بازاریابی صادرات – چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم؟

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

بازاریابی صادرات

بازاریابی صادرات : چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم؟ در این مقاله آموزش صادرات اطلاعات کاربردی در خصوص موارد زیر ارائه می گردد:

 


چک لیست بازاریابی صادرات

آشنایی با مقدمات و اصول بازار ـ این موارد همواره کاربرد خواهند داشت.

ایجاد رابطه ای صمیمی به منظور راحتی هر چه بیشتر مشتری

داشتن نمونه هایی از ایمیل ها یا نامه ها که تاثیر مطلوبی برایتان دارند. تمرین با استفاده از آنها برای ایجاد سبک مناسب برای خود.

مختصر و مفید بودن و پیگیری تلفنی امور بعد از هفت روز.

اطلاع از نحوه برگزاری جلسات در بازار هدف

وب سایت خوب همانند یک کارت ویزیت است . نیازی نیست از وب سایت های گران قیمت استفاده کنید. از تصاویر استفاده کرده و مکانیسم مناسبی برای پاسخگویی به مشتریان داشته باشید.

شبکه های اجتماعی ، تجارت الکترونیک و بررسی محصولات و خدمات روش های خوبی برای تقویت کسب و کارتان هستند.

ماموریت های تجاری ، کارت ویزیت و بروشور نیز از جمله موارد مهمی هستند که محصول یا خدمات شما را بهبود می بخشند.

 

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

در بازاریابی صادرات کالا اولین برخورد بسیار مهم است

همه ما می دانیم که اولین برخورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نامه ها، بروشورها ، فاکس ها ، کنفرانس های ویدئویی ، تماس های تلفنی و جلسات حضوری تاثیر به سزایی دارند.

با بهبود این موارد به مزیت رقابتی دست یابید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

چطور می توانم در بازاریابی صادرات کالا ، تاثیر خوبی داشته باشم ؟

به این موارد توجه کنید :

  • اعتماد به نفس داشته باشید.
  • پاسخگو باشید. حرفه ای باشید.
  • تلفن را برداشته و تمرین کنید.

مشتریان به پاسخگویی سریع و بهینه علاقه دارند و دوست دارند سوال آن ها برایتان مهم باشد. حتی اگر آنها در حال حاضر از شما خرید نمی کنند، آنها باید به خاطر داشته باشند که شرکت شما خدماتش را در شرایطی صمیمی ارائه می دهد.

از کلمات تخصصی استفاده نکنید. بسیار صمیمی جلوه نکنید. رفتار مودبانه ای داشته باشید. هر بار که با مشتریان تماس می گیرید، سعی کنید پیشنهاد جدیدی به آنها ارائه دهید.

در تقویمتان علامت گذاری کنید تا مجددا در موعدی معین با آنها تماس بگیرید.

عوامل فرهنگی موجود در بازار هدف را فرا بگیرید.

برای مثال، در خاورمیانه بسیاری از افراد به ایمیل پاسخ نمی دهند، اما همه افراد به تلفن همراه خود پاسخ می دهند.

روش های ارتباطی موثر در بازار هدف را فرا بگیرید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

در بازاریابی صادرات کالا چه شرکت هایی بهترین برخورد را با شما داشته اند؟

به شرکت ها و افرادی که شما را در برخورد اول تحت تاثیر قرار داده اند، فکر کنید. اگر آن ها از طریق ایمیل یا نامه با شما مکاتبه کرده اند، چه چیزی باعث جلب توجه شما شده است.

اگر روش آنها توجه شما را جلب کرده است، شما نیز می توانید از آن روش برای جلب توجه سایرین استفاده کنید. شما باید بتوانید پیامتان را به خوبی منتقل کنید.

مکاتبه باید کوتاه بوده و بیش از سه پیام نباشد.

سعی کنید شرایطی را فراهم بیاورید که فرد بتواند به راحتی درخواست شما را بپذیرد. زمانی را برای تماس با آنها هماهنگ کنید. اطلاع دهید که با آنها تماس گرفته ، جلسه برگزار کرده و یا محصولی را برای آن ها ارسال خواهید کرد.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

تکنیک های ایمیل ضروری هستند

ایمیل های موثر از ترکیبی از کلمات و ساختارهای خاص برای ارسال سریع پیام استفاده می کنند.

تصاویر یا ویدئوهایی از محصول را به همراه ایمیل ارسال کنید.

ایمیل را به گونه ای طراحی کنید که فرد به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشد. اطمینان حاصل کنید که تکنیک های ایمیلی با بازار هدف شما تناسب دارند.

از تکنیک های ارتباطی موثر استفاده کنید. در مورد شرایط موجود تحقیق کنید تا مواردی که توجه افراد را به خود جلب می کنند را بشناسید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص انواع متن ایمیل برای پاسخ به مشتریان به صفحه نمونه متن های ایمیل برای پاسخ به مشتریان مراجعه نمایید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

تکنیک های جلسه را تمرین کنید

زمانی که در یک جلسه یا ماموریت تجاری در کشوری جدید شرکت می کنید، به دنبال توصیه هایی در مورد آداب و رسوم جلسات باشید.

برای شروع به در اینترنت اداب و رسو کشورهای مختلف در جلسات کاری را جستجو و مطالعه نمایید.

اهداف کلیدی شرکت در جلسه بعدی را بیان کنید. با دقت به نظرات افراد گوش کنید تا بتوانید در موارد کلیدی به توافق برسید. به آرامی و با تامل صحبت کنید و همواره در طول جلسه به هدف خود تمرکز کنید.

لباس های مناسبی بپوشید و اگر در انتخاب لباس با مشکل مواجه هستید، کت و شلوار بهترین گزینه می باشد.

اسلایدهای پاورپوینت باید کوتاه بوده و تصاویر جذابی از محصول یا خدمات شما داشته باشند.

شرایطی را فراهم آورید که افراد بتوانند در آینده نیز با شما در ارتباط باشند. همواره کارت ویزیت به همراه داشته باشید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

داشتن وب سایت خوب

وب سایت خود همانند بروشور شرکت شما است. نیازی نیست که وب سایت شما سرشار از اطلاعات باشد، بلکه باید تصاویری را در وب سایت خود قرار داده و توضیحات دقیق و مختصری از خدمات و محصول خود ارائه دهید.

در صورت ضرورت می توانید نظرات مشتریان و تصاویر آن ها در حین استفاده از محصولات یا خدمات خود را در وب سایت منتشر کنید.

اطلاعات تماس باید دقیق بوده و آدرس ایمیل شرکت به همراه عکس فردی که به ایمیل ها پاسخ می دهد را در وب سایت خود قرار دهید. این امر منجر به تعامل هر چه بیشتر افراد می شود.

وب سایت منظم و دارای ساختار مناسب فرصت خوبی را برای صادرکنندگان فراهم می آورد.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

داشتن وب سایت به روز شما را به موارد زیر در بازاریابی صادرات کالا توانمند می سازد :

  1. ارتباط با مشتریان بالقوه در کشورهای خارجی بدون نیاز به ترک کشور
  2. دسترسی به مشتریان خارجی به طور مقرون به صرفه
  3. ثبت نظر یک شرکت حرف های و  با تجربه در مورد مواد به کار برده شده در محصولات خود
  4. نشان دادن مدرن بودن کسب و کار و بهره مندی از فناوری های جدید
  5. جلوگیری از مشکل اختلاف زمانی
  6. معرفی محصولات جدید
  7. نمایش محصولات با استفاده از داده ها و تصاویر تخصصی
  8. فروش مستقیم محصول به مشتریان

برای بررسی بیشتر و یادگیری چگونگی راه اندازی یک وب سایت و نکات مورد توجه در آن به بخش مربوطه مراجعه نمایید. اطلاعات مفیدی در خصوص تکنیکهای راه اندازی وب سایت در آن بخش ارائه شده است.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

صادرات آنلاین

برآورد می شود که تا سال ۲۰۲۰ میزان فروش آنلاین به ۴.۱ تریلیون دلار رسیده و در حدود ۱۴.۶% میزان فروش جهان را به خود اختصاص دهد.

بسیاری از بازارهای خارجی شاهد رشد دو رقمی فروش آنلاین هستند و در نتیجه صادرات آنلاین روش خوبی برای تمام کسب و کارهای ایرانی است تا بتوانند در خارج از کشور نیز فعالیت کرده و میزان فروش خود را افزایش داده و محصولات خود را در بازارهای جدید آزمایش کنند.

فروش برون مرزی در بسیاری از بازارها در حال توسعه است و خرید محصولات وارداتی به صورت آنلاین بسیار آسان تر می باشد.

برخی از برندهای ایرانی موفقیت بسیار بالایی در چین دارند، اما امکان رشد در آسیا نیز وجود دارد.

در شرایط ایده آل ، مدیریت و فروش آنلاین باید بخشی از استراتژی صادرات کالا شما را تشکیل داده و در کنار روش های سنتی و آفلاین از آن بهره مند شوید. در ادامه جهت آشنایی با برند سازی بین المللی ، به مقاله برند سازی بین المللی سایت مراجعه نمایید.

 

نکته :
 

استفاده از استراتژی صادرات آنلاین دسترسی به میلیون ها مشتری را فراهم می آورد و ممکن است عملکرد آسان تری در مقایسه با روش های سنتی تجارت داشته باشد.

 

بسیاری از مفاهیم کلیدی صادرات کالا از طریق روش های سنتی را می توان برای صادرات آنلاین نیز استفاده نمود.

شناخت مشتریان ، تحقیق در مورد شرکا و تامین کنندگان ، مدیریت ریسک و داشتن شبکه حمل و نقل و لجستیک مطمئن از جمله مواردی هستند که برای موفقیت کسب و کار صادرات آنلاین ضروری هستند.

عدم آمادگی و آشنایی با ریسک های صادرات آنلاین می تواند برای موفقیت کسب و کار مضر باشد.

Ixport رابطه خوبی با چندین پلت فرم فروش آنلاین داشته و با عملکرد آن ها آشنا می باشد.

ما راهنمایی برای صادرات آنلاین تهیه کرده ایم تا شما را با این فرایند آشنا کرده و ریسک ها را کاهش داشته و فروش و سود را به بیشترین میزان برسانیم. راهنمای جامع صادرات از طریق تجارت الکترونیکی در سایت آیکسپورت جهت بررسی ارائه شده است.

راهنمای صادرات آنلاین

این راهنما مروری از مدل های رایج کسب و کار برای فروش آنلاین ، راه حل های لجستیک ، مدیریت ریسک و … ارائه می دهد. پیشنهاد می شود حتما راهنمای جامع صادرات آنلاین را برای آگاهی بیشتر مطالعه نمایید.

شبکه های اجتماعی در بازاریابی صادرات کالا

با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی ، افراد همواره بازخورد و نظر خود از محصولات و خدمات شرکت ها را در بلاگ های شخصی خود منتشر نموده و برندها را به دوستان و اعضای خانواده خود معرفی کرده و بازخورد سایرین در مورد محصولات کسب و کارهای مختلف را مطالعه می کنند.

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا با مشتریان در تعامل بوده و با آن ها مکالمه نموده و نظر آن ها در مورد برند و کسب و کارتان رو جویا شوید.
شما می توانید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ ، ارائه هدایا و اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی ممکن است ریسک بالایی داشته باشند، اما با اندکی تحقیق و برنامه ریزی ، شما می توانید از آنها به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

 

نکته :
 

در هنگام استفاده از امکانات تجارت الکترونیک ، مشتریان نمی توانند قبل از خرید محصول ، به محصول شما دسترسی داشته باشند.

اما شبکه های اجتماعی می توانند آگاهی افراد در مورد برند و خدمات شما را افزایش دهند.

مالکین برند می توانند در تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی صفحه ای برای خود ایجاد کرده و برند خود را تبلیغ کنند.

 

همه این موارد از جمله عواملی هستند که به تصمیم گیری مشتری برای خرید یا عدم خرید یک محصول تاثیر دارند.

بر اساس تحقیق KPMG در سال ۲۰۱۶ ، ۵۵.۲% خریداران قبل از خرید یک محصول در مورد آن در اینترنت جستجو کرده و نظرات سایرین در مورد محصول را مطالعه می کنند.

هم چنین شایان ذکر است که ۲۲% افراد نیز شبکه های اجتماعی را عامل خریدهای آنلاین خود معرفی می کنند.

صادرکنندگان ایرانی باید شبکه های اجتماعی داخلی را نیز به عنوان کانالی مهم برای دسترسی به مشتریان قلمداد کنند.

کشورهای مختلف از شبکه های اجتماعی محلی متعددی استفاده می کنند که بهره مندی از آنها منجر به معرفی بهتر محصول به افراد می شود.

برای مثال ، دولت چین استفاده از شبکه های اجتماعی فیسبوک و تویتر را مسدود کرده است و افراد از پلتفرم های جایگزین از جمله WeChat و Weibo استفاده می کنند.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

هیئت های تجاری در بازاریابی صادرات

به منظور کمک به صادرکنندگان ایرانی در راستای ترویج محصولات ، ایران دو نوع هیئت تجاری برای خود در نظر گرفته است :

  • از ایرانی به بازارهای خارجی ( ماموریت های فروش )
  • از بازارهای خارجی به ایران ( ماموریت های خرید )

ماموریت بازارهای خارجی معمولا تحت حمایت سازمان صنعت، عدن و تجارت  اتاق بازرگانی انجام می گیرند.

به منظور نشان دادن اهمیت این ماموریت ها برای دولت ایران، این ماموریت ها اغلب توسط وزیران و مدیران صنایع و تجارت انجام می شوند.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

به دلیل قدرت گروهی و پروفایل قدرتمند ، هیئتهای تجاری فروش ایران فرصت های صادرات را از طریق موارد زیر فراهم می کنند :

  • پوشش رسانه ای گسترده
  • افزایش دسترسی به مشتریان بالقوه
  • ارتباط مستقیم با تصمیم گیرندگان سیاسی و تجاری
  • سهولت عضویت در یک گروه در طی بازدید از بازاری با ویژگی های خاص ( نظیر امنیت ضعیف یا نقش مهم در کشور در زمینه تجارت خارجی )
  • هزینه کمتر سفر
  • شفافیت و وضوح بیشتر برای رویدادهای خارجی از جمله نمایشگاه های تجارت
  • شبکه های پشتیبانی موثر برای صادرکنندگان مشابه
  • دسترسی آسان به اطلاعات در مورد بازارهای بالقوه ، محصولات رقابتی و فناوری ها و روندهای جدید

هیئتهای خرید خارجی که از ایران بازدید می کنند نیز فرصتی را برای ترویج خدمات و محصولاتتان فراهم می آورند.

با عضویت در هئیت های تجاری، اعضا تعهد و علاقه خود به خرید از ایران را نشان داده اند.

این ماموریت ها فرصتی را برای صادرکنندگان فراهم می آورند تا مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهند.

این روش می تواند درآمد خوبی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم آورد، زیرا خریداران هستند که به آنها مراجعه کرده اند.

برای مشاهده اطلاعات هیئت های تجاری و تاریخ های بازدید آنها و چگونگی حضور در این هیئت ها شما می توانید بخش هیئتهای تجاری را بررسی و ملاحظه نمایید.

 

کارت ویزیت

کارت ویزیت نیز بخشی از سفر به خارج می باشد. شما نمی توانید بدون کارت ویزیت عملکرد خوبی در بازارهای خارجی داشته باشید:

  • تماس افراد با خودتان را تسهیل کرده و کارت ویزیت را با قالب و فرمت استاندارد ( ۹×۵ cm ) طراحی کنید.
  • در کشورهای غیرانگلیسی زبان ، تمام جزئیات کارت ویزیت را در پشت آن به زبان محلی کشور نیز چاپ کنید. این امر شامل لوگوی شرکت نیز می باشد.
  • شماره تماس خود را به صورت بین المللی بر روی کارت ویزیت خود درج کنید تا افراد بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرید. برای مثال : +۹۸ ۹۳۹۰ ۲۰۰۰ یا +۹۸(۲۱) ۹۳۹۰ ۲۰۰۰. درج کد شهرتان را فراموش نکنید.
  • تعداد کافی کارت ویزیت به همراه داشته باشید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

در برخی از کشورهای ( به ویژه آسیا )، کارت ویزیت مدرک بسیار مهمی به شمار می رود. این موارد را به خاطر بسپارید:

  • کارت را با دو دست دریافت کرده ، نام و جزئیات را به طور دقیق مطالعه کرده و سپس آن را کنار بگذارید.
  • کارت را بر روی میز خود نیاندازید، زیرا این امر نشانگر بی احترامی به فرد مقابل است.
  • هرگز در حضور فرد اطلاعاتی بر روی کارت ویزیت وی ننویسید، زیرا این اقدام نیز ممکن است باعث آزردگی فرد شود.

 

بروشور

نکاتی که در استفاده از بروشور باید به آنها توجه کنید:

  • در کشورهای غیرانگلیسی زبان ، شما باید از تصاویر بیشتری برای بروشور خود استفاده نمایید و بهتر است بخشی از بروشور را به زبان محلی تهیه کنید.
  • شما می توانید از آگهی های ارزان قیمت برای توزیع گسترده استفاده کرده و بروشورهای رنگی و با کیفیت را برای گروه خاصی از مشتریان خود ارائه دهید.
  • داشتن بروشور در نمایشگاه ها ضروری می باشد، زیرا مشتریان بالقوه می توانند اطلاعات مربوط به محصول و خدمات شما را مشاهده کنند.
    بسیاری از محتوایی که برای تهیه بروشور جمع آوری کرده اید را می توانید برای سایت نیز استفاده کنید.

 

—————————     آموزش صادرات     —————————

 

فهرست عرضه کنندگان ایران

ثبت نام به عنوان عرضه کنندگان محصولات در ایران یکی دیگر از روش ها برای ترویج محصولات خود در بازارهای خارجی است.

فهرست عرضه کنندگان ایرانی محصولات و خدمات را از طریق وب سایت .alibaba.com به خریداران خارجی معرفی می کند.

کافی است به صورت آنلاین ثبت نام کنید و نیازی به پرداخت حق کمیسیون نیز وجود ندارد.

 


 

آموزش صفر تا صد فرایند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند. بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

 

پکیج صفر تا صد آموزش صادرات شامل ۱۷ فصل می باشد
علاقه مندان میتوانند تمامی فصول دوره آموزش صادرات کالا را از طریق لینک زیر دانلود نمایند .

 
دانلود پکیج آموزش جامع صادرات

 

برگزاری دوره و فروش بسته های جامع آموزش بازرگانی

چرا از سایت IXPORT خرید کنیم؟

شما با خرید بسته های آموزشی و ثبت نام در دوره های سایت آیکسپورت میتوانید از امکانات زیر بهره مند شوید:

دریافت کد تخفیف ۶۰ هزارتومانی برای خرید بعدی
۲۰ دقیقه مشاوره رایگان توسط متخصصان حرفه ای در امور بازرگانی

 

فهرست مطالب آموزش صادرات

آمادگی برای صاردات

استراتژی صادرات

تحقیقات بازار

بازاریابی صادرات

قیمت گذاری کالاهای صادراتی

بازدید از بازار هدف

مدیریت ریسک

تامین مالی صادرات

حمل کالا و لجستیک

تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی

عوامل فروش ( نمایندگان و توزیع کنندگان )

موارد حقوقی صادرات

 

برای بازگشت به صفحه راهنمای جامع صادرات اینجا کلیک کنید.

 

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

1 پاسخ
  1. زهراحسینی
    زهراحسینی گفته:

    سلام بنده تولیدکننده گل های مصنوعی وگل های کریستالی وانگورکریستالی تزیینی وتولید شلف چوبی هستم واماده همکاری باتجارعراقی درحیطه گل مصنوعی وتزیینات
    برای دیدن عکسها ونمونه کارها ۰۹۳۷۱۰۸۱۶۰۲درواتساپ پیام دهید .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =