مقالات صادرات

مقالات واردات

واردات از چین

.واردات از چین

واردات از چین

 

آنچه که در این مقاله خواهید خواند :

  • کشورهای مقصد کالاهای صادراتی کشور چین
  • مزایای واردات از چین
  • لیست برخی از کالاهای صادر شده از چین به ایران
  • چند گام برای یافتن تولیدکنندگان در چین
  • بهترین سایت ( بازار )‌ های B2B در چین
  • مراحل واردات از چین
  • هزینه واردات از چین
  • کاهش هزینه های واردات کالا از چین
  • انواع روش های حمل بار از چین به ایران ( هوایی و دریایی )
  • عوامل موثر در قیمت گذاری حمل کالا از چین به ایران و سایر کشورها
  • مهم ترین رویدادهای چین به همراه تاریخ برگزاری
  • انواع کلاهبرداری تجاری
  •  هشدارهای لازم جهت تجارت با شرکت های چینی
  • ویژگی های جدید پروانه کسب و کار در چین
  • سرمایه گذاری و انتخاب ساختار حقوقی فعالیت تجاری در چین
  • مالیات ها
  • فرهنگ مذاکرات تجاری
  • آداب مذاکرات تجاری

 

واردات از چین

 

کشور چین از دیرباز بزرگترین شریک تجاری ایران بوده و بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشورمان را تامین می کند. به دلیل .محدود شدن .مراودات تجاری .ایران با .سایر کشورها، واردات. از چین در سال های. اخیر افزایش. یافته است.

علاوه بر این کشور چین. به خاطر تولیدات انبوه .با استفاده از فناوری. روز دنیا، دستمزد .پایین کارگر و همچنین. دستکاری در نرخ .ارز، توانسته است. کالاهای با کیفیت. اما با قیمت .پایین تر نسبت به. کشورهای دیگر .تولید کند. به این ترتیب .در سال های اخیر. چین توانسته .است به میزان .زیادی بازار. کل دنیا .را احاطه .کند.

فیلم آموزشی « آموزش جامع تجارت با چین و واردات از چین »

 

کاربران عزیز :

فایل پاورپوینت تجارت با چین به صورت کاملا رایگان در اختیار شما گذاشته شده است. جهت مشاهده و دانلود فایل PDF می توانید با عضویت در سایت ixport به لینک دانلود دسترسی داشته باشید.

آموزش جامع تجارت با چین و واردات از چین

 


وضعیت واردات از چین به چه صورت است؟

 

از گذشته‌های دور تا به حال کشور چین یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران محسوب می‌شده و در حال حاضر نیز حجم بالایی از صادرات و واردات ایران به این کشور اختصاص یافته. است.

در سالیان .گذشته نیز. آمارهای منتشر .شده از سوی .گمرک ایران .نشان می‌دهد که. معمولا دو کشور .چین و امارات. متحده عربی. به ترتیب رتبه. اول و دوم .را در صادرات. کالا به ایران .دارند. آمارهای. گمرک در .سال ۹۷ نیز. حاکی از آن .است که همچنان .کالاهای چینی .با اختلاف در. صدر کالاهای .وارداتی به ایران. هستند.

کشورهای. امارات متحده .عربی، ترکیه، آلمان. و کره .جنوبی از جمله. کشورهایی. هستند که بعد .از چین .کالاهای. آن ها به ایران وارد .می‌شود و در رتبه‌های .بعدی جای .می‌گیرند. در زمینه صادرات. نیز آمارهای .رسمی منتشر .شده در سالیان. گذشته نشان .می‌دهد که .معمولا صادرات به. عراق در رتبه. اول و بعد. از آن چین .در رتبه .دوم قرار. داشته است.

 

به عنوان مثال

آمارهای سه ماهه از تجارت در سال ۹۸ نشان می‌دهد که این کشور هم در صادرات و هم واردات رتبه اول را در تجارت با ایران داشته است. به طوری که در این مدت به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از چین به ایران وارد شده و کمی بیش از این مقدار نیز از ایران به چین کالا صادر شده است.

 

حجم بالای تجارت با این کشور آسیایی باعث شده تا بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی به فکر واردات از چین باشند. به نحوی که در سالیان اخیر موضوعاتی مانند واردات لباس از چین یا واردات گوشی از چین به دغدغه بسیاری از تجار تبدیل شده است. با این حال، هنوز برای بسیار از این افراد چگونگی واردات کالا به کشور مورد سوال بوده و از آن اطلاع خاصی ندارند.

 


آمار واردات از کشور چین

 

مجموع صادرات کالا ی کشور چین در سال ۲۰۱۷ ، ۲.۴۱ تریلیون دلار بود که همین امر این کشور را به بزرگ ترین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرد. بیشترین کالای صادراتی چین به ترتیب شامل صادرات ماشین آلات ، صادرات منسوجات ، صادرات کالاهای متفرقه ، صادرات فلزات ، صادرات مواد شیمیایی ، صادرات پلاستیک و لاستیک ، صادرات سازه ها ، صادرات کلاه و کفش می باشد.

کالاهای صادراتی چین ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند. با کلیک کردن روی هر محصول در نمودار می توانید در خصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید.

 

 


کشورهای مقصد کالاهای صادراتی کشور چین

 

کشورهای برتر مقصد کالاهای صادراتی کشور چین عبارتند از :

      • ایالات متحده آمریکا
      • تایوان
      • ژاپن
      • آلمان
      • کره جنوبی
      • استرالیا

بیشترین مقصد صادرات به ترتیب در قاره های آسیا، آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه می باشد. صادرات کالاها به کشورهای مقصد از چین ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند. با کلیک کردن روی هر کشور ( یا قاره ) در نمودار می توانید در خصوص صادرات کالا به آن کشور ( یا قاره )، اطلاعات بیشتر دریافت نمایید.

 


مزایای واردات از چین

 
  • قیمت کالاهای چینی بسیار ارزان است

کشور چین با به کارگیری نیروی کار ارزان قیمت توانسته است انواع و اقسام کالاهای مختلف را با قیمت تمام شده بسیار پایین تر به بازار عرضه کند و همین امر اکثر تاجران را در سراسر دنیا به سوی خرید از این کشور جلب کرده است. در واقع کاهش هزینه واردات می تواند برای تاجران بسیار سودمند باشد، همچنین ارائه کالاهای وارداتی با قیمت مناسب منجر به جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش خواهد شد.

  • کشور چین تولید کننده کالاهای منحصر به فرد و نادر است

اکثر تولیدکنندگان چینی همواره از نوآوری های ویژه ای در ساخت محصولات خود استفاده می کنند، بر همین اساس کالاهای منحصر به فرد و کمیاب زیادی در چین تولید می شود. فناوری های جدید به کار رفته در کالاهای چینی می تواند فرصت فروش فوق العاده ای را در سراسر دنیا و همینطور کشور ما فراهم نماید چرا که تقاضای بازار برای استفاده از تولیدات جدید و نوآورانه چینی به طور فزاینده ای در تمام دنیا در حال افزایش است.

  • بسیاری از کالاهای چینی با بهترین کیفیت در دسترس هستند

بیشتر مردم فکر می کنند تمام کالاهای چینی بی کیفیت و بی دوام هستند در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است. اکثر تولیدکنندگان چینی کیفیت محصولات خود را تضمین می کنند، همچنین شرایطی فراهم شده است تا قبل از خرید انبوه با ارسال نمونه بار و بررسی و آزمایش آن، از کیفیت محصول مطمئن شد و سپس اقدام به واردات انبوه کالای مورد نظر نمود. بنابراین ، هیچ نگرانی در مورد وارد کردن کالاهای ارزان و در عین حال با کیفیت وجود ندارد.

  • واردات از چین دارای حاشیه سود بالایی است

واردات کالا از چین به عنوان یکی از سودآورترین تجارت های بین المللی شناخته می شود. حتی در برخی مواقع که قیمت کالا در چین برای تاجران بسیار ارزان تمام می شود، واردات و فروش آن در کشوری دیگر سودی نزدیک به ۱۰۰ درصد را نیز به دنبال خواهد داشت.

  • با وارادات کالاهای چینی تجارت آنلاین شما سریع تر رشد خواهد کرد

اگر قصد آغاز یک تجارت آنلاین موفق را دارید به شما پیشنهاد می کنیم کالای خود را از بازار چین تامین نمایید. با این کار به طور خودکار تجارت شما به سرعت رشد خواهد کرد و به یک عرضه کننده بزرگ کالاهای وارداتی چینی تبدیل خواهید شد.

 

لیست برخی از کالاهای صادر شده از چین به ایران

نمودار صادرات به چین

 


چند گام برای یافتن تولیدکنندگان در چین

 
۱.نمایشگاه ها

رویداد تجاری محلی هستند که شرکت ها و تولیدکنندگان محصولات و خدمات خود را برای جذب مشتری به نمایش می گذارند. نمایشگاه ها مکانی عالی برای ملاقات حضوری با تولیدکنندگان کالا و خدمات است که می تواند اطمینان خاطر بیشتری نسبت به یک شرکتی که هیچ گونه شناختی از آن ندارید، در خارج از کشور برای شما فراهم کند.

در این رویدادها ، خریداران می توانند به طور مستقیم با فروشندگان در ارتباط باشند و از آن ها سوال کنند. در گذشته که سایت ها و اینترنت نبود، نمایشگاه ها راه اصلی ایجاد روابط و تجارت بین تولیدکنندگان و فروشندگان بود. با بازدید از نمایشگاه ها، شما با تولیدکنندگان محلی ملاقات می کنید که می تواند در مورد تدارکات و حمل و نقل برای شما مفید باشد. در ادامه مقاله، برخی از مهم ترین مراکزی که در آن تولیدکنندگان متمرکز هستند آورده شده است. این لیست می تواند در جستجوها و انجام مسافرت های کاری بسیار حائز اهمیت باشد.

کشور چین
صادرات به چین

نقشه ای از مناطق (شهرهای) تولیدی در کشور چین

۲. سایت های تجارت آنلاین

Etradeasia یکی از بزرگترین سایت های تجاری جهان با بیش از ۷۰۰۰۰۰ عضو و یک میلیون محصول است. این سایت، مکانی عالی برای خریداران و تولیدکنندگان است. قطعا شما می توانید تولیدکنندگان مناسبی را در این سایت پیدا کنید. این گزینه نسبت به برخی از بازارهای عمده آنلاین کمتر شناخته شده است.

جهت مشاهده سایت Etradeasia ، وارد شوید

۳. شورای توسعه تجارت هنگ کنگ

شورای توسعه تجارت هنگ کنگ (HKTDC) بازوی بازاریابی بین المللی برای تولیدکنندگان مستقر در هنگ کنگ، معامله گران و ارائه دهندگان خدمات است. این سایت برای طیف وسیعی از محصولات، از قطعات و لوازم جانبی خودرو گرفته تا وسایل الکترونیکی، جواهرات، منسوجات و اسباب بازی ها است. تماس با تامین کنندگان بسیار ساده است. حتی یک جعبه پیام پاپ آپ نیز وجود دارد که به طور مستقیم از طریق ایمیل به تامین کننده ارسال می شود. قبل از اینکه در مورد تولید احتمالی محصول خود با آن ها تماس بگیرید.

جهت مشاهده شورای توسعه تجارت هنگ کنگ ، وارد شوید

 


بهترین سایت ( بازار )‌ های B2B در چین

 
  • سایت علی بابا

سایت علی بابا با تخمین ۲۷۹ میلیون خریدار فعال و ۸.۵ میلیون فروشنده فعال، بزرگترین فهرست تامین کننده جهان است. تا حد زیادی به عنوان سرویس B2B تنظیم شده است. بیشتر تولیدکنندگان Alibaba دارای MOQ (حداقل مقدار سفارش) هستند و این بدان معناست که شما باید به صورت عمده خرید کنید و این به معنی خرید کالا با قیمت خوب است.

شما می توانید تامین کنندگان و تولیدکنندگان را به سادگی با جستجوی محصول خود و عبارات “برچسب خصوصی” یا “سازنده” در نوار جستجو پیدا کنید. با این حال، اگر شما یک خریدار تأیید شده باشید، می توانید به فهرست دقیق تری در سایت Alibaba دسترسی پیدا کنید. این سایت به شما این امکان را می دهد تا تأمین کنندگان باتجربه را جستجو کنید، سوابق تجاری آن ها را مشاهده کنید، برخی از مشتریان اصلی آن ها را مشاهده کنید و سایر اطلاعات پیش زمینه را به دست آورید.

جهت مشاهده سایت علی بابا ، وارد شوید

  • سایت علی اکسپرس

سایت AliExpress ، متعلق به Alibaba است، اما برای ارائه خدمات به بازار دیگری ساخته شده است. در AliExpress تعداد زیادی تولیدکننده پیدا نخواهید کرد، اما نکته مثبت این است که می توانید سفارشات کمتری نیز ثبت کنید. اگر با سرمایه محدود می خواهید شروع کنید این سایت گزینه خوبی است.

 

  • Global Sources

Global Sources یک شرکت رسانه ای پیشرو در B2B و تسهیل کننده اصلی تجارت با چین است. دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است. بیش از ۱ میلیون خریدار بین المللی، شامل ۹۵ مورد از ۱۰۰ خرده فروش برتر جهان، از Global Sources برای به دست آوردن اطلاعات محصول و شرکت استفاده می کنند. این سرویس ها همچنین راه حل های بازاریابی یکپارچه ای را برای ایجاد تصویر شرکت ها، بازده فروش و برنده شدن سفارشات خریداران در بیش از ۲۴۰ کشور به تامین کنندگان ارائه می دهند.

جهت مشاهده سایت Global Sources وارد شوید

  • made in china.com

Made-in-China.com توسط Focus Technology Co توسعه یافته است و توسط آن اداره می شود. Focus Technology پیشگام و پیشرو در زمینه تجارت الکترونیکی در چین است و در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. این اطلاعات کاملترین، دقیق ترین و به روزترین اطلاعات را در مورد محصولات چینی و تأمین کنندگان چینی موجود در هر نقطه از وب فراهم می کند.

جهت مشاهده سایت made in china.com وارد شوید

  • Trade Key

Tradekey یک شرکت جهانی است که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده و در بسیاری از کشورها حضور دارد. این یکی از بزرگترین بازارهای الکترونیکی بین المللی در سراسر جهان برای کشورهای صادرکننده و واردکننده محسوب می شود. این شرکت، بازرگانان را به راحتی با فروشندگان کل، خریداران، واردکنندگان و صادر کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان در بیش از ۲۴۰ کشور جهان متصل می کند. ماهانه میلیون ها نفر از TradeKey بازدید می کنند.

جهت مشاهده سایت Tradekey وارد شوید

  • C hina.cn

Ch ina.cn برای صنعت تولید چین و تجارت خارجی ایجاد شده است. Chin a.cn در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و انقلابی بزرگ در صنعت چین ایجاد کرده است و به بیش از ۶۴ کشور کمک می کند.

جهت مشاهده سایت Ch ina.cn وارد شوید

  • DIY Trade

DIY Trade ، یکی از شناخته شده ترین (B2B) پلت فرم تجارت آنلاین در جهان با بیش از ۵ میلیون محصول می باشد. در سال ۱۹۹۹ با نام eBigChina.com راه اندازی شد و در مه ۲۰۰۶ به DIYTrade.com تغییر نام داد.

جهت مشاهده سایت DIY Trade وارد شوید

  • Hi Supplier

HiSupplier یکی از منحصر به فردترین سیستم عامل اشتراک تامین کنندگان در جهان است که تامین کنندگان واجد شرایط را به یک سایت مشترک برای به اشتراک گذاری منابع گرد هم آورده است. این سایت شامل ۲۶ صنعت خاص با بیش از ۱۰۰۰ زیر مجموعه است. این سایت همچنین انواع مختلفی از ابزارهای سفارشی را در اختیار شما قرار می دهد که به جستجوی تهیه کننده مناسب کمک می کنند.

جهت مشاهده سایت Hi Supplier وارد شوید

  • China Asean Trade

این وبسایت یک بستر تجارت بین المللی است که فرصتی را برای محافل صنعتی و تجاری برای خرید، فروش، عمده فروشی و پرداخت فراهم می کند. ChinaAseanTrade در ۱۰ سال اخیر تأسیس شده است. در ۱۰ کشور جهان کاربر دارند و بیش از ۶۸۰ میلیون نفر تجارت می کنند.

جهت مشاهده سایت China Asean Trade وارد شوید

 


مراحل واردات از چین

 

چند مرحله اصلی را برای واردات از این کشور به ایران باید بگذرانید. این مراحل عبارت است از:

  • انتخاب محصول

با توجه به شرایط کشور چین و همچنین شرایط واردات ایران، کالا را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید کالایی که انتخاب کردید، ممکن است در شهرهای مختلف چین، با کیفتی‌های متفاوت تولید شود. در نتیجه حواس‌تان به کیفیت محصول مورد نظرتان نیز باشد. چندین روش وجود دارد که می توانید محصولات خود را انتخاب کنید :

  • به خارج از کشور سفر کنید و مقدمات کار را به تنهایی انجام دهید.
  • محصولات را به صورت آنلاین دنبال کنید.
  • در نمایشگا.ه ها شرکت کنید.

 

نکته :

کالای مناسب برای واردات ، کالایی است که کوچک و سبک باشد. زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند تا در واردات ، ذخیره سازی و سپس ارسال کالا به مشتریان خود، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

 

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی برای واردات کالای شما وجود ندارد

هنگامی که کالایی را برای واردات در نظر گرفتید، اطمینان حاصل کنید که از بروز موانعی مانند عدم رعایت استانداردهای ایمنی ، حقوق گمرکی بالا یا محدودیت های حامل جلوگیری می کند. به همین دلیل سعی کنید محصول شما در ابتدا با استانداردهای ایمنی و شرایط برچسب گذاری مطابقت کامل داشته باشد.

  • انتخاب فروشنده

پس از تصمیم گیری درباره محصول خود، قدم بعدی شما یافتن یک فروشنده مناسب است. برای اکثر واردکنندگان، بازار خرید و فروش، سایت Alibaba است. نکته مهم مورد توجه این است که تأمین کننده ای که در سایت Alibaba می یابید، ممکن است سازنده کالا نباشد بلکه به احتمال زیاد، یک شرکت عمده فروشی یا بازرگانی باشد. پس باید کارخانه، تولید کننده و یا شرکت مورد نظر را اعتبارسنجی کنید.

در چین فروشنده‌ ها چند دسته‌اند :

  • تولیدکننده
  • مونتاژ کننده
  • شرکت‌های بزرگ و کوچک
  • شرکت‌های وارد کننده

با توجه به گروه کالایی که انتخاب می‌کنید، فروشنده را می‌توانید از طریق سرچ در وب سایت‌های B2B، مثل علی بابا پیدا کنید که اطلاعات تماس تولیدکننده‌های چینی را به دست آورده و با آن‌ها مکاتبه کنید. در ادامه جهت مشاهده بهترین سایت های B2B ، مقاله معرفی بهترین سایت های B2B را مطالعه فرمایید.

  • دریافت مشخصات فنی و نمونه کالا

بهتر است برای آنکه از گول زدن برخی از فروشندگان چینی در امان بمانید، قبل از خرید، یک نمونه کالا دریافت کرده و به دقت آن را بررسی کنید. لیست قیمت را هم بگیرید.

 

  • دریافت اطلاعات گمرکی

در این قسمت باید از تعرفه گمرکی و شرایط ورود کالا به کشور باخبر باشید. هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل را در نظر بگیرید و قیمت نهایی کالا را محاسبه کنید. قیمت نهایی، تمام هزینه‌های کالا از خرید تا ترخیص و حمل و نقل است.

 

  • دریافت پیش فاکتور

قبل از دریافت پرفورما یا همان پیش فاکتور بر سر قیمت و نحوه پرداخت و تحویل کالا توافق کنید. همزمان از چند شرکت چینی معتبر، پیش فاکتور دریافت کنید و بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را برای خرید نهایی انتخاب کنید.

  • ارسال حواله

باید بخشی از مبلغ را به صورت درآمد ارزی با دلار یا یوان حواله بزنید تا در صورت عدم موجودی کالا، تولید کننده اقدام به تولید کالای مورد نظر شما کند.

  • ثبت سفارش

در گذشته، ثبت سفارش، قبل از ورود کالا انجام می‌شد تا روند ترخیص زودتر انجام شود. اما در حال حاضر برای ثبت سفارش باید شماره قبض انبار را داشته باشید. بعد از ثبت سفارش کد اظهار کالا ( اظهارنامه گمرکی ) باید به سیستم گمرک ابلاغ شود که معمولا حدود یکی دو روز زمان می‌برد.

  • اینکوترمز

اینکوترمز ، شرایط حمل و نقل استاندارد است که باید بین فروشنده و خریدار توافق شود. در غیر اینصورت هیچ ناو هواپیمابر یا اقیانوس پیما، حمل و نقل را قبول نمی کند.

هنگام شروع کار با Incoterms ، به موارد زیر توجه کنید :

  • تحویل درب کارخانه Ex Works ( EXW ) :

در این روش فروشنده، کالا را در محل تولید و یا انبار کالا به خریدار تحویل می دهد و کلیه مسئولیت ها و هزینه ها، اعم از بارگیری، حمل و نقل، بیمه، گمرک و ریسک خرابی کالا بر عهده خریدار است.

  • تحویل در نقطه ای معین در کشور مبدأ ( FCA ) :

به معنای این است که فروشنده کالا را پس از ترخیص صادراتی در محل مقرر به حمل کننده تعیین شده از سوی خریدار تحویل می دهد. با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک فرایند می باشد. هزینه حمل و بیمه با خریدار است، همچنین معمولاً و ( نه الزاماً ) عقد قرارداد حمل و بیمه به عهده خریدار می باشد.

  • Free On Board ( FOB ) :

فوب یا FOB زمانی اتفاق می افتد که فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی در بندر مبدأ عبور داد ریسک خود را خاتمه داده است. هزینه حمل و همچنین عقد قرارداد حمل از بندر تحویل، بیمه و بازرسی به عهده خریدار می باشد.

  • تحویل در پایانه کشور مقصد ( DAT ) :

این اصطلاح بدین معنی است که فروشنده تمام هزینه های حمل و نقل ( هزینه صادرات ، حمل ، تخلیه از حامل اصلی در بندر مقصد و هزینه های بندر مقصد ) و فرض قبول تمامی ریسک ها تا پایانه مقصد را عهده دار می شود. پایانه می تواند بندر، فرودگاه و مکان تبادل کالا تلقی گردد. ضمن اینکه حقوق ورودی، مالیات و هزینه های گمرکی برعهده خریدار می باشد.

  • تحویل در نقطه های معین در کشور مقصد ( DAP ) :

این اصطلاح می تواند برای تمامی حالات حمل و نقل استفاده شود و یا در فرآیندی که در آن بیش از یک حالت حمل ونقل وجود داشته باشد. فروشنده مسئول هماهنگی حمل و تحویل کالا، آماده سازی جهت انجام تخلیه بار از وسیله نقلیه، در محل مورد توافق می باشد. در این روش پرداخت مالیات و پوشش بیمه بر عهده فروشنده نمی باشد.

  • تحویل در کنار کشتی ( FAS ) :

محل خاتمه ریسک فروشنده کنار کشتی در بندر است. مسئولیت عقد و پرداخت هزینه حمل، بیمه و بازرسی به عهده خریدار است.

  • ترخیص کالا

خرید و ترخیص کالا یک فرایند پیچیده و زمانبر است. در ابتدا باید با طرف چینی خود مذاکره کنید و بعد از توافق بر سر قیمت، تعداد کالا، زمان تحویل و روش حمل و .. قرارداد را منعقد کنید. سپس قبل از ارسال محموله، کالا را از نظر کیفیت و سلامت و اصالت همان چیزی که سفارش داده‌ بودید بررسی کنید.

بعد از دریافت پیش فاکتور محموله را به گمرک چین منتقل می‌کنید. روال تشریفات گمرکی چین و حقوق گمرکی را طی کرده و محموله را آماده ارسال به گمرک ایران می‌کنید. معمولا کالاهای وارداتی چینی در گمرک بندرعباس ترخیص می‌شوند.

در این مرحله ثبت سفارش در وزارت بازرگانی انجام می‌شود که برای این کار نیاز به کارت بازرگانی دارید. اگر کالای شما نیاز به استاندارد اجباری داشته باشد، به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و اگر باید از نهاد یا ارگانی خاصی مجوز ورود بگیرد، در این مرحله انجام می‌شود. برای ترخیص کالا شما به قبض انبار، بارنامه ، پکینگ لیست ، پیش فاکتور و گواهی مبدا نیاز خواهید داشت.

 


هزینه واردات از چین

 

هزینه‌های به موارد زیادی بستگی دارد. هزینه‌ها شامل خرید کالا در مبدا که فوب کالا نامیده می‌شود، هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری، باربری، تخلیه، کارشناسی کالا و… است. جمع هزینه‌های زیر، قیمت واردات کالا را به شما می‌دهد.

قیمت خرید کالا از کارخانه چین که معادل حواله یوان و کارمزد آن است.

  • هزینه برداشت کالا از کارخانه تا بندر یا فرودگاه
  • ترخیص از گمرک چین و حمل هوایی یا دریایی به گمرک ایران
  • ترخیص کالا از گمرک ایران
  • خروج از گمرک ایران و حمل تا انبار موردنظر

با جمع مبالغ فوق، هزینه واردات از چین را می‌توانید محاسبه کنید.

 


کاهش هزینه های واردات کالا از چین

 
  • یافتن بهترین تعرفه واردات و ارزش گمرکی :

در شرایط امروز، گمرک هرروز تغییرات بسیار زیادی در تعرفه ها و ارزش ها گمرکی دارد. به طوری که به صورت روزانه ارزش های گمرکی در TSC دائما تغییر می کند و تجار بایستی همیشه برای ترخیص کالا از گمرک به دنبال بهترین تعرفه ها باشند، کافی است یک تعرفه اشتباه در ثبت سفارش و بارنامه ثبت شود. همین می تواند ترخیص کالای شما را با مشکل روبه رو کند.

خیلی از اوقات کالای شما نیازمند استاندارد اجباری و دریافت سایر مجوزات ترخیص کالا نیست اما صاحب کالاها و تجار چه عمدا و چه سهوا تعرفه HS کد اشتباهی را در بارنامه ثبت می کنند که این خود باعث هزینه های جبران ناپذیر برای شما خواهد شد. برای مصون ماندن از این شکل از اشتباهات جبران ناپذیر بایستی یک مشاور متخصص در زمینه گمرکی همیشه پیش از ارسال محموله از چین، همراهتان باشد تا بتوانید بهترین روش های واردات از چین را اتخاذ کنید.

 

در مورد TSC بیشتر بدانیم :

Tariff Specification Code یا همان TSC ، کد شناسه ی کالا است که نشان دهنده ی ارزش کالا می باشد. این کد چهار رقمی بر اساس مشخصات فنی، فیزیکی، شیمیایی و مدل تعیین می شود
این کد در انتهای کد HS قرار می گیرد و یک کد ۱۲ رقمی ایجاد می نماید. برای آشنایی با این کد، مقاله HS Code یا کد بین المللی کالا چیست؟ را مطالعه نمایید.

 

  • تخصیص ارز به صورت حواله یوان و یا حواله دلار با کمترین نرخ تبدیل ارز :

در صورتی که برای واردات از چین از ارز متقاضی به صورت حواله یوان و حواله دلار استفاده می کنید، حتما به دنبال نرخی مناسب حواله یوان باشید. استفاده از حواله یوان با نرخ تبدیل مناسب می تواند باعث کاهش هزینه های نهایی واردات از چین برایتان خواهد شد.

  • استفاده از ارز مبادله ای در صورت تعلق گرفتن ارز مبادله ای :

در صورتی که می خواهید واردات از چین شما با کاهش هزینه زیاد روبه رو باشد و به کالای شما ارز مبادله ای تعلق می گیرد، حتما از ارز مبادله ای استفاده کنید. ارز مبادله ای همانند یارانه ای است که دولت برای واردات برخی از کالاها به تجار می دهد و این باعث می گردد تا شما بتوانید هزینه های واردات از چین را به شکلی محسوس کاهش دهید. خصوصا اگر ماخذ شما ۵ یا ۱۰ درصد باشد بسیار عالی است.

  • کاهش زمان ترخیص کالا با استفاده از اظهار صحیح کالا در گمرک :

برای ترخیص کالا از گمرک روش های صحیح را دنبال کنید. از مشاوران و ترخیصکار یا کارگو حرفه ای توقع داشته باشید که کالایتان را در سریع ترین زمان ممکن ترخیص کنند.

  • حمل کالا به صورت دریایی از چین به جای حمل هوایی از چین :

حمل کالا به صورت دریایی از چین باعث کاهش چشمگیر هزینه های واردات از چین خواهد شد. البته گاهی اوقات زمان خیلی مهم است و مجبور هستید که کالایتان را به صورت هوایی وارد کنید. بنابراین حمل هوایی با توجه به اینکه احتمالا به صورت CPT است، باعث می شود شما هزینه هنگفتی نیز برای ترخیص کالا از گمرکات متحمل شوید. زیرا هزینه حمل نهایی در هزینه های ترخیص کالا تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به توضیح حمل هوایی و دریایی بار از چین می پردازیم…

 


حمل بار هوایی از چین به ایران

 

حمل بار هوایی از چین به ایران یکی از اصلی ترین روش های واردات کالا از چین به ایران می باشد. طی سالیان گذشته بسیاری از تجار و بازرگانان و واردکنندگان ایرانی بین سایر روش های حمل نظیر دریایی و یا ریلی شیوه حمل هوایی را برای حمل کالاهای خود از چین به ایران انتخاب می کنند. با توجه به وجود پروازهای متعددی که بین کشور چین و ایران وجود دارد و به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارائه می گردد. زمانی که برای انجام این کار تخمین زده شده است بین ۳ تا ۷ روز است.

شیوه حمل بار هوایی یکی از سریع ترین، امن ترین روش های واردات کالا از چین به ایران می باشد. در حال حاظر ایرلاین های متعددی نظیر ماهان، ایران ایر، قطر ایرلاین، ترکیش ایرلاین و امارات دارای پرواز از شهرهای اصلی کشور چین مانند شنژن، گوانجو، شانگهای، پکن به ایران ( فرودگام امام خمینی ) دارای خدمات حمل بار هوایی می باشند که هر کدام دارای ویژگی ها و تعرفه متفاوتی می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت شروع فرایند ترخیص کالا در گمرک فرودگاه

قبل از شروع فرایند ترخیص صاحبین بار باید پیش نیازهای زیادی را برای شروع فرایند ترخیص کالای خود آماده نماید که گاها آماده سازی این موارد هزینه و زمان بر می باشد. در این بخش لیستی از مدارکی که شما برای ترخیص کالاهای خود از گمرک فرودگاه امام خمینی ( لیست معتبرترین شرکت های حمل و نقل فرودگاه امام خمینی ) نیاز دارید را در قالب ۳ دسته بندی ذکر می کنیم :

مدارک مربوط به خرید کالا

  • پروفرما (از فروشنده دریافت گردد)
  • پکینگ لیست ( فهرست عدلبندی ) (از فروشنده دریافت گردد)
  • گواهی مبدا (از فروشنده دریافت گردد)

مدارک مربوط حمل و نقل

  • ترخیصیه (از شرکت حمل دریافت گردد)
  • قبض انبار (از شرکت حمل دریافت گردد)
  • بارنامه اصلی (از شرکت حمل دریافت گردد)
  • بیمه نامه (از شرکت حمل دریافت گردد)

مدارک ثبت سفارش گمرک و تعیین منشا ارز

  • کد ثبت سفارش (قبل از ورود کالا صاحب کالا باید اقدام نماید)
  • کارت بازرگانی (قبل از ورود کالا صاحب کالا باید اقدام نماید)

مجوزهای ضمن ترخیص

  • اخذ مجوز استاندارد (در صورت نیاز)
  • اخذ سایر مجوزهای قانونی از قبیل بهداشت، استاندارد، انرژی اتمی، فرهنگ و ارشاد، قرنطینه نباتی و… (در صورت نیاز)

چه ایرلاین هایی دارای پرواز از چین به ایران هستند ؟

در حال حاضر به دلیل تحریم های آمریکا ایرلاین های کمتری دارای پرواز از چین به ایران می باشند ولی در شرایط عادی ایرلانی های زیر دارای سرویس های حمل بار از مبدا چین به مقصد ایران می باشند:

  • ماهان ایر
  • ایران ایر
  • ترکیش ایرلاین
  • امارات
  • قطر ایرویز
  • عمان ایر
  • کویت ایر

هر کدام از این ایرلاین ها دارای شرایط، هزینه و زمان حمل مخصوص به خود را دارا می باشد که صاحبین کالا با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنند.

کدام شهرهای چین دارای پرواز برای حمل بار به ایران هستند ؟

به صورت عادی ۴ شهر اصلی چین دارای پرواز به مقصد ایران را دار می باشند. این شهرها عبارتند از:

  • شنژن
  • گوانجو
  • شانگهای
  • پکن

کدام شهرهای ایران امکان پذیرش بار هوایی از چین را دارا می باشند ؟

در سال ۲۰۱۹ به علت تعدد پروازهای خارجی و ایرلاین های فعال در کشور به جز فرودگاه امام خمینی در تهران ۳ فرودگاه دیگر دارای پروازهای غیر مستقیم از چین بودند که این امکان را به صاحبین کالا می داد تا کالاهای خود را به گمرکاتی جز گمرک فرودگاه امام خمینی ( لیست معتبرترین شرکت های حمل و نقل فرودگاه امام خمینی ) ارسال نمایند. این فرودگاه ها به شرح ذیل می باشند:

  • فرو دگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد
  • فر ودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز
  • فرودگا ه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز


حمل دریایی بار از چین به ایران

 

برای حمل بار شما از چین به ایران و سایر کشورها به صورت دریایی، محدودیت ها بسیار کمتر است. معمولا شرایط حمل دریایی آسان تر از حمل هوایی بوده و بسیاری از بازرگانان، تمایل دارند تا کالاهای خود را، به صورت دریایی به ایران ارسال نمایند. کالاها، با کانتینر و به وسیله ی کشتی بارگیری شده و در اسکله شهید رجایی واقع در بندرعباس ایران، تحویل داده می شوند.

به این منظور می توان از سرویس های حمل کانتینری از چین به ایران، حمل خرده بار و همچنین حمل محمولات به صورت بالک (فله) که توسط خطوط کشتیرانی از بنادر ذیل به سمت بندر عباس (گمرک شهید رجایی) در حال سرویس دهی می باشند، استفاده نمود.

بنادر کشور چین :
  •  در یایی از شانگهای Shanghai
  • دریایی از تیانجین Tianjin
  • حمل دریا یی از دالیان Dalian
  •  دریایی از کینگ دائو Qingdao
  • حمل د ریایی از نانجینگ Nanjing
  • حمل دریایی از ژیامن Xiamen
  •  در یایی از شنزن Shenzhen
  • حمل دریایی از فوشانFoshan
  •  در.یایی از گوانجو Guangzhou
  • حمل دریا .یی از هنگ کنگ Hong Kong

باتوجه به این که زمانی که برای حمل دریایی از چین صرف می شود چیزی حدود ۳۵ الی ۵۵ روز است، لذا استفاده از این روش جهت حمل محمولاتی که بیشتر حجیم و وزین باشند، به صرفه بوده و برای حمل محمولات سبک تر بهتر است از سرویس های حمل هوایی از چین استفاده شود.

 


عوامل موثر در قیمت گذاری حمل کالا از چین به ایران و سایر کشورها

 
  • تاثیر وزن و حجم بار، بر هزینه حمل بار از چین

وزن و حجم بار شما، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده ی ارسال کالا از چین دارد. هرچه وزن بار شما بیشتر باشد، قیمت تمام شده برای هر کیلو بار هوایی و دریایی از چین، برای شما کمتر خواهد شد. این مسئله در مورد حجم بار هم صدق می کند.

چنانچه کالای شما به صورت بار حجمی محسوب شود، این مسئله در هزینه تمام شده ی شما بسیار موثر است. وقتی بار شما در هر متر مکعب بیشتر از ۱۶۷ کیلوگرم باشد، بار شما حجمی محسوب می شود.

  • قیمت کرایه حمل شرکت های حمل هوایی و دریایی

عامل مهم دیگر در ارزیابی قیمت ارسال بار از چین، شرکت های حمل بین المللی هستند. چه در حمل دریایی و چه در حمل هوایی، داخلی یا خارجی بودن شرکت حمل، اثر بسیار زیادی در هزینه های حمل دارد. خطوط کشتیرانی داخلی و خطوط کشتیرانی خارجی قیمت های متفاوتی دارند. همچنین قیمت حمل هوایی خطوط پروازی داخلی، با قیمت های حمل خطوط هوایی خارجی متفاوت می باشند. اینکه شما کدام شرکت را برای ارسال کالای خود از چین به ایران انتخاب می کنید، تاثیر مستقیمی بر قیمت حمل بار شما دارد.

  • قیمت متفاوت ارسال بار از شهرهای مختلف چین

بدیهی است که با وسعت پهناور کشور چین، ارسال بار از شهرهای مختلف آن به ایران و دیگر نقاط جهان، هزینه های متفاوتی دارند. برای مثال هزینه ی ارسال بار از پکن با هزینه ارسال بار از گوانگجو متفاوت است. برخی شهرها دارای بندر بوده و برای حمل دریایی قیمت مناسب تری دارند. و برخی شهرها دارای فرودگاه بین المللی بوده و برای حمل بار هوایی هزینه های مناسبی دارند. در ادامه برای مشاهده لیست معتبرترین شرکت های حمل و نقل فرودگاه امام خمینی کلیک کنید.

انواع کلاهبرداری تجاری

 
  • کالای سفارش داده شده با استانداردهای مندرج در پروفرما همخوانی ندارد.
  • فروشنده ادعا می کند مبلغ واریزی شما را دریافت نکرده و احتمالا ایمیل شما هک شده است.
  • معامله با کلاهبرداران اینترنتی که وجود خارجی ندارند و خود را شرکت معتبر وانمود می کنند.

 


هشدارهای لازم جهت تجارت با شرکت های چینی

 

هدف خود. را شناسایی. یک شریک مطمئن. تجاری قرار دهید. نه به دست .آوردن سود. آنی و .مقطعی

  • اطمینان از میزان اعتبار و سابقه فعالیت شرکت
  • انعقاد قرارداد تجاری ( مشورت های لازم با بخش حقوقی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و یا مرکز داوری آن اتاق )
  • گنجاندن بند داوری در قراردادها
  • تا حد امکان از روش پرداخت نقدی ( واریز بخشی از مبلغ معامله قبل از دریافت کالا ) پرهیز نموده و تلاش نمایید از طریق بانکی و با افتتاح ال سی ( معرفی اعتبارات اسنادی LC ) معامله کنید.
  • هرگونه اعلام تغییر شماره حساب طرف معامله را از طریق مکاتبه رسمی تأیید نمایید.
  • در نظر داشته باشید شکایات واصله از شرکت های فروشنده مواد شیمیایی و معدنی در منطقه تیانجین و Hebei چین بسیار زیاد است.

 


ویژگی های جدید پروانه کسب و کار در چین

 
  • پروانه کسب و اساسنامه شرکت، اسناد اولیه و اصلی ثبت شرکت در چین هستند به شرط آنکه پروانه کسب جعلی نباشد.
  • بر اساس. قوانینی .که از ماه مارس. سال ۲۰۱۴ اعمال. شده است .شکل و .محتوای پروانه. کسب. تغییر کرده. است.
  • برخلاف. گذشته که .پروانه کسب .در قطع. افقی چاپ. می شد در نسخه .جدید در قطع. عمودی .چاپ می گردد. و حاوی یک. کد QR است که. با فهرست. بنگاه های. ثبت شده معتبر. کشور .مرتبط. می باشد.
  • الزام درج. سرمایه اولیه. در پروانه های .جدید کسب. برداشته شده. است. این اشاره. به درصد .سرمایه ثبت شده دارد .که یک .شرکت. در واقع .برای آغاز عملیات .تجاری اش. باید پرداخت .می کرد.
  • دو تغییر جزئی. دیگر یکی مجاز .شدن واحدهای. اقتصادی متعدد .برای اعلام یک .آدرس ثبت شده .در پروانه کسب .و دیگری تغییر .سیستم از چند. پروانه کسب برای چند. فعالیت اقتصادی .به یک پروانه. کسب. استاندارد.
  • پروانه های. جدید به شرکت هایی. که تا تاریخ اول. مارس ۲۰۱۴ تشکیل. یا تجدید .می شوند .اعطا می شود. تمام .شرکت ها ملزم .به اخذ. پروانه جدید. قبل از ۲۸ فوریه. سال ۲۰۱۵ هستند. در این. مدت، مطابق یک .سیستم دوگانه. هر دو پروانه قدیم .و جدید مورد .استفاده .خواهند بود.

 


سرمایه گذاری و انتخاب ساختار حقوقی فعالیت تجاری در چین

 
  • ایجاد دفتر نمایندگی (Representative Office)
  • تأسیس شرکت مشترک (Joint Venture Company)

حداقل سرمایه ۳۰ هزار یوآن، حداقل ۲۵ درصد سهام

  • تأسیس شرکت با مالکیت کاملاً خارجی ( Wholly Foreign Owned Enterprise )
  • تأسیس شرکت بازرگانی با سرمایه خارجی (Foreign Invested Commercial Enterprise )

حداقل سرمایه یکصد هزار یوآن

  • محل و حوزه فعالیت شرکت عوامل اصلی تعیین حداقل سرمایه ( fdi.gov.cn )

 


مالیات ها

 

انواع مالیات ها در سیستم مالیاتی چین به شرح زیر می باشد :

  • ما لیات بر در آمد .شرکت : ۲۵ درصد. درآمد. خالص
  • عوا رض. تجاری : بین ۳ تا ۲۰ درصد .بسته به رشته .فعالیت و به .خدمات و فروش .ملک تعلق. می گیرد.
  • مالیات ارزش افزوده : بین ۱۳ تا ۱۷ درصد برای فروش، عرضه خدمات و واردات کالا
  • عوارض گمرکی : متوسط ۹.۵ درصد

 


فرهنگ مذاکرات تجاری

 
  • چینی ها مذاکره کنندگان زیرکی هستند
  • استراتژی شناخته. شده مذاکره کنندگان .چینی، ابراز فروتنی. و احترام به طرف مقابل. به منظور جلب ترحم. و کسب .امتیاز.
  • تنها افراد بلند مرتبه از گروه مذاکره کننده صحبت می نمایند، لذا فردی که در گروه بالاترین رتبه را دارد به عنوان سخنگو معرفی نمایید.
  • مذاکرات چینی ها، فرآیندگرا است و به کندی پیش می رود.
  • ساختار تصمیم گیری در چین سلسله مراتبی است.
  • چینی ها به صورت آشکار”نه” نمی گویند و معمولاً از واژه های”در این باره فکر خواهیم کرد“و یا “خواهیم دید” استفاده می نمایند.

 


آداب مذاکرات تجاری

 
  • چینی ها. از انجام دادن. تجارت با شرکت هایی. که نمی شناسند. استقبال نمی نمایند .و می بایست .حتماً از طریق .واسطه ای اینکار. انجام گردد.
  • چینی ها ملاقات رو در رو را از تلفن و مکاتبه بیشتر ترجیح می دهند.
  • پیش از ورود به چین جهت مذاکره، مواردی را جهت معرفی شرکت خود همچون رزومه به همراه فعالیت ها و خدمات به زبان چینی برای شرکت مورد نظر ارسال نمایید.
  • توجه به مقام طرف چینی در زمان برقراری روابط بسیار مهم هستند و به خاطر داشتن اختلاف در رتبه و مقام در زمان برقراری ارتباط الزامی است.

 

کاربران عزیز :

جهت مشاهده و دانلود مقاله راهکارهای عملی و موثر تجارت با بازار چین « صادرات، واردات و سرمایه گذاری » وارد لینک زیر شوید

 

راهنمای تجارت کاربردی با کشور چین

راهنمای تجارت کاربردی با کشور چین ( نقشه راه توسعه تعاملات اقتصادی با چین ) ، تهیه شده در تیر سال ۱۳۹۴ توسط سازمان توسعه تجارت ایران ، که شامل مطالب موجود زیر می باشد :

      • نقشه راه توسعه تجارت با کشور چین
      • نمایه کلی اقتصاد چین
      • شاخص های مهم مربوط به زیرساختهای تجاری چین
      • مقاصد عمده صادراتی چین
      • آمار تجارت ایران با چین با مبدا ۲۰۱۴
      • و …


مبادلات تجاری چین با جهان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸ ( ارزش : میلیارد دلار )

سال
۲۰۱۰ ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ ۲۰۱۹
صادرات
۱۵۸۰ ۱۸۹۹ ۲۰۵۰ ۲۲۱۰ ۲۳۴۰ ۲۲۷۴ ۲۱۱۹ ۲۲۵۵ ۲۴۹۴ ۲۴۹۹
واردات
۱۳۹۰ ۱۷۴۳ ۱۸۱۸ ۱۹۵۰ ۱۹۶۰ ۱۶۸۲ ۱۵۸۹ ۱۸۳۲ ۲۱۳۵ ۲۰۶۹
تراز تجاری
۱۹۸ ۱۵۶ ۳۳۲ ۲۶۰ ۳۸۰ ۵۹۲ ۵۳۰ ۴۲۳ ۳۵۹ ۴۳۰
 

صادرات به چین

مجموع واردات کالا کشور چین در سال ۲۰۱۷ ، ۱.۵۴ تریلیون دلار بود که همین امر این کشور را به ۲ مین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرده است.

مقاله ” صادرات به چین ” شامل اطلاعات کاملی در خصوص برترین کالاهای وارداتی چین ، کشورهای صادرکننده به چین ، بیشترین مبدا واردات از قاره ها به کشور چین ، به همراه نمودار های کاربردی و … می باشد.

برای مطالعه و بررسی بازار واردات چین از بخش ” صادرات به چین ” سایت ixport دیدن فرمایید.

نکات کاربردی. بسته بندی. کالا صادراتی

در بسیاری. از کسب و کارها طراحی. بسته بندی. کالای صادراتی. فرآیند بسیار. مهم محسوب .می­ شود و در صادرات. یک محصول. باید فاکتورهای. زیادی را .در این زمینه مد نظر قرار داد .
در این مقاله .مباحثی هم چون : بررسی. انواع بسته بندی. کالا ی صادراتی ، بررسی. استاندارد های بسته بندی .صادراتی ، بررسی طراحی. بسته بندی صادراتی ، اطلاع از قوانین. بسته بندی .کالا ، چگونکی. بسته بندی کالا هایی. مثل. زعفران ، پسته ، خرما و … ، چالش ها. و مشکلات. در بسته بندی .صادراتی ، لیست سایت  مفید در .خصوص بسته .بندی و … ، را مورد .بررسی قرار داده ایم. برای مشاهده. مقاله به بخش ” نکات کاربردی بسته .بندی کالا .صادراتی ” سایت ixport مراجعه نمایید.

تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی

تحلیل گروه های کالایی مختلف به صادرکنندگان کمک می کند تا با مقایسه فرصت ها در کشورهای مختلف ، بازار صادرات کالا ی خود را بشناسند و تجارت موفق تری داشته باشند . این مقاله شامل تحلیل کالاهایی همچون :

 

 


راهنمای جامع تجارت با چین

راهنمای جامع صادرات ، واردات ، بازرگانی و تجارت کشور چین با ایران و دیگر کشورهای جهان را به صورت جامع در لینک زیر مطالعه و آموزش ببینید .

 

درباره کشور چین بیشتر بدانیم :
 

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات صادرات و واردات در خصوص کشور چین به لینک زیر مراجعه نمایید :

 


مقالات مرتبط با واردات از چین

 

بررسی کلی کشور چین 

۱۰۰ خوشه صنعتی چین 

قانون و مقررات چین در فعالیتهای اقتصادی و چین 

صادرات به چین

سیاست و اقتصاد چین 

تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین 

منابع اطلاعاتی کشور چین 

آشنایی با استاندارد ( Guobiao ) GB جهت صادرات کالا به کشور چین

گواهی اجباری ccc جهت صادرات کالا به چین

 

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفع تعهد ارزی محصولات دانش‌بنیان برداشته شد به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع تعهد ارزی محصولات.دانش‌بنیان برداشته شد....
تاریخ انتشار : 3 ساعت قبل
مجاز شدن صادرات هگزان توسط شرکت شیمیایی فرشید شهرضا مطابق با تصریح نامه های مذکور صادرات هگزان با کد تعرفه...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا در ثبت سفارش واردات ۶۸ ردیف تعرفه 📣 قابل توجه بازرگانان محترم سامانه جامع تجارت؛ ⏪...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ثبت درخواست گواهی بازرسی (IC) در سامانه جامع تجارتسامانه جامع تجارت:🔹از این پس ثبت درخواست‌های اخذ گواهی بازرسی (IC) بایستی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ابلاغ شد قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ابلاغ شد محمد مخبر سرپرست ریاست...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
نحوه فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه مسافرانی که موفق به ثبت نهایی نشدند  
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما