چگونه محصولات خود را در سایت علی بابا به فروش برسانیم / بازاریابی از طریق سایت alibaba

فروش در علی بابا

فروش در علی بابا

فروش در علی بابا

 

علی بابا ( Alibaba.com ) یک بازار تجارت آنلاین B2B (در این گونه ارتباطات تجاری ، یک کسب و کار محصول خود را به یک کسب و کار دیگر می‌فروشد و نه به مشتریان به صورت مستقیم ) است که ۵۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۴۰ کشور جهان دارد. این سایت به واردکنندگان و صادرکنندگان از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با استفاده از پروفایل های شرکت و لیست محصولات و همچنین نرم افزار مدیریت یکپارچه کسب و کار ، بفروشند یا مبادله کنند.

در این مقاله یاد میگیریم که محصولاتمان را چگونه در علی بابا بفروشیم و همچنین چگونگی کسب درآمد از سایت علی بابا را فرا می گیریم. در ادامه از مقاله صادرات آنلاین ، سایت ixport دیدن فرمایید.

 

اموزش ثبت محصول در علی بابا

فروش در علی بابا
  • برای شروع کار یک اکانت علی بابا بسازید.
فروش در علی بابا
  • با کلیک بر روی دکمه ” Join Now ” ، به صورت رایگان عضو شوید.
فروش در علی بابا
  • محل سکونت خود را وارد کنید، اطلاعات تماس ، آدرس ایمیل
فروش در علی بابا
  • بر روی دکمه Creat My Account کلیک کنید.
فروش در علی بابا
  • یک نام برای کالا یا محصول خود وارد کنید و همچنین کلمه یا کلمات کلیدی برای آن انتخاب کنید.
فروش در علی بابا
  • یک دسته بندی کالا برای محصول خود انتخاب کنید تا علی بابا بتواند محصول شما را دسته بندی کند. به این ترتیب مشتریان بالقوه راحت تر می توانند محصول شما را پیدا کنند.
فروش در علی بابا
  • توضیح مختصر و شفافی در مورد محصولتان بنویسید تا به کاربران کمک کند که بدانند محصولتان دقیقا چیست. این مورد به عنوان توضیح کوتاهی در لیستی که کاربران هنگام گشت و گذار در بین محصولات آن را مشاهده می‌کنند به نمایش در می‌آید.
فروش در علی بابا
  • روی دکمه Next کلیک کنید.
فروش در علی بابا
  • با انتخاب گزینه های مرتبط در کنار Product Status، Application و Type ، جزئیات محصول را به آن اضافه کنید.
فروش در علی بابا
  •  در صورت وجود نام برند محصول خود، شماره مدل و محل ساخت آن را به مشخصات اضافه کنید.
فروش در علی بابا
  •  با انتخاب گزینه browse می توانید یک عکس از اطلاعات موجود در کامپیوترتان انتخاب کرده و به عنوان عکس محصول آپلود کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Select from Photo Bank ، یکی از تصاویر از پیش آپلود شده در علی بابا را برای این کار انتخاب کنید.
 
فروش در علی بابا
  • یک توضیحات محصول کامل و با جزئیات کافی تهیه و به صفحه محصول اضافه کنید تا مشتریان بالقوه که به خرید محصول شما فکر می‌کنند، از تمام اطلاعات و جزئیات مرتبط با محصولتان آگاه شوند.
فروش در علی بابا
  • شرایط پرداخت و ارسالی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما منطبق باشد. اینجا جاییست که شما انتخاب می‌کنید مشتریانتان چگونه هزینه محصولی که می‌خرند را پرداخت کنند. همینطور حداقل تعداد سفارشات و قیمت هر محصول. در ادامه از مقاله استراتژی قیمت گذاری کالا های صادراتی ، در سایت ixport دیدن فرمایید.
 
فروش در علی بابا
  • ظرفیت تولید ، الزامات تخمین زمان ارسال و جزئیات بسته بندی را تعیین کنید. این موضوع به خریداران کمک می‌کند تا یک ذهنیت کلی در مورد سرویس ارسال و اینکه آیا شما پاسخگوی نیازهای آنان هستید یا خیر می‌دهد. در ادامه ، برای اطلاع بیشتر در خصوص بسته بندی های کالا ها به بخش ” بسته بندی کالا صادراتی ” در سایت ixport مراجعه نمایید.
فروش در علی بابا
  • بر روی دکمه Submit کلیک کنید.
فروش در علی بابا
  • با وارد کردن نام و آدرس شرکت یا کمپانی ، یک پروفایل کمپانی بسازید.
فروش در علی بابا
  • یکی از انواع کسب و کار را در منوی کشویی Business Type انتخاب کرده ، و بنویسید چه نوع محصول یا سرویسی را می‌خواهید بفروش برسانید.
 
فروش در علی بابا
  • با انتخاب جنسیت و آدرس برای تماس ، یک پروفایل عضویت بسازید.

تحویل اطلاعات محصول به پروسه تایید علی بابا

  • با کلیک روی گزینه Submit ، محصولتان به پروسه تایید علی بابا تحویل می‌گردد.

 

کمی بیشتر درباره علی بابا بدانید

علی بابا در سال ۱۹۹۹ و به عنوان یک شرکت متوسط B2B شروع به کار کرد، اما امروزه ، شهرت این شرکت صادرات و بازرگانی بین المللی شامل یک IPO آمریکایی است که حتی از مجوع شرکت های بزرگ گوگل، فیس بوک و توییتر نیز فراتر رفته است روی هم رفته در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

Alibaba می تواند کانال قدرتمندی برای حضور شما در عرصه صادرات کالا و حضور در بازارهای بین المللی باشد. شروع کار در این وبسایت بسیار آسان است، اما برای بهره مندی بهتر و هرچه بیشتر از امکانات Alibaba و برخورداری از امتیاز بالا در این پلتفرم ، مواردی وجود دارد که باید هنگام ثبت نام، تنظیم و حفظ حساب کاربری خود به خاطر داشته باشید.

اگر علاقه مند به فروش و صادرات از طریق سایت علی بابا هستید ، در اینجا یک مرور کلی از آنچه برای شروع باید انجام دهید خواهیم داشت.

حساب کاربری خود را ثبت کنید

ابتدا باید در وبسایت علی بابا برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت نام کنید. ثبت نام برای یک حساب کاربری در سایت علی بابا فارسی ، کار بسیار ساده‌ای است و تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک آدرس ایمیل معتبر، نام خودتان و نام و موقعیت مکانی و شماره تلفن شرکتتان است. در این زمان، شما همچنین می توانید نوع حساب مورد نظرتان را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید: یک حساب فروشنده، یک حساب خریدار یا ترکیبی از هر دو.

ساخت یک حساب برای شرکتتان

پس از تأیید حساب کاربری خود از طریق ایمیل، باید پروفایل شرکت خود را که صفحه شرکتتان نیز محسوب می‌شود، تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که این صفحه حاوی اطلاعاتی است که خریداران بالقوه ( یا فروشندگان ، اگر علاقه مند به خرید نیز هستید ) آن را مشاهده می کنند، بنابراین لازم است تا حد امکان کامل و جامع باشد.

در یک جمع بندی کلی، لازم است این صفحه حاوی اطلاعات زیر باشد:
  • نوع کسب و کارتان
  • موقعیت مکانی
  • محصولاتی که می‌خواهید به فروش برسانید
  • ابعاد و اندازه شرکتتان
  • بازار هدف ( چنانچه بخواهید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید )
 

یک پروفایل کامل باعث ایجاد اعتماد به نفس در شرکای بالقوه خواهد شد. پس با صرف زمان لازم برای تهیه اطلاعات دقیق هنگام تنظیم پروفایل ، می‌توانید گامی بلند در راستای تأمین امنیت شغلی خود در آینده بردارید.

آیا می‌خواهید اعتماد خریداران به خود را افزایش دهید؟ شاید اضافه کردن نتایج آزمایش محصولاتتان یا گواهی ها و تاییدیه ها نیز فکر بدی نباشد. این گواهی ها مخصوصا اگر از جانب استانداردهای اتحادیه اروپا باشد، که معمولاً دقیق و سفت و سخت هستند، می‌تواند منجر به تمایز محصولات شما از رقیبانتان شود، به ویژه هنگامی که استانداردهای.ایمنی نیز بخشی از پروسه تصمیم خرید باشد.

لیست کردن محصولاتتان

بدیهی است که برای فروش محصولات خود در علی بابا، باید آنها را لیست کنید، و مانند ارائه اطلاعات کامل در مورد تجارت، همچنین بهتر است توضیحات و تصاویر مفصلی از کالاهایی را که برای فهرست انتخاب کرده اید تهیه کنید. با ارائه توضیحات دقیق و کامل، می‌توانید دسترسی به محصول ، را افزایش داده و توجه خریداران.بالقوه را به خود جلب کنید.

در حالی که لیست محصولات به خودی خود مهم است، تعداد کالاهایی که در لیست شما قرار دارد نیز می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شما ،به عنوان یک فروشنده یا صادر کننده در علی بابا ایفا کند. اگر صفحه.محصول شما فقط شامل ۵ تا-۱۰ محصول باشد، صفحه شما خالی یا ناقص به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هر چه تعداد.محصولات.بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای ظاهر شدن، در نتایج جستجوی محصول خواهید داشت، که این موضوع نیز خود باعث می‌شود بیشتر در معرض دیده شدن قرار بگیرید و شانستان را برای جذب شرکا افزایش می‌دهد.

برای فروش در علی بابا ، بر روی کیفیت مانور دهید

اگر تا کنون به آن توجه نکرده‌اید، باید بدانید که احساس و ادراک، از بسیاری جهات کلید موفقیت هستند. ایجاد حس یکپارچگی و اعتماد به نفس نسبت به برندتان برای به حداکثر رساندن هرگونه همکاری در علی بابا امری.ضروری است. اگرچه یک صفحه شرکت بی نقص و فوق العاده و توضیحات دقیق محصول می‌توانند.گامی بلند در مسیر.موفقیت باشند، اما همواره به انجام یک معامله منجر نمی‌شوند. در ادامه جهت آشنایی با برند سازی بین المللی ، به مقاله برند سازی بین المللی سایت مراجعه نمایید.

به عنوان یک فروشنده یا صادر کننده در یک فضای بین المللی، بسیار مهم است که به سوالات خریداران بالقوه و موجود پاسخ دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید، و روابط سالمی را که بتواند تجارت شما را توسعه دهد، حفظ کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، وبسایت علی بابا یک مرکز پیام برای مدیریت ارتباطات ارائه می دهد. همچنین.می توانید TradeManager را نصب کنید، این همان پلتفرم چت علی بابا است که به شما امکان می‌دهد در هر لحظه با سایر کاربران فعال در علی بابا تعامل کنید.

شاید ارتقا به عضویت طلایی فکر بدی نباشد

پیوستن به پلتفرم علی بابا رایگان است، اما برای کسانی که علاقه مند هستند واقعاً از تمام امکاناتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد استفاده کنند، به خصوص.پایگاه مشتری ( customer base ) و عملکرد.سایت ( site functionality )، ممکن است عضویت طلایی ارزشش را داشته باشد.

در حال حاضر، سه سطح عضویت طلای مختلف در علی بابا وجود دارد:
  • پایه ( Basic )
  • استاندارد ( Standard )
  • ویژه ( Premium )

هر یک از این سطوح، صفحه وب شخصی خود را به اعضا ارائه می دهند.  اولویت بندی در نتایج جستجوی آنها ارسال محصولات نامحدود (در عضویت رایگان سقف ۵۰ عدد برای این مورد در نظر گرفته شده است) و امکان استعلام درخواستهای خرید. علاوه بر این، هر سطح به ویترین محصولات دسترسی دارد که طبق گفته علی بابا می تواند بازدید محصول را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

همانطور که انتظار آن نیز می‌رود، افراد دارای عضویت ویژه مزایای خاصی دریافت می کنند. برای مثال جایگاه های محصولات درجه یک، ۲۸ ویترین محصول (این عدد برای اعضای استاندارد و پایه به ترتیب برابر با ۱۲ و ۵ می‌باشد) و حتی خدمات مشتری شخصی سازی شده توسط خود.

از امکانات و منابع موجود در علی بابا به نفع خود بهره ببرید

علی بابا مجموعه ای از منابع آموزشی و تمرینی دارد که می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا از ابزارها و عملگرهایی که در اختیار دارند استفاده کنند. از اصول تجارت خارجی و صادرات و تجزیه و تحلیل صنعتی گرفته تا تجارت.الکترونیکی و اصول اولیه فعالیت در علی بابا، کاربرانی که به مرکز یادگیری سر می‌زنند، بدون شک.می‌توانند اطلاعاتی را پیدا کنند که به افزایش سودشان کمک کند.

اگر شما نیز علاقه مند به گسترش کسب و کار خود هستید یا می‌خواهید از فرصت های فروش بین المللی و صادرات کالا استفاده کنید، فروش در علی بابا می تواند به شرکت شما فرصتی دهد که دقیقاً همین کار را انجام دهید. در صورتی که می خواهید بیشترین بهره را به عنوان یک فروشنده در علی بابا ببرید، حتما برای راه اندازی حساب کاربری درست و استفاده از ابزارها و منابع در دسترس، زمان کافی بگذارید.


همچنین شما می توانید برای فراگیری نحوه فروش محصولات در آمازون ، به بخش ” راهنمایی کامل فروش محصولات صادراتی در آمازون در سال ۲۰۱۹ ” در سایت مراجعه نمایید.

تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی

تحلیل گروه های کالایی مختلف به صادرکنندگان کمک می کند تا با مقایسه فرصت ها در کشورهای مختلف ، بازار صادرات کالا ی خود را بشناسند و تجارت موفق تری داشته باشند . این مقاله شامل تحلیل کالاهایی همچون :

برای مطالعه مقاله به بخش ” تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی ” سایت ixport مراجعه نمایید.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

71 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرآیند صدور گواهی بهداشتی حمل دام زنده مقدمه : قرنطینه به عنوان یکی از رکنها و ابزارهای مهم در تأمین...
تاریخ انتشار : 51 دقیقه قبل
فهرست جدید کد تعرفه‌های مشمول ارز حاصل از صادرات خود و دیگران 🔻سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه ای اعلام کرد:...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
اقلام مشمول جزء (٢) بند (الف) تبصره (٩) قانون بودجه سال ١۴٠٣ کل کشور موضوع اضافه شدن و اصلاح برخی...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
*آغاز درج برنامه تولید سال ۱۴۰۴ و توقف پذیرش برنامه تولید سال جاری واحدهای تولیدی از ابتدای آبان ۱۴۰۳* 📢...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
نحوه تعیین ارزش کالاهای صادراتی و چگونگی اعتراض به ارزش اظهاری اظهار کالا در گمرکات اجرایی به منزله پذیرش ارزش...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
شرایط برخورداری از معافیت صادرات کالا و خدمات موضوع ماده ۱۴۱ و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده ( از...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما