صادرات زعفران

صادرات زعفران

 

زعفران
زعفران ، سلطان ادویه ها ، با نام عمومی saffron کلاله خشک شده گیاه crocus sativus از خانواده زنبقیان ، گرانبهاترین گیاه زراعی موجود در کره زمین یک محصول استثنایی و با مزیت های متعدد در تولید ، تجارت و مصرف می باشد .
 
 
 

  بررسی صادرات زعفران در جهان


 

بررسی جغرافیای زعفران

براساس تحلیل در سال ۱۴۰۲ ، زعفران یکی از محصولاتی است که خاستگاه اصلی آن کشور ایران می باشد. مهمترین مناطق.تولید زعفران در ایران استان های.خراسان رضوی ( بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن ) و خراسان جنوبی ( بین ۴۰ تا ۵۰ تن ) می باشند . بقیه ی استان ها هم به شکل پراکنده کشت دارند مثل خراسان شمالی ، کرمان و حتی چهارمحال و بختیاری .

در سالهای اخیر با توجه به تحریم ها و مشکلات اداری و ارزش.گذاری زعفران در ایران ، بخش زیادی از زعفران تولیدی ایران از طریق مبادی.افغانستان و یا بصورت قاچاق صادر می گردد . 

هم اکنون سطح زیرکشت حدود ۴۷ هزار هکتار است . 

تولید جهانی زعفران

ایران تولید کننده بیش از ۹۵ درصد از زعفران جهان می باشد . با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد از تولید زعفران جهان در ایران تولید می شود لذا واردات زعفران.صورت نمی پذیرد .

زعفران.مطابق با ( PCI ) شاخص پیچیدگی محصول ۳۴۱۲ مین.محصول معامله شده و ۳۸۲۸ مین محصول پیچیده است.

مقصد اول صادرات زعفران ایران، در این مدت پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ کشور چین با خرید ۲۸ هزار و ۴۴۷ کیلوگرم به ارزش ۳۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۹۱ دلار بود. امارات با خرید ۱۹ هزار و ۱۱۶ کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۱میلیون و ۳۳ هزار دلار، اسپانیا با ۱۵ هزار و ۵۱۳ کیلوگرم به ارزش ۱۵ میلیون و ۹۲۵ هزار دلار، قطر با هفت هزار و ۱۲۳ کیلوگرم به ارزش ۷.۱ میلیون دلار و افغانستان با پنج هزار و ۵۸۳ کیلوگرم خرید زعفران به ارزش پنج میلیون و ۳۴۸ هزار دلار، مقاصد دوم تا پنجم.صادرات زعفران ایران در. پنج ماه نخست امسال بودند.

صادرکنندگان برتر زعفران در سال ۲۰۲۲ کشورهایی از جمله : ایران ( ۲۰۱,۶۹۰ میلیون دلار ) ، اسپانیا ( ۵۱,۸۲۷ میلیون دلار ) ، افغانستان ( ۳۵,۴۴۱ میلیون دلار ) ، امارات.متحده عربی ( ۱۳,۸۰۱ میلیون دلار ) و نیجریه ( ۵,۴۱۴ میلیون دلار ) هستند .

واردکنندگان برتر زعفران در سال ۲۰۲۲ کشورهایی از جمله : اسپانیا ( ۴۴,۶۱۲ میلیون دلار ) ، امارات متحده عربی ( ۲۷,۹۱۶ میلیون دلار ) ، ایالات متحده ( ۲۰,۰۱۰ میلیون دلار ) ، عربستان سعودی ( ۱۸,۹۴۱ میلیون دلار ) و هند ( ۱۸,۵۱۲ میلیون دلار ) هستند.

شناسه کالا ( HS CODE ) زعفران ۶ رقمی HS091020 است.

 

کشورهای عمده صادرکننده زعفران

این نقشه میزان صادرات زعفران را در کشورهای صادرکننده زعفران نشان میدهد. با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید درخصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید.

کشورهای عمده واردکننده زعفران

این نقشه میزان واردت زعفران را در کشورهای.واردکننده زعفران نشان میدهد. با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید درخصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید.

شناسنامه کالایی زعفران

در این بخش از سایت به بررسی شناسنامه.کالایی زعفران.پرداخته ایم . در زیر می توانید گزارشات کالایی زعفران را به صورت کامل به همراه نمودار و جداول آماری مشاهده نمایید :

 

نمودار ارزش صادرات کشورهای صادرکننده زعفران در سال ۲۰۲۲

 

نمودار ارزش صادرات کشورهای صادرکننده زعفران در سال 2022

 

نمودار ارزش واردات کشورهای واردکننده زعفران در سال ۲۰۲۲

 

نمودار ارزش واردات کشورهای واردکننده زعفران در سال 2022

 

ارزش و روند رشد صادرات زعفران 

 

ردیف
سال
ارزش
رشد ( درصد )
۱ ۱۳۹۱ ۴۱۸ ۱۴-
۲ ۱۳۹۲ ۲۰۰ ۵۲-
۳ ۱۳۹۳ ۲۲۷ ۱۳/۵
۴ ۱۳۹۴ ۱۶۵/۳ ۲۷-
۵ ۱۳۹۵ ۲۸۶ ۷۳
۶ ۱۳۹۶ ۳۱۷ ۱۰/۸

 

نمودار روند رشد صادرات زعفران طی سال های ۱۳۹۱ – ۱۳۹۶

 

 

کشورهای عمده هدف صادراتی زعفران 

 

رتبه
کشورهای عمده
سال ۱۳۹۶
کشورهای عمده
سال ۱۳۹۵
ارزش
سهم از کل (%)
ارزش
سهم از کل (%)
۱ صادرات به هنگ کنگ ۹۲/۳ ۲۹ صادرات به امارات ۹۵/۶ ۳۶/۲
۲ صادرات به امارات ۸۸/۹ ۲۸ صادرات به اسپانیا ۶۷/۶ ۲۵/۶
۳ صادرات به اسپانیا ۶۶ ۲۰/۸ صادرات به هنگ کنگ ۶۲/۳ ۲۳/۶
۴ صادرات به افغانستان ۲۲ ۶/۹ صادرات به افغانستان ۱۵ ۵/۷
۵ صادرات به چین ۱۰/۴ ۳/۴ صادرات به چین ۱۳ ۴/۹
۶ سایر ۳۷/۸ ۱۱/۹ سایر ۱۰/۷ ۴
جمع کل ۳۱۷ ۱۰۰ جمع کل ۲۶۴ ۱۰۰

 

کشورهای بالقوه هدف صادراتی زعفران در منطقه 

 

رتبه
کشورهای عمده
واردات در سال ۲۰۱۷
ارزش 
سهم از کل (%)
۱ ویتنام ۴۰۳ ۴/۵
۲ ایتالیا ۲۹۵ ۳/۳
۳ تایلند ۲۸۱ ۳/۲
۴ چین ۲۶۵ ۳
۵ تایوان ۲۱۷ ۲/۴
۶ ژاپن ۱۳۶ ۱/۵
۷ فیلیپین ۱۱۳ ۱/۳
۸ پاکستان ۱۰۶ ۱/۲
۹ مالزی ۸۶ ۱
۱۰ بنگلادش ۷۳ ۰/۸

 

شرکت های اصلی صادراتی زعفران 

 

ردیف
نام شرکت
۱ زعفران اسفدان
۲ زعفران ادمان
۳ گوهر زعفران
۴ نوین زعفران
۵ تروند زعفران

 

تشکل های اصلی ذیربط 

 

عنوان تشکل
نام رئیس تشکل
شماره تماس تشکل
اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران آقای میری ۰۵۱-۳۲۲۱۶۰۰۰
شورای ملی زعفران آقای احتشام ۰۵۴/۳۲۴۰۰۵۹۰

 

 

  مراحل صادرات زعفران در ایران چگونه است؟


 

 

مراحل صادرات زعفران در ایران

  • خرید یا تولید زعفران مرغوب
  • بسته بندی حرفه ای زعفران در سطح.جهانی برای صادرات
  • داشتن گواهی استاندارد
  • داشتن گواهی بهداشت دامی
  • ارائه کردن کارت بازرگانی

 

بررسی تفصیلی صادرات زعفران

گام اول صادرات زعفران

اولین مرحله در صادر کردن کالایی مثل زعفران این است که شما قیمتی.مناسب برای آن انتخاب کنید و برای این امر باید سراغ کمیسیون.نرخ گذاری بروید.

گام دوم صادرات زعفران

کار شما بسته بندی حرفه ای کالا در سطح.جهانی است و بسته بندی های زعفران برای صادرات معمولا کمتر از ۳۰ گرم است و بیشتر از آن صورت نمی گیرد، دقت کنید که از اساسی ترین عوامل.موفقیت در تجارت همین بسته بندی و تبلیغات است و همچنین.الان شما نماینده کشورتان هستید لذا باید.محصولی زیبا و مرغوب را به مشتریان جهانی خود معرفی کنید. در ادامه به بخش ” نکات مهم و کاربردی در زمینه بسته بندی کالا صادراتی ” مراجعه کنید.

گام سوم صادرات زعفران

حالا زمان آن رسیده است که مجوز های لازم جهت صادرات زعفران را تهیه کنید که عبارتند از : گواهی استاندارد و گواهی بهداشت دامی نباتات ( البته این مورد بستگی دارد به نوع کالا ) و ارائه کردن کارت بازرگانی و هم چنین معرفی نامه یا وکالتنامه ای که اظهار کننده زعفران به گمرک.است و صورت عدل بندی و در آخر هم مجوز صدور را بر حسب مورد گرفته و محصول را در گمرک ثبت می کنید و به صادر کردن کالای خود مشغول می شوید.

 

 

“” چگونه زعفران خود را در گمرک ثبت کنیم “”

شما بعد از آنکه تمام مجوز های لازم جهت صادرات را دریافت کردید و مراحل قبل را به طور کامل گذراندید باید محصول خود را در گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت کنید و شما برای این کار اظهار نامه صادراتی خودتان را تنظیم کنید و تکمیل اظهارنامه صادراتی شامل موارد زیر است:

  1. مشخصات فرد صادر کننده کالا ( زعفران )
  2. مشخصات فرد اظهارکننده کالا ( زعفران )
  3. مشخصات مشتری،  کشور مبدا ، کشور مقصد ( محل صدور زعفران )
  4. مشخصات وسیله حمل و مبدا بارگیری
  5. شرایط معامله
  6. تمامی مشخصات کالای صادراتی ( زعفران ) از جهت نوع و وزن و تعرفه و مقدار یا تعداد آن
  7. مشخصات کامل محموله ( که از قبیل بسته ها ، سبک و نوع بسته ،‌ مقدار ، علامت ، وزن با ظرف می باشد. )
  8. تمامی اقلام هزینه های گمرک
  9. اسم گمرک محل تسلیم اظهارنامه و شماره و مشخصات ثبت اظهارنامه در دفتر گمرک محل جهت امضاء و مهر و تاییدیه گمرک و مقامات آن

بعد از گذراندن تمامی این مراحل و کامل شدن اظهارنامه ، این اظهارنامه با مدارک شما ضمیمه می شود و به بخش احراز هویت گمرک تسلیم می شود.

 

 

گام چهارم صادرات زعفران

حالا شما باید مدارک مورد نیاز را جهت صحت احراز هویت صادر کننده ارائه کنید که آن مدارک.عبارتند از: صحیح بودن اسناد و مدارک تسلیمی ، صحیح بودن مندرجات از جهت نوع و تعرفه.زعفران و ارزش اظهار شده با اسناد و در مرحله آخر هم صلاحیت.صادر کننده.زعفران می باشد.

گام پنجم صادرات زعفران

در آخرین مرحله از مراحل صادرات زعفران باید به ارزیابی.محصول صادراتی ( زعفران ) پرداخته شود و در این مرحله محصول صادراتی.شما با اطلاعاتی که شما ثبت کرده اید.مقایسه می شود و در صورتی که مطابقت وجود داشته باشد ، اظهارنامه.شما مهر و امضاء می شود و همچنین یک نسخه دیگر هم از آن اظهارنامه را به عنوان پروانه صادرات محصول به شما که صادر کننده هستید می دهند.

 


 

مشکلات صادرات زعفران و راهکارهای آن

در این بخش به تحلیل مشکلات صادرات زعفران می پردازیم :

مشکل : فقدان بسته بندی مناسب مصرف کننده نهایی برای محصول زعفران

راهکار : توجه اصولی به موضوع بسته بندی.محصول زعفران

مشکل : نبود تبلیغات گسترده و به روز در بازارهای.جهانی به منظور معرفی زعفران ایران

راهکار : برنامه ریزی و اجرای تبلیغات گسترده به منظور معرفی ایران به عنوان عمده ترین تولیدکننده زعفران

مشکل : نوسانات شدید در قیمت زعفران در بازارهای داخلی

راهکار : برنامه ریزی به منظور نظارت و کنترل دقیق بازار و تنظیم قیمت زعفران با رویکرد توسعه پایدار تولید و صادرات زعفران

مشکل : نبود برند برای کالا

راهکار : ایجاد برند ملی و حمایت از آن

 


 

فروش زعفران در آمازون

فضای مجازی این قدرت را به تولید کننده ما می‌ دهد که بدون هزینه کردن رقمهای.نجومی در عرصه تبلیغات ، محصول خود را به جامعه.جهانی معرفی و عرضه نماید .

متاسفانه امروز زعفران اصیل.ایرانی در بازار های.بین‌ المللی از جمله وب‌ سایت آمازون با برند.اروپایی با قیمت‌ های بسیار بالا به مشتریان جهانی عرضه می‌ شود .

همان‌ گونه که رهبر انقلاب.اسلامی بارها تاکید نموده‌ اند باید اقتصاد.مقاومتی را در کشور شکل داد لذا یکی از مظاهر این اقدام می‌ تواند کوتاه کردن دست واسطه‌ ها و انتقال درآمد واقعی محصولات به جیب کشاورزان باشد .

به طور مثال یکی از کشور های وارد کننده عمده زعفران ایران ، کشور اسپانیا است که با قیمت نازل زعفران را از واسطه‌ گران بازار تهیه کرده پس از انتقال ، فرآوری.محصول و بسته‌ بندی آن با برند.اسپانیا این محصول را به بازار های جهانی عرضه می‌ کند .

اما اگر به آمار های منتشر شده.جهانی در حوزه وضعیت.تولید ، واردات و صادرات زعفران در اسپانیا نگاهی بیندازیم شاهد خواهیم بود که اسپانیا به طور ذاتی توان تولید.زعفران در سطح عمده را نداشته و تنها با باز پخش و فروش زعفران اصیل ایران سالیانه میلیارد ها دلار ذخیره ارزی به دست می‌ آورد .

لذا امروز فعالین عرصه تولید و فراوری زعفران باید.توجه کنند که در صورت غفلت از قابلیت‌ های فضای مجازی و تجارت الکترونیک بازار های جهانی در اختیار سودجویان اروپایی و آمریکایی باقی خواهد ماند .

متاسفانه غفلت مسئولین و دست‌ اندرکاران.حوزه اقتصاد کشاورزی به حدی بوده که حتی یک شرکت خارجی در عرصه خرید و بسته‌ بندی محصولات کشاورزی صادراتی ایرانی فعالیت می‌کند که سال گذشته توانست در بین کشور های.اسلامی جایزه برترین برند حلال را کسب نماید !

حضور در فضای مجازی علاوه بر قابلیت‌ های.رایگان فراوان به کارآفرینان و جوانان کشاورز این امکان را می‌ دهد تا به رایگان یا با حداقل هزینه حضور خود در جامعه جهانی را تعریف و تضمین کنند اما این حضور باید با آمادگی و آموزش کافی همراه باشد . در ادامه برای اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی فروش محصولات در آمازون ، کلیک کنید.

 


 

قیمت گذاری زعفران های صادراتی

ارائه پیشنهاد قیمت کامل و دقیق ، انتخاب شرایط فروش و انتخاب روش پرداخت ، چهار جز اساسی در سودآوری فروش کالا ی صاداراتی هستند . از میان این چهار جز.استراتژی.قیمت گذاری کالا های صادراتی می­تواند چالش ­برانگیزترین.مورد باشد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت گذاری.کالا ها به بخش ” قیمت گذاری کالا های صادراتی ” سایت ، مراجعه نمایید.

 


 

مهمترین فرصت های سرمایه گذاری

علی رقم نام ایران به عنوان بزرگترین.تولیدکننده.زعفران با وجود مشکل.خام فروشی در بازارهای بین المللی و بازارهای داخلی سرانه مصرف گیاه.دارویی کاهش یافته و موجب شده از سود.اصلی.بی نصیب بماند . لذا بهترین فرصت.سرمایه گذاری در بازار این کالا تولید محصولات دیگر بر پایه زعفران می باشد . همچنین بحث برندینگ و بسته بندی نیز.منجر به ایجاد ارزش افزوده و سوداوری.بیشتر می شود . در ادامه برای آشنایی بیشتر در خصوص بسته بندی کالا.صادراتی و برند سازی.بین المللی ، به بخش ” نکات مهم و کاربردی در زمینه بسته بندی کالا صادراتی و برند سازی بین المللی” سایت ، مراجعه کنید.

 


 

 

 

آموزش صفر تا صد فرآیند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند.
بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) و همچنین گالری فیلم های آموزش صادرات می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

 

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدور مجوز بهداشتی ترخیص محموله های دام زنده و فرآورده های خام دامی شرکتهای بازرگانی دولتی وخصوصی که اقدام به...
تاریخ انتشار : 6 ساعت قبل
راهنمای ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )   به اطلاع کاربران گرامی میرساند...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
.راهنمای فرآیند تغییر کارت بازرگانی (شخص حقیقی) ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )  فرآیند تغییر کارت بازرگانی در سامانه جامع...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
شیوه نامه دریافت کد شناسایی فلزات گرانبها پیرو مصوبه مورخ ۲۹ / ۱۰ / ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با قاچاق کالا...
تاریخ انتشار : 17 ساعت قبل
ثبت صورتحساب مالیاتی طلا ( سامانه تجارت داخلی ) بروزرسانی ۱۴۰۳  فروشنده کالا ( ارسال کننده فاکتور ) جهت ثبت...
تاریخ انتشار : 17 ساعت قبل
فهرست ردیف تعرفه های مشمول جزء (٢) بند (الف) تبصره (٩) قانون بودجه سال (١۴٠٣) کل کشور مهلت اعتبار بخشنامه: تا...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما