رتبه بندی بازرگانان ویرایش مرداد ۱۴۰۱

 رتبه بندی بازرگانان ویرایش مرداد ۱۴۰۱

 

قابل توجه کاربران محترم تجارت خارجی : نسخه گذاری ویرایش مرداد ۱۴۰۱ رتبه بندی بازرگانان ابلاغ شد.

 

جهت ثبت نام / ورود به سامانه جامع تجارت کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت کلیک کنید.

 رتبه بندی بازرگانان ویرایش مرداد 1401

قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت

به اطلاع‌ می‌رساند با توجه به به‌روزرسانی رتبه‌بندی بازرگانان از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری، لطفاً نسبت به مشاهده و بررسی ویرایش جدید رتبه، شاخص‌ها و رشته فعالیت‌های مجاز خود از طریق سامانه جامع تجارت (بخش عملیات رتبه‌بندی و مالی- مدیریت رتبه‌بندی) اقدام فرمایید. همچنین. در صورت اعتراض. به رتبه یا مقدار. هر یک از شاخص‌ها، صرفاً. از طریق سامانه. یکپارچه اعتبارسنجی. و رتبه‌بندی (بدون نیاز به مراجعه. حضوری یا تماس. تلفنی) اقدام. به ثبت درخواست. بازبینی و بارگذاری. اسناد مثبته کرده. تا کارشناسان. سامانه مذکور. در اسرع وقت. نسبت به بررسی. و اعمال آن اقدام. نمایند.

نسخه گذاری ویرایش اردیبهشت 1400 رتبه بندی بازرگانان بازرگانان می‌توانند صرفا یکبار در هر ویرایش رتبه‌بندی، رشته فعالیت‌های خود را انتخاب نمایند و پس از ثبت نهایی تا ویرایش بعدی رتبه‌بندی امکان تغییر هیچ کدام از رشته فعالیت‌های انتخابی را نخواهند داشت.

نسخه گذاری ویرایش اردیبهشت 1400 رتبه بندی بازرگانان پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی شده در سامانه جام برای اشخاص مشمول حسابرسی سال ۱۴۰۰، بازرگانانی که اقدام به ثبت اطلاعات خود در موعد مقرر نکرده‌اند، امکان رتبه‌بندی آنها میسر نبوده و سقف وارداتشان ۵۰۰ هزار دلار لحاظ شده است.

نسخه گذاری ویرایش اردیبهشت 1400 رتبه بندی بازرگانان بازرگانان مشمول لازم است نسبت به ثبت صورت‌های مالی در سامانه جام اقدام نموده تا پس از تایید حسابرس مربوطه، اطلاعات مالی به طور سیستمی برای سامانه رتبه‌بندی ارسال و فرآیند رتبه‌بندی و تعیین سقف واردات مبتنی بر آن به صورت خودکار انجام پذیرد.

جهت آشنایی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی اینجا وارد شوید

نسخه گذاری ویرایش اردیبهشت 1400 رتبه بندی بازرگانان

همچنین در مورد شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی که نیازمند دریافت اسناد و مدارک و ارزیابی‌های خبره‌محور است، بازرگانان می‌توانند از طریق مؤسسات رتبه‌بندی دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند که طبق تفاهم انجام‌شده با آن سازمان، نتایج ارزیابی شاخص‌های مورد نظر پس از ثبت در سامانه کدال توسط هر یک از مؤسسات و تأیید سازمان مذکور، مستقیماً در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری اعمال خواهد شد.

نسخه گذاری ویرایش اردیبهشت 1400 رتبه بندی بازرگانان لازم به ذکر است که در هر دوره سه‌ماهه (فصلی) فقط یک بار ارزیابی شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی برای هر بنگاه اقتصادی مورد پذیرش قرار گرفته و صرفاً اولین خروجی مؤسسات رتبه‌بندی در سامانه اعمال خواهد شد و اعتبار آن حداکثر یک سال پس از ثبت و ارسال اطلاعات توسط مؤسسه رتبه‌بندی است.  

ارائه مشاوره در زمینه رتبه بندی و نحوه ارزیابی.شاخص های کسب و کار – کیفی توسط واحد مشاوره سازمان مدیریت صنعتی
( imiconsulting.ir ) انجام می‌گیرد.

 

مؤسسات رتبه بندی قابل قبول برای دوره سه ماهه تابستان سال۱۴۰۱  عبارتند از :

اعمال سقف واردت مبتنی بر رتبه بندی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی در سامانه جامع تجارت  رتبه بندی اعتباری پارس کیان ( www.parscrc.ir )

اعمال سقف واردت مبتنی بر رتبه بندی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی در سامانه جامع تجارت  رتبه بندی اعتباری پایا ( www.payacr.ir )

اعمال سقف واردت مبتنی بر رتبه بندی سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی در سامانه جامع تجارت  ر.تبه بندی اعتباری برهان ( www.bcr.ir )

 

مطالب بیشتر در خصوص سامانه

 

جهت مشاهده و ثبت نام در.دوره های آموزشی صادرات و واردات و ترخیص کالا کلیک کنید.

 

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اعمال اعتبار چهارساله برای کدهای IRC مواد اولیه اعمال اعتبار چهارساله برای کدهای IRC مواد اولیه
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
عدم امکان تغییر در بررسی سیستمی درخواست های ارزی ثبت سفارش 🔻معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه ای...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
اضافه شدن تعرفه های قطعات منفصله به لیست ترخیص درصدی در خصوص تغییر.گروه.کالایی و ترخیص.درصدی.مجموعه قطعات منفصله.انواع خودرو به آگاهی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
ضوابط صادرات جو پرک با توجه به شمولیت ارز ترجیحی برای واردات جو به عنوان یکی از نهاده های کشاورزی،...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
اعلام گمرک سومار بعنوان گمرک مجاز ( صرفاً مرز خروج ) محموله های آلکید رزین برای مدت ۶ ماه درخواست...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
عدم پذیرش بارنامه های صادره قبل از ثبت سفارش بخشنامه بانک مرکزی در خصوص عدم پذیرش بارنامه های صادره قبل...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما