موردنظر مطابق نمونه در.تصویر 5 و کلیک بر روی “تایید”، آن رشته فعالیت به جدول.رشته فعالیتها (مطابق تصویر 6) افزوده.میشود. با.توجه به متن راهنمای بالای.جدول تا زمانی که تعداد رشته فعالیت های موجود در جدول به سقف تعداد کل رشته فعالیت ها.نرسیده باشد، امکان افزودن.رشته فعالیت جدید وجود خواهد داشت.
توجه داشته باشید که از افزودن رشته فعالیتهای خود حتما بر روی.گزینه “ثبت نهایی” کلیک.نمایید تا اطلاعات شما در سیسم بررسی ثبت.سفارشات به روزرسانی گردد.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

راهنمای کارت بازرگانی 

به روزرسانی مجوزها

در منوی رشته.فعالیتهای مجاز و پایین جدول رشته فعالیتها، مطابق.تصاویر 7 فهرست مجوزهای مورد برررسی در سامانه قابل مشاهده است. در کنار عنوان، تعداد مجوزهای.ثبت شده برای.شما درج شده.است. به عنوان.مثال در تصویر 8 برای بازرگان یک مجوز بهین یاب و یک مجوز بهداشت و درمان.ثبت شده.است.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

ضامنا مطابق تصاویر 8 ذیل هر عنوان مجوزی که حداقل یک مورد ثبت شده دارد، جزئیات مجوز با کلیک.بر روی عنوان آن قابل مشاهده خواهد بود.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

توجه : چنانچه مجوزی برای شما ثبت نشده یا اشتباهی در اطلاعات وجود داشته باشد، امکات استعلام برخط از مراجع ذیربط مطابق تصویر 9 فراهم است.

استعلام سیستمی مجوزها

ضمنا چنانچه خطایی در نگاشت اطلاعات استعلامی وجود داشته باشد، امکات ثبت درخواست بازبینی با کلیک بر روی منوی “درخواست بازبینی” فراهم است.
به همین منظور، پس از اطمینان از ثبت اطلاعات خود.در پایگاه داده مرجع صادرکننده مجوز و عدم موفقیت در استعلام سیسمی، مطابق تصویر 10 با انتخاب.شاخص “رشته فعالیتهای مجاز” ، بارگذاری اسناد مثبته خود و کلیک بر روی “ثبت نهایی” اقدام به ثبت درخواست.بازبینی نمایید. درخواست شما ظرف مدت کوتاهی بررسی و نتیجه در قسمت “توضیحات کارشناس” ثبت خواهد شد.

راهنمای انتخاب رشته فعالیتهای کارت بازرگانی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
حقوق ورودی قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر ابلاغ اصلاح مندرجات ذیل یاداشت فصل 88 در خصوص صحیح بودن نرخ حقوق...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
شرایط تصدیق گواهی بهداشت مورد پذیرش برای کالاهای وارداتی ‌🔵 سازمان غذا و دارو دستورالعمل جدید لگالایز.کالاهای وارداتی را اعلام...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 6 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما