مقالات صادرات

مقالات واردات

4 نوع تخفیف در بازاریابی بین المللی

تخفیف در بازاریابی بین المللی

چک لیست مطالب

  • تخفیف در بازاریابی بین المللی چیست؟
  • اهمیت استراتژی تخفیف در بازاریابی.بین المللی
  • انواع تخفیف در بازاریابی بین المللی
  • اعمال تخفیف پیش از مذاکره ممنوع
  • مزایا و معایب تخفیف دهی روی.محصولات تجاری
  • جمع بندی

 

تخفیف در بازاریابی بین المللی چیست؟

تخفیف یا Discount در مبادلات تجاری به معنای کاهش مبلغ پرداختی بابت مبادله محصولات صادرات و یا وارداتی می‌باشد. این بدان معناست که براساس توافق خریدار و فروشنده، کالا با قیمتی پایین تر از مبلغ اصلی خود، معامله می‌گردد.

حال تخفیف در بازاریابی بین المللی امریست برای جذب.مشتری و همچنین افزایش فروش. از نظر روانشناسی.تبلیغات تجاری، گذاشتن تخفیف بر روی محصولات.یک محرک برای واکنش.سریع مشتری و ترغیب آن به انجام معامله می‌باشد.

اهمیت استراتژی تخفیف در بازاریابی بین الملل

نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهم ترین دلایل اعمال انواع تخفیف روی محصولات می‌باشد. اما باید.درنظر داشته باشیم که با تخفیف، سود حاصل از تجارت شما بسیار کاهش یافته و در مواردی حتی به صفر نیز می‌رسد. اما بسته به شرایط.گاهی برای زنده کردن مبلغ سرمایه گذاری شده مجبور به گذاشتن تخفیفات منطقی و غیرمنطقی بر روی محصولات.خود می‌شویم.

در این مقاله، تیم آیکسپورت به بررسی 4 مدل تخفیف منطقی برای خریداران خارجی و فروش.محصولات در تجارت‌های.بین المللی پرداخته است. با ما همراه باشید.

 

انواع تخفیف در بازاریابی بین الملل

  1. تخفیف نقدی (Cash Discount)
  2. تخفیف مقداری (Quantity Discount)
  3. تخفیف تجاری (Trade discount)
  4. تخفیف.فصلی (Seasonal Discount)

 

تخفیف نقدی

تخفیف نقدی (Cash Discount) یک عامل تشویقیست که خریدار خارجی را ترغیب می‌کند تا در ازای کاهش.مبلغ پرداختی، پیش پرداخت بدهد و یا هزینه خرید خود را یکجا پرداخت کند. علاوه بر این شما از چالش‌های پرداخت.چک.مدت دار نیز رهایی می‌یابید.

همین امر در زمانی که شما از فروشنده خارجی خرید می‌کنید هم به نفعتان می‌باشد، چون در صورت وجود.تحریم‌ها ما موظف به پرداخت یکجا برای خرید محصولات هستیم و در این حالت می‌توانیم از فروشنده.خارجی تخفیف خوبی بگیریم.

تخفیف مقداری

تخفيف کمى يا مقدارى (Quantity Discount) به تخفیفی گفته می‌شود که بر حسب تعداد کالای خریداری شده می‌توان از فروشنده خارجی اخذ کنیم. تخفیف مقداری اصطلاحا به کاهش در قيمت فروش براى خريدارانى که انبوه و به میزان.بالا خريد مى‌کنند.

در این نوع معاملات هر چه میزان خرید از حد تعیین شده (از جانب فروشنده) بیشتر باشد خریدار تخفیف بیشتری شاملش می‌شود.

تخفیف تجاری

تخفیف.تجاری (Trade discount) به تخفیفی گفته می‌شود که موجب تبلیغ کالا توسط خریدار و در نتیجه افزایش میزان فروش و شناساندن محصول به تعداد بیشتری از خریداران.خارجی می‌گردد.

 

تخفیف فصلی

تخفیف..فصلی (Seasonal Discount) همانطور که از نام آن پیداست مربوط به تغییر فصل می‌باشد. در این نوع تخفیف، کالاهایی که در فصول خاصی میزان مصرف آنها کاهش پیدا کرده و در نتیجه فروش کمتری نیز دارند، شامل تخفیف از جانب فروشنده می‌شوند.

 

اعمال تخفیف پیش از مذاکره ممنوع

چنانچه قبل از درخواست مشتری شما تخفیفی بر روی محصول خود اعمال کنید، فرد خریدار را دچار ابهاماتی در خصوص سلامت و یا اصالت کالاهای خود می‌کنید.

توجه داشته باشید برای بازاریابی از طریق تخفیف در تجارت‌های بین المللی و همچنین معامله با خریداران خارجی، حتما یکی از 4 دلیلی که در بالا به آنها اشاره کردیم باید وجود داشته باشد، در غیر این صورت با اعمال تخفیف روی محصولات پیش از مذاکره، پیامدهای منفی از جانب مشتری خارجی برای شما به همراه خواهد داشت.

در ادامه به بررسی برخی از این پیامدهای منفی از جانب خریداران خارجی می‌پردازیم:

  • خریدار با خود می‌اندیشد که چرا این محصولات را با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی به وی می‌فروشید. این امر موجب بی اعتمادی و همچنین بی ارزشی کالای شما نزد خریدار خارجی می‌شود.
  • با اعمال تخفیف قبل از بررسی ارزش محصول، خریدار خارجی قیمت را مدنظر قرار می‌دهد نه کیفیت و کارایی محصول را برای کسب و کار خود.
  • با اعمال تخفیف روی کالا قبل از مذاکره، دیگر به کیفیت درستی نمی‌توانید در خصوص قیمت کالا چانه بزنید.

مزایا و معایب تخفیف دهی روی محصولات تجاری

تخفیف دادن به مشتریان خارجی همانقدر که موجب.رونق در فروش میگردد، معایبی نیز به دنبال دارد که در ادامه به بررسی مزایا و معایب تخفیف دادن در تجارت بین المللی می‌پردازیم:

مزایا

  • افزایش جلب مشتریان.جدید و بالقوه
  • افزایش فروش
  • خالی شدن انبار از محصولات
  • افزایش تبلیغات برندینگ
  • فروش محصولات قبل از نزدیک شدن به تاریخ انقضاء

معایب

  • کاهش سود حاصل از فروش.محصولات
  • کم ارزش شدن محصولات تجاری
  • وابستگی مشتریان خارجی به تخفیف محصولات
  • در برخی موارد موجب کاهش اعتماد.مشتری می‌گردد

جمع بندی

تخفیف دادن روی محصولات مخصوصا در حجم بالا و به صورت عمده، نیازمند یک استراتژی.مناسب می‌باشد که علاوه بر اینکه موجب افزایش فروش محصولات شما می‌شود، باعث رونق کسب و کار و همچنین.شناسانده شدن شما و کالایتان نیز شود.

قبل از اعمال هر گونه تخفیف روی محصولات حتما باید از خود بپرسید که این کار چه مزیتی برای کسب و کار شما به همراه دارد و پس از یافتن دلیل منطقی تخفیف را اعمال نمایید.

نویسنده:باعدل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما