بازدید از بازار هدف در صادرات

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

 چگونگی بازدید از بازار هدف کسب و کار در صادرات و شناسایی بازار هدف

بازدید از بازار هدف در صادرات : در این مقاله آموزش صادرات ، با چگونگی بازدید از بازار هدف کسب و کار و شناسایی بازار هدف بیشتر آشنا میشویم .

 


چک لیست بازدید از بازار هدف در صادرات

هرگز قرارداد را قبل از بازدید از بازار نهایی نکنید.

سعی کنید با دو یا سه مشتری بالقوه دیدار داشته باشید، تا اساس مقایسه را در اختیار داشته باشید.

زمان کافی برای برنامه­ ریزی جلسات با افراد مناسب اختصاص دهید.

چک لیست را بررسی کرده و از قیمت گذاری و زمان تحویل مناسب برای برآورده کردن تعهدات اطمینان حاصل کنید.

خود را آماده کنید تا اطلاعاتی در مورد کشور و نحوه کسب و کار در آن جمع آوری نمایید.

خود را آماده کنید تا ۴۸ ساعت بعد از دیدار ایمیلی را به افراد ارسال کرده و نکات مهم جلسه را به آنها بازگو کرده و واکنش همکاران یا مشتریان بالقوه را ارزیابی کنید.

 

برنامه ریزی سفر تجاری به خارج از کشور

در مراحل اولیه فرآیند صادرات ضروری است که خودتان به بازار هدف مراجعه کرده و بهترین فرصت ها را ارزیابی کرده و نقاطی که باید بر روی آنها تمرکز کنید را شناسایی کنید. برنامه ریزی قبل از سفر به شما کمک می کند که از زمان خود به طور بهینه استفاده نمایید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

تعیین زمان و مکان بازدید

قوانین ثابتی در مورد نحوه بازدید وجود ندارد، اما یک چیز مشخص است : شما باید همواره قبل از توافق و امضای قرارداد به بازار هدف مراجعه کنید.

انتخاب بازار به تحقیقات شما به کمک مشاور صادرات و بررسی های فردی بستگی دارد. به جای جلسه با یک مشتری یا نماینده، با چندین نفر جلسه داشته باشید تا بتوانید شرایط را به خوبی ارزیابی و مقایسه کنید.

تصمیم قطعی را تا پایان بررسی ها به تعویق بیاندازید. شما باید برای مدیریت درخواست ها آماده باشید و تناسب اقدامات را در نظر بگیرید. در هنگام شروع، بیش از یک یا دو بازار را انتخاب نکنید. بر روی بیشترین شانس موفقیت تمرکز کنید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

سفر خود را حداقل شش هفته قبل برنامه ریزی کنید

شما قبل از سفر می توانید به دفاتر اتاق بازرگانی و اتاق بازرگانی مشترک ایران با سایر کشورها برای دریافت برخی اطلاعات مراجعه نمایید.

یکی از بهترین سرمایه گذاری ها، اطمینان از برنامه ریزی است. این امر به شما کمک می کند تا با افراد و مشتریان مناسب ارتباط برقرار کنید.

در برنامه ریزی بازدید، به تعطیلات و مراسم مذهبی نیز توجه کنید تا مشکلی در روند بازدید شما رخ ندهد.

در صورت امکان، پروازی را انتخاب کنید که اول صبح به مقصد رسیده و عصر آنجا را ترک کنید. سعی کنید بیشترین مدت زمان را در شهر یا محل سپری کرده و برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم نمایید که در ترافیک گیر نکنید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

تمام امور اداری خود را مدیریت کنید

چک لیستی از اموری که قبل از رفتن باید به آنها بپردازید در ادامه آمده است. آمادگی کافی برای پاسخ به سوالاتی در زمینه قیمت، حجم و یا ظرفیت داشته باشید. با مشاور حمل و نقل و مشاور صادرات خود در مورد زمان تحویل و هزینه ها صحبت کنید تا از هزینه صادرات کالا مطمئن شوید. مجموعه ای از سناریوها را در ذهنتان مجسم کرده و تمرین کنید. این امر به شما کمک می کند تا با قاطعیت در مورد قیمت و تحویل صحبت کنید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

مطالعه کنید

برخورد اول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر تابحال به این کشور سفر نکرده اید و اطلاعاتی در مورد آن ندارید، به اینترنت مراجعه کرده و از چندین منبع در مورد آن مطالعه کنید. اطلاعاتی در مورد کشور و سبک زندگی در آنجا کسب کنید. در این صورت می توانید دیدگاهی در مورد کشور و نحوه شروع مذاکره داشته باشید و همچنین می توانید سوالات بهتری آماده کرده و در نتیجه ارزیابی تجاری بهتری از افراد و کشور انجام دهید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

بازدید بدون پیگیری بیهوده است

در بسیاری از موارد زمانی که بازدیدها بدون پیگیری باشند، تاثیری نخواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که ۴۸ ساعت بعد از بازدید، ایمیلی به فرد ارسال نموده و از وی تشکر کنید. همچنین موعدی را به آنها اطلاع دهید که جلسه دیگری با آنها خواهید داشت. در این صورت می­توانید برخورد اول بسیاری خوبی داشته و در نتیجه اعتماد فرد را جلب کنید.

به فهرست زیر توجه کنید و فهرستی از اقداماتی که انجام خواهید داد تهیه نموده و از دستیابی به تمام آنها اطمینان حاصل کنید.

 

مراحل اول ـ حداقل شش هفته قبل از سفر :

  • چک کردن گذرنامه اولین گام است. از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. قبل از هر سفر ضروری است که گذرنامه شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • از ضرورت ویزا برای رفتن به کشور موردنظر اطمینان حاصل کنید. اطلاعات ویزا در وب سایت سفارت یا کنسول کشور وجود دارد.
  • گرفتن ویزا به چهار هفته زمان نیاز دارد ـ در برخی شرایط ضروری است که گذرنامه خود را نیز به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت ارسال کنید.
  • زمانبندی بازدید را با مشاور صادرات کالا هماهنگ کنید.
  • پرواز و هتل را رزرو کنید. به دنبال هتل هایی بگردید که به مراکز تجاری خوب و دسترسی به اینترنت مجهز باشید.
  • واکسیناسیون خود را بررسی کرده و بیمه سفر خود را دریافت کنید.

 

وب­سایت های مهم:

  • وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا : smartraveller.gov.au ـ این وب سایت ۱۰ نکته و توصیه برتر در مورد کشورهایی که شما قصد دارید از آنها بازدید کنید را ارائه می دهد. در این وب سایت شما می توانید در سرویس ایمیلی ثبت نام کرده و آخرین توصیه ها در مورد سفر به کشور موردنظر را دریافت کنید.
  • پروفایل بررسی بازارهای صادراتی کشورها در سایت ما را را بررسی کنید. پروفایل ها اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی کسب و کار و فرهنگ تجارت ارائه می دهند.
  • واجد شرایط بودن خود برای دریافت کمک مالی توسعه کسب و کار بررسی کنید ـ با مشاور صادرات در مورد واجد شرایط بودن برای طرح صحبت کنید. 

 

استراتژی بازار خود را بررسی کنید

  • در طی آمادگی برای صادرات شما باید یک استراتژی صادرات داشته باشید. استراتژی را بررسی کرده و موارد لازم را با توجه به بازار هدف به آن اضافه کنید.
  • گزاره فروش خود را بررسی کنید. گزاره فروش پیامی جذاب است که محصول یا خدمات شما را از سایرین متمایز می کند. شما ممکن است مواردی را به آن اضافه کنید تا با بازار هدف تناسب بیشتری داشته باشد. این موضوع را با مشاور صادرات کالا خود در میان بگذارید.
  • دستاوردهای خود از این بازدید را بر روی کاغذ بنویسید. شما همچنین تمام دیدارهایی که خواهید داشت را نیز باید ثبت کنید.
  • فهرستی از سوالات برای هر یک از جلسات تهیه کنید. سوالات می­توانند بدین صورت باشند:
    • محصول یا خدمات چه نقشی را در استراتژی تجاری آنها ایفا می کند؟
    • آنها محصول یا خدمات خود را چگونه به بازار پیشنهاد می کنند؟
    • چه منابعی را به آن اختصاص داده اند؟
    • آنها چگونه از خدمات پس از فروش حمایت می کنند؟
    • شرایط پرداخت چگونه است؟
    • توافق نامه افشا (Non disclosure agreement) قبل از مذاکره های بعدی

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

در توافق عجله نکنید

زمانی که توزیع کنندگان یا عوامل بدین نتیجه رسیدند که شرکت شما می­تواند مزیتی را به آنها ارائه دهد، سعی خواهند کرد شما را به امضای قرارداد وادار کنند. مراقب باشید. تغییر قراردادها بسیار دشوار بوده و نمی توانید آنها را به راحتی لغو کنید.

در صورت امکان، هرگونه قرارداد را تا زمان برگشت به ایران و بررسی تمام جوانب به تاخیر بیاندازید. با مشاور حقوقی خود مشورت کنید. مفاد قرارداد را با برخی از اعضای شرکت خود در میان بگذارید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

سلب مسئولیت

Ixport عملکرد یا مناسب بودن هیچ یک از طرفین را تائید نکرده و مسئولیتی نسبت به دقت یا کاربردی بودن اطلاعات موجود در این گزارش ندارد. لطفا تناسب شرایط را در طی ارزیابی نیازهای تجاری خود مورد بررسی قرار دهید. ixport هیچگونه مسئولیتی نسبت به خسارات وارده به واسطه استفاده از اطلاعات ندارد.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

آموزش صفر تا صد فرایند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند. بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

 

پکیج صفر تا صد آموزش صادرات شامل ۱۷ فصل می باشد
علاقه مندان میتوانند تمامی فصول دوره آموزش صادرات کالا را از طریق لینک زیر دانلود نمایند .

 
دانلود پکیج آموزش جامع صادرات

 

 

برگزاری دوره و فروش بسته های جامع آموزش بازرگانی

چرا از سایت IXPORT خرید کنیم؟

شما با خرید بسته های آموزشی و ثبت نام در دوره های سایت آیکسپورت میتوانید از امکانات زیر بهره مند شوید:

دریافت کد تخفیف ۶۰ هزارتومانی برای خرید بعدی
۲۰ دقیقه مشاوره رایگان توسط متخصصان حرفه ای در امور بازرگانی

 

فهرست مطالب آموزش صادرات

آمادگی برای صاردات

استراتژی صادرات

تحقیقات بازار

بازاریابی صادرات

قیمت گذاری کالاهای صادراتی

بازدید از بازار هدف

مدیریت ریسک

تامین مالی صادرات

حمل کالا و لجستیک

تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی

عوامل فروش ( نمایندگان و توزیع کنندگان )

موارد حقوقی صادرات

 

برای بازگشت به صفحه راهنمای جامع صادرات اینجا کلیک کنید.

 

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =