راهنمای جامع تجارت با المان

نمای کلی کشور المان

 

المان کشوری است که در اروپای غربی قرار دارد و پایتخت ان شهر برلین می باشد.از لحاظ وسعت نیز هفتمین کشور اروپا محسوب می شود.این کشور دارای اب و هوای معتدل است و در دهه اول ۲۰۰۹ جز چهار کشور صنعتی دنیا شناخته شده است(خودروسازی از اهمیت بالایی برخوردار است) و در حال حاضر از نظر اقتصادی در جایگاه ۳۷ دنیا قرار گرفته است.المان، اولین و بزرگترین اقتصاد اروپا است.همه این موارد باعث شده است که این کشور به دومین واردکننده کالا در جهان تبدیل شود.

این نکته را فراموش نکنید که المان امروزی تمام این پیشرفته ها را  مدیون نیروی کار متخصص و مسئولیت پذیر خود می باشد.

ادامه مطالب معرفی نمای کلی کشور المان

دانستنی های مهم کشور آلمان

زبان

زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی است. حدود ۹۵٪ مردم این کشور به این زبان گویش می‌کنند. دو گویش اصلی این زبان، آلمانی معیار و زبان آلمانی پایین است. بیش‌تر گویش‌وران آلمانی بالا در جنوب و آلمانی پایین در شمال آلمان زندگی می‌کنند. در عین حال زبان‌های اقلیت، دانمارکی ۰٫۰۶٪، فریسی ۰٫۰۱٪، رومی ۰٫۰۸٪ و سوربی توسط ۰٫۰۹٪ جمعیت نیز در آلمان استفاده می‌شوند. بزرگترین گروه زبانی که توسط مهاجران صحبت می‌شود، زبان ترکی با ۱٫۸٪ جمعیت و زبان کردی با ۲٫۳٪ جمعیت می باشد.

 

اقتصاد

آلمان بخشی از اتحاد پولی منطقه یورو (آبی تیره) است، و کشورهای آبی تیره تنها بازارهای مالی منطقه یورو هستند.
آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولید کننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است. بخش خدمات ۷۱% از کل تولید ناخالص داخلی، صنعت ۲۸% و کشاورزی ۱% است.

به طور متوسط نرخ بیکاری در ماه مه در آلمان ۶٫۷% بوده‌است. عرضه نیروی کار نیز با کمبود روبرو بوده‌ است و تعداد زیادی «کارگر مهمان» (گاست آربایتر “Gastarbeiter”) به ویژه از ترکیه و یوگسلاوی سابق به کار گرفته شده‌اند. از ۱۹۹۰ کمبود نیروی کار در غرب کشور با مهاجرت از شرق، جمهوری دموکراتیک آلمان سابق ، نیز مواجه شده‌ است. با این حال نرخ متوسط بیکاری در این کشور با افراد نیمه کار به دنبال کار تمام وقت گرفته شده‌ است. نرخ بیکاری غیررسمی در این کشور در سال ۲۰۱۱ حدود ۵٫۷% بوده‌ است.

کشور آلمان در اتحادیه اروپا قانون تعیین می‌کند و آلمان مدافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا است. آلمان سیاست‌های تجاری خود را به طور فزاینده‌ای در موافقت نامه اتحادیه اروپا تأیید می‌کند. آلمان واحد پولی مشترک اروپ، یورو را از ۱ ژانویه سال ۲۰۰۲ معرفی کرده‌است. سیاست‌های پولی آلمان را اعضای بانک مرکزی اروپا تعیین می‌کنند. دو دهه پس از اتحاد دو آلمان، استانداردهای زندگی و درآمد سرانه به طور قابل ملاحظه بالا رفته‌است.

نوسازی و یکپارچه سازی اقتصاد شرق آلمان یک فرایند طولانی مدت است که تا سال ۲۰۱۹ به طول می‌انجامد، با انتقال سالانه از غرب به شرق بالغ به حدود ۸۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده‌است. در ژانویه ۲۰۰۹ دولت آلمان تصویب طرح محرک اقتصاد ۵۰ میلیارد یورو برای محافظت بخش‌های مختلف از رکود و متعاقب آن افزایش بیکاری است.فرانکفورت یک مرکز مالی مهم و مقر بانک مرکزی اروپاست.

 

نکته :
 

در مبحث اقتصاد آلمان تعداد افراد شاغل در صنایع خدماتی نزدیک به دو برابر کارکنان صنعت تولیدی است. بانکداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی است و شهر فرانکفورت یکی از مراکز اصلی امور مالی و تجاری در جهان و مقر بانک مرکزی اروپاست.

 

آلمان صادر کننده پیشرو کالا در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ بود. از بین ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا «از لحاظ سرمایه» ۳۷تای آنها در آلمان می‌باشد. ده شرکت برتر به ترتیب: دایملر، فولکس واگن ، آلیانتس «سودده‌ ترین» ، زیمنس، دویچه بانک «دوم در سودده» ، .آن ، دویچه پست ، دویچه تلکوم ، مترو و ب آ اس اف است. در این میان بیشترین تعداد کارمند برای دویچه پست و بوش است. از برندهای معروف آلمان می‌توان به مرسدس بنز، ب ام و آدیداس ، پورشه ، فولکس واگن و نیوآ اشاره کرد. آلمان بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط تخصصی خود را به رسمیت شناخته شده‌ است. حدود ۱۰۰۰ عدد از این نوع شرکت‌ها رهبران بازار جهانی در بخش خود هستند و دارای برچسب قهرمان پنهان هستند.

روابط تجاری ایران و المان

همان طور که گفته شد کشور های زیادی خواستار تجارت با المان هستند علاوه بر صنعت قوی بیشار ۳۷ شرکت بزرگ جهان در این کشور قرار دارند. تکنولوژی و نوآوری در پیشرفت المان تاثیر بسزایی داشته است.المان هم مانند بسیاری از کشور از ابتدا قوی نبوده است و مشکلات و چالش های زیادی روبه رو شده است اما با تکیه بر دانش و تخصص نیروی کار خود توانست به اقتصاد قدرتمند در منطقه تبدیل شود.

قوانین و مقررات تجاری در آلمان

چکیده ای از قوانین و مقررات صادرات و واردات ( قوانین تجاری و بازرگانی ) کشور آلمان را در زیر بررسی می کنیم :

  •  اساسی
  •  واردات کالا
  •  صادرات کالا
  •  گمرک
  •  ثبت شرکت
  •  ثبت شعبه
  •  مالیات بر درآمد

 

قانون اساسی آلمان

قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان ( Basic Law for the Federal Republic of Germany ) در تاریخ ۸ مه ۱۹۴۹ تأیید شد و با امضای کشورهای غربی نیروهای متفقین در ۱۲ مه در نهایت در ۲۳ مه اجرایی شد.

در این قانون ۱۱ فصل جداگانه مورد بحث قرار گرفته اند که این سرفصل ها عبارتند از:

۱- حق های بنیادین

۲- فدراسیون ( دولت فدرال ) و ایالت ها

۳- مجلس فدرال ( پارلمان آلمان )

۴- شورای فدرال

۵- رئیس جمهوری فدرال

۶- دولت فدرال

۷- قانون گذاری فدرال

۸- اجرای قوانین فدرال و مدیریت فدرال

۹- قوه قضائیه

۱۰- نظام مالی

۱۱-مقررات انتقالی و نهایی

برای مطالعه ادامه مقاله قانو ن اسا سی کشور آلمان اینجا کلیک کنید .

 

 

قوانین واردات کالا به آلمان

قوانین واردات به آلمان یکی از مهم ترین قوانین جهت مهاجرت از طریق کارت آبی و سرمایه گذاری است. اصل شناخت متقابل شامل این می شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم به اجازه دادن ورود محصولاتی در بازارهای خود هستند که به صورت قانونی در دیگر کشور عضو عرضه می شود. این اصل بنیادی حتی اگر هماهنگ با قوانین یا مقررات اروپایی (یکنواخت) با آن نباشد، نیز اعمال می شود. تنها می توان از این اصل در شرایط خاص سرپیچی کرد (به عنوان مثال، ایمنی عمومی، بهداشت و یا حفاظت از محیط زیست).

برای مطالعه ادامه قوانین واردات به کشور آلمان اینجا کلیک کنید.


آشنایی با VAT یا مالیات بر ارزش افزوده در قوانین واردات به آلمان

مالیات بر ارزش افزوده در قوانین واردات به آلمان ، یک مالیات فروش چند مرحله ای است که بار مالی نهایی آن، توسط مصرف کننده خصوصی تامین می شود. مالیات بر ارزش افزوده دارای نرخ مناسب می باشد و شامل مبلغی است که برای خرید کالا پرداخت می شود.

گمرکی به آن معنا وجود ندارد، ولی می بایست مالیات و گزارشهای آماری را به صورت جدی در نظر داشت.

وقتی کالاها از کشورهای غیر اروپایی به آلمان وارد می شوند، محدودیت های تعرفه ای و غیر تعرفه ای برای آنها در نظر گرفته می شود. مهم است که بگوییم که چندین معامله خوب در آلمان در حال حاضر تحت مقررات مستقیم بازار (تحت عنوان مقررات مستقیم بازار اتحادیه اروپا) قرار گرفته است.

 

 

قوانین صادرات آلمان

برای قوانین صادرات به آلمان طبق ماده ۱۶۱ قانون گمرک آلمان روند صادرات باید نظارت شود. این برای برنامه ریزی و نظارت بر انجمن (اتحادیه اروپا) و محدودیت های تجارت خارجی و ملی در صادرات کالاهای انجمن ( کالاهائی که هنوز در گردش آزاد در اتحادیه اروپا هستند ) طراحی شده است. روند صادرات در مورد کالاهای دیگر ( کالای به غیر از کالای انجمن ) نیز به شدت تحت نظارت قرار دارد، که این روند با یک روند گمرکی که دارای اهمیت ویژه برای اقتصاد کشور آلمان است، مرتبط می باشد.

برای مطالعه ادامه قوانین صادرات به کشور آلمان اینجا کلیک کنید.

 

 

قانون گمرک آلمان :

قوانین و حقوق گمرکی کشور آلمان

حقوق گمرکی آلمان بر اساس ارزش سیف cif کالا و یا در برخی موارد بر حسب  وزن و … محاسبه میشود. کشورهایی که عضو اتحادیه ی اروپا هستند برای ورود کالاهای خود به آلمان از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند.

این معافیت شامل خرید فروش بین کشورهای اتحادیه میباشد و واردات و صادرات در خارج از کشور های اتحادیه را شامل نمیشود. همچنین عوارض گمرکی برای کشورهای خارج از اتحادیه زیاد نیست.

برای مطالعه ادامه مقاله قانون گمرکی کشور آلمان اینجا کلیک کنید .


محصولات دارای تعرفه های گمرکی بالاتر

پارچه و اقلام پوشاک ( عوارض و محدودیت واردات بالا ) و مواد غذایی ( میانگین عوارض ۱۷.۳٪ و بسیاری از محدودیت های تعرفه ای، CAP ) . کالاهایی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا  وارد می شوند، مستلزم یک نوع مالیات بر واردات هستند (import turnover tax) که برابر با نرخ مالیات بر ارزش افزوده VAT) %19)  کالاهای داخلی است.


مالیات بر واردات ( به جز مالیات مصرف کننده )

۱۹٪ (۷٪ در مورد محصولات کشاورزی و استثناهای دیگر ) مالیات بر واردات (import turnover tax ) با هدف بهبود محصولات آلمانی برابر با نرخ مالیات بر ارزش افزوده VAT) %19)  است.

 

 

قانون ثبت شرکت در آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان به ۴ روش می توانید اقدام کنید که این روش ها عبارت اند از:
۱- ثبت شرکت مستقل
تمامی افرادی که می خواهند یک شرکت مستقل در آلمان یه ثبت برسانند باید به این نکته توجه داشته باشند که این شرکت هیچ گونه وابستگی به شرکت اصلی داخلی نداشته و تماما قوانین کشور آلمان در مورد آن اعمال خواهد شد…
۲- ثبت شعبه مستقل
اگر شما مایل به ثبت شرکت در آلمان نیستید و فقط خواستار داشتن شعبه در آنجا می باشید باید بدانید که از دیدگاه قانونی تاسیس یک شرکت ایرانی وابسته به همان شرکت ایرانی خواهد بود و قانون آلمان به دلیل اعمال تفکیک بین حوزه فعالیتی و ساختاری شعب مستقل و وابسته به شما امکان ثبت شعبه به عنوان اشخاص حقوقی را نمی دهد….
۳- ثبت شعب وابسته
ثبت یک شعبه وابسته در آلمان از لحاظ حقوقی دقیقا مانند شعب داخل ایران می باشد و تنها تفاوت آن موقعیت مکانی و جغرافیایی آن است و زمانی که قراردادی با این شعبه بسته میشود عملا خود شرکت اصلی در ایران است که این قرارداد را بسته و شعبه آن ذینفع نخواهد بود…
۴- ثبت دفاتر نمایندگی
در این مدل از ثبت شرکت باید با یک فرد آلمانی ارتباط برقرار کند تا ان شخص به نمایندگی از شرکت ایرانی به بازار آلمان شناسانده شود…

برای مطالعه ادامه مقاله قانو ن ثبت شرکت در کشور آلمان اینجا کلیک کنید .

 

 

قانون مالیات بر درآمد آلمان

اگر یک فرد در آلمان مشمول به پرداخت مالیات شود ، این مالیات شامل بیشتر منابع درآمد شخص می شود. Lohnsteuer یا ( مالیات بر دستمزد ) ، به تنهایی یک سوم درآمد دولت آلمان را تشکیل می دهد . نرخ مالیات در آلمان از درآمد حاصل از منابع دیگر ( مانند خود اشتغالی ، هزینه خدمات ، مجموعه اجاره، سرمایه گذاری و غیره ) توسط (Einkommensteuer ) پوشش داده می شود .

برای مطالعه ادامه مقاله مالیات بر درآمد در کشور آلمان اینجا کلیک کنید.

 

 

مروری بر تجارت خارجی آلمان

در بحث تجارت با آلمان لازم است این نکته را بدانید که تجارت بیش از ۹۵% از تولید ناخالص داخلی آلمان را تشکیل می دهد ( میانگین سازمان تجارت جهانی برای سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۰ ). در این میان، صادرات چیزی حدود ۴۰% از تولید ناخالص آلمان را از آن خود نموده است. آلمان در صادرات پیشرو می باشد و فقط در چند سال اخیر است که چینی ها توانسته اند خود را به این کشور برسانند
اولین شریک تجاری آلمان کل اتحادیه اروپا می باشد که حدود۶۰% از صادرات آلمان و ۶۰% از واردات آن را در می گیرد. چین و آمریکا از دیگر شرکای بزرگ آلمان محسوب می شوند.

 

 

نکات مهم تجارت ایران با المان

ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش بر اساس تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۴۳/ت۶۱۶۴۶هـ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران 📣 قابل توجه...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما