مقالات صادرات

مقالات واردات

صادرات پیاز

صادرات پیاز

صادرات پیاز

صادرات پیاز

 
پیاز

 

 
پیاز، پیاز.معمولی یا پیاز باغی با نام علمی : Allium cepa گیاهی از سرده سیر در زیرتیره پیازیان از تیره نرگسیان است. پیاز به خانواده آلیاسه ( Alliaceae ) متعلق است و گیاهی است دو ساله با رشد بوته ‌ای ضعیف ، برگ ‌های استوانه ای شکل تو خالی که در سال اول با توجه به طول روزِ مورد نیاز خود تشکیل سوخ یا پیاز ( Bulb ) داده و در سال دوّم با کشت سوخ‌ ها و پس از ظهور ساقه ( های ) گل دهنده و چتر ها تولید بذر می‌ نماید.
 
 
 
 

بررسی جغرافیای پیاز

تخمین زده می‌شود که در دنیا سالانه بیش از ۹٬۰۰۰٬۰۰۰ هکتار پیاز به عمل می‌آید. حدود ۱۷۰ کشور، برای استفادهٔ داخلی پیاز می‌کارند و ۸ درصد تولیدِ جهانی به‌طور بین‌المللی تجارت می‌شود.

براساسِ قوانین ایالات متحده، در سال ۱۹۵۸، قرارداد آتی پیاز ممنوع شد. این ممنوعیت در اثرِ شکایتِ کشاورزان بود که با دلایل مشخص کردند که سم سایگل و وینسنت کوسگا بازار تجارتی شیکاگو را دو سالِ قبل دستکاری کرده‌اند. نتایج بررسی برای اقتصاددانان مورد منحصربه فردی را برای مطالعه تأثیرات قراردادهای آتی روی قیمت محصولات کشاورزی مطرح کرد. هنوز هم در سال ۲۰۱۳ این ممنوعیت به قوت خود باقی است.

متوسطِ برداشت درایران هکتاری ۱۰۰ تن است.

 

تولید جهانی پیاز

پیاز مطابق با ( PCI ) شاخص پیچیدگی محصول 397 مین محصول معامله شده و 1185 مین محصول پیچیده است.

صادرکنندگان برتر پیاز در سال 2022 کشورهایی از جمله : چین ( 2,404,245 میلیارد دلار ) ، هلند ( 996,667 میلیون دلار ) ، اسپانیا ( 594,822 میلیون دلار ) ، هند ( 533,407 میلیون دلار ) و مکزیک (  489,140میلیون دلار ) هستند .

واردکنندگان برتر پیاز در سال 2022 کشورهایی از جمله : ایالات متحده آمریکا ( 914,955 میلیون دلار ) ، اندونزی ( 694,134 میلیون دلار ) ، مالزی ( 368,143 میلیون دلار ) ،انگلستان ( 342,014 میلیون دلار ) و آلمان ( 319,364 میلیون دلار ) هستند .

کشورهای صادرکننده پیاز

این نقشه میزان صادرات پیاز را در کشورهای صادرکننده پیاز نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

کشورهای واردکننده پیاز

این نقشه میزان واردت پیاز را در کشورهای واردکننده پیاز نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

 

انواع پیاز صادراتی

  • پیاز سفید
  • پیاز قرمز
  • پیاز زرد
  • پیاز ویدالیا
  • پیاز درختی
  • شالت
  • پیازداغ

طریقه کشت پیاز

پیاز در خاک‌های حاصلخیز که به خوبی زهکشی شده‌اند، بهتر رشد می‌کند. خاک رس و شن که با گیاهِ پوسیده آمیخته باشد به خاطر داشتن سولفور پایین خوب هستند، در حالی که خاک‌های گِلی معمولاً محتوی دارای سولفور زیادی هستند و پیازهایِ تند تولید می‌کنند. پیاز برایِ رشد نیازمندِ مواد غذایی زیادی است که در خاک موجود باشد. اغلب فسفر به اندازه کافی در خاک موجود است، اما ممکن است قبل از شروعِ کاشت استفاده شود به خاطر این که در خاکِ سرد کمتر در دسترس است. نیتروژن و پتاس در طیِ فواصلِ فصل رویش می‌تواند به کار برود. آخرین کاربردِ نیتروژن حداقل ۴ هفته قبل از چیدن پیاز است.

پیازهای دارای سوخ به طول روز حساس هستند، سوخ آن‌ها فقط بعد از این که تعداد ساعت‌هایِ روشناییِ روز از میزان حداقلی بیشتر شد، شروع به رشد می‌کنند. بیشتر پیازهای سنتی اروپایی پیازهای روز بُلند هستند و بعد از این که روشناییِ روز به بیش از ۱۴ ساعت رسید، سوخ تولید می‌کنند. انواع پیازهای اروپای جنوبی و آفریقای شمالی، از انواع روز متوسط هستند که برای تشکیل سوخ فقط ۱۲ تا ۱۳ ساعتِ به روشنایی روز نیاز دارند و سرانجام، پیازهای روز کوتاه که در این اواخر تولید شده‌اند، در مناطقی که زمستان ملایم دارند در پاییز کشت می‌شوند و در اوایل بهار سوخ تولید می‌کنند و فقط به۱۱ تا ۱۲ ساعت به روشناییِ روز برای تحریک تشکیل سوخ نیاز دارند.

 

 

تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی

تحلیل گروه های کالایی مختلف به صادرکنندگان کمک می کند تا با مقایسه فرصت ها در کشورهای مختلف ، بازار صادرات کالا ی خود را بشناسند و تجارت موفق تری داشته باشند . این مقاله شامل تحلیل کالاهایی همچون :

صادرات محصولات کشاورزی : صادرات زعفران ، صادرات سیب ، صادرات پسته و هر آنچه که یک خریدار خارجی در خصوص پسته ایران ممکن است بداند ، صادرات خرما و هر آنچه که یک خریدار خارجی در خصوص خرمای ایران ممکن است بداند ، صادرات گوجه فرنگی ، صادرات سیب زمینی ، صادرات پیاز ، صادرات میوه های خشک و هر آنچه که یک خریدار خارجی در خصوص خشکبار ایران ممکن است بداند ، صادرات گندم ، صادرات هندوانه ، صادرات پرتقال ، صادرات سیر ، صادرات گیاهان دارویی و هر آنچه که یک خریدار خارجی در خصوص گیاهان دارویی ایران ممکن است بداند و …

صادرات فرش

و …

برای مطالعه مقاله به بخش ” تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی ” سایت ixport مراجعه نمایید.

 

 

آموزش صفر تا صد فرایند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات کالا ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند. بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) و همچنین گالری فیلم های آموزش صادرات می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تاکید بانک مرکزی به رعایت قیمت مصوب کالاهای وارداتی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به ضرورت رعایت قیمت مصوب و توزیع...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ساماندهی صادرات محصولات پتروشیمی بلامانع بودن صادرات محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی بیستون و نماینده رسمی شرکت بازرگانی کالا و انرژی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش 📣 قابل توجه بازرگانان محترم؛ ⏪ به اطلاع کاربران محترم می‌رساند، درج شناسه‌کالا.جهت ثبت‌سفارش...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گزارش گمرک از 40 شاخص آماری تجارت خارجی کشور در سال 1402 گمرک ایران در اقدامی مهم با هدف تحلیل...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
امکان اخذ ضمانت نامه بانکی توسط گمرک با سر رسید پایان سال مالی جهت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
مجموعه کامل بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ 🔺شامل ۶۳ بخشنامه ، دستورالعمل و...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما