مقالات صادرات

مقالات واردات

احمد عظیم زاده

 احدعظیم زاده

احد عظیم زاده، مدیر عامل شرکت. خانه فرش عظیم، در سال 1336 در روستای. اسفنجان از توابع اسکو .متولد شد. هفت ساله بود .که دست روزگار، پدر را از .او گرفت و .شرایط مالی ، پشت دار قالی. نشاندش تا از تحصیل. باز ماند. او خرید و فروش. قالی و قالیچه. را در حد روستایش. از چهارده سالگی اغاز کرد. و طی چهار سال توانست یک چهارم مغازهای .در تبریز بخرد اما عشق .به فرش و فرشبافی. او را در اندیشه بازاریابی. جهانی انداخت تا. راهی آلمان شد.

در آنجا از وضعیت .بازارهای سوئیس با خبر گشت و پشتکار. بی دلیلش ، او را عازم. ژنو کرد. تجارب و دستاوردهای. این سفر سبب شد. که پس از بازگشت. به ایران، فرش گرد .را اختراع کند. که به یکباره صنعت قالیبافی. را متحول کرد.

کارآفرین کشور 

عظیم زاده، با تاسیس دو کارخانه. قالیبافی در اسفنجان. و تبریز، اهداف بلندش. را پیش می برد. تا اینکه با سفر. دوباره به کشورهای اروپایی، جویای سلیقه. آنان درباره قالی های. ایرانی شد. و پس از بازگشت به .ایران و گشایش مغازهای .در بازار بزرگ تهران، قالی هایی .بافت که بیش از پیش. منطبق بر سلیقه جهانی بود.

این امر موجب .شد در سال 1380 با دریافت. تندیس طلایی از کشور .انگلستان، به عنوان بهترین. تولید کننده فرش های. دستباف ایرانی. معرفی شود. به دنبال این موفقیت، همزمان با .افتتاح نمایشگاه دائمی. فرش در خیابان پاسداران .تهران، شرکت خانه فرش. عظیم را ثبت نمود؛شرکتی .که امروزه به. عنوان برند (brand) عظیم زاده، جزو برترین .برندهای کشور است .و علاوه بر دریافت. چندین تندیس از سراسر. جهان و گواهینامه iso 9001 ، به عنوان صادر کننده .نمونه کشوری، برای پنج سال. متوالی انتخاب شده است. هم اینک، در سال 1394، شعبه اصلی. و فروشگاه مرکزی. شرکت خانه فرش عظیم، به خیابان .فرشته انتقال یافته. و شعبه دیگر آن، واقع در پروژه .قو الماس خاورمیانه، در سلمانشهر .مازندران است.

با توجه به تلاش. روز افزون شرکت برای .استمرار در مسیر مشتری .و صادرات پررنگ و .موفق آن، تا افتتاح .شعب فعال در سراسر .گیتی، راه زیادی. باقی نمانده است. در ادامه جهت. آشنایی با برند سازی .بین المللی ، به مقاله برند سازی. بین المللی سایت مراجعه .نمایید.

ولی در رابطه با خود و شرکت خود اینگونه می گوید:

احد عظیم زاده هستم، موفق ترین. «بیزینس من» فرش. دستباف در دنیا». در این نقل قول. تردید نتوان كرد. او چنان با. قاطعیت از كار و تجارت .خودش دفاع می كند. كه ناخودآگاه .مخاطب را به این. واقعیت می رساند. كه فرش عظیم زاده .در عرصه تجارت یك استثناء .است. اگر نخستین سال های .زندگی مشقت بار این .تاجر فرش را در نظر بگیریم .و آن را با موقعیت كنونی اش. قیاس كنیم، شگفت زده خواهیم. شد.

كسی كه در هفت .سالگی و از همان .روز اول مدرسه، مجبور می شود. پشت دار قالی بنشیند، اكنون با اتكا. به خلاقیت و كار .طاقت فرسای خودش، یكی از بزرگ ترین. تاجران فرش در دنیا. است و به قول خودش. هربار كه .برای خرید به بازار تبریز .می رود، این بازار را تكان .می دهد.آن هم در هنگامه ای. كه بحران در تار و پود .تولید و تجارت فرش. دستباف ایران تنیده. شده و آمار رسمی. دال بر كاهش 33درصدی. صادرات این محصول ملی. در ماه اول سال .جاری است (98).

فیلم داستان موفقیت احمد عظیم زاده 

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 5 ساعت قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 7 ساعت قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما