تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین

تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین

تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین

پرچم کشور چین

فرهنگ و اجتماع کشور چین را می توانید در این بخش از سایت ixport بررسی نمایید .
با ما همراه باشید.

 

دانستنی های مهم کشور چین

جغرافیا

کشور چین در منطقه شرق آسیا قرار گرفته‌ است و مساحت آن ۹۵۹۶۹۶۰ کیلومتر مربع است که ۹۳۶۲۴۱۰ کیلومتر مربع آن خشکی و ۲۷۰۵۵۰ کیلومتر مربع آن از آب تشکیل شده است . این کشور چهارمین کشور پهناور دنیا پس از روسیه ، کانادا و آمریکا است .

این کشور با کشور های متعددی همجوار است ؛ از جمله کره شمالی ، مغولستان ، روسیه ، قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان ، پاکستان ، هند ، نپال ، برمه ، بوتان ، لائوس ، ویتنام دارای مرز مشترک خاکی و با کره جنوبی ، ژاپن ، فیلیپین ، برونئی ، مالزی و اندونزی دارای مرز آبی است.

 

نکته :
 

چین با داشتن ۲۲,۱۱۷ کیلومتر مربع مرز زمینی طولانی ترین خط مرزی را در میان تمام کشور های دنیا دارد. این کشور از شرق و جنوب با دریای چین شرقی ، خلیج کره ، دریای زرد،  و دیگر آب ‌های آزاد احاطه شده‌است و با ۱۴ کشور هم مرز است.

 

در شرق چین در کرانه های رود زرد و دریای چین شرقی دشت ‌های آبرفتی پهناور و حاصل خیزی با تراکم جمعیتی بسیار بالا قرار گرفته‌ اند. در بخش ‌های شمالی در مرز فلات مغولستان داخلی علفزار های وسیع مشاهده میشود و صحرا های خشک و سرد تکله ‌مکان و گبی در فلات مرتفع مغولستان جای گرفته‌اند.

تپه ‌ها و رشته ‌کوه‌ های کم‌ ارتفاع بیشتر نواحی جنوب چین را در بر گرفته‌ اند و شرق میانی چین میزبان دلتای دو رودخانه اصلی این کشور یعنی رود زرد و یانگ‌ تسه است . بخش غربی این سرزمین پوشیده از کوه ‌های بسیار مرتفع از جمله هیمالیا ست. مرتفع ‌ترین نقطه دنیا یعنی قله اورست به ارتفاع ۸۸۴۸ متر مرز چین و نپال است و پست ‌ترین نقطه چین که سومین نقطه پست دنیا ست در بستر دریاچه خشک آدینگ در فرو نشست تورپان ۱۵۴ متر پایین تر از سطح دریا های آزاد است.

 

جمعیت

جمعیت چین در سر شماری سال ۲۰۱۰ حدود یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون نفر بوده‌ است . رشد اقتصادی سریع چین موجب شده تا صد ها میلیون نفر از فقر نجات پیدا کنند. اکنون ده درصد چینی‌ ها با درآمدی کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌ کنند در حالی که این رقم در سال ۱۹۷۸ به ۶۴ درصد می‌ رسید. نرخ بیکاری شهری نیز در سال ۲۰۱۳ به چهار درصد رسیده ‌است.

 

دین

چین در طول تاریخ تحت تأثیر مذاهب و مکاتب فکری مختلفی بوده ‌است. به‌ طور تاریخی سه مکتب اصلی این کشور کنفوسیوس‌ گرایی ، بودایی ، و تائویی بوده ‌اند که هر یک تاثیر به ‌سزایی در شکل ‌گیری فرهنگ چینی گذاشته ‌اند .

 

زبان

زبان رسمی چین گویش استاندارد زبان ماندارین است . حدود ۷۰ درصد مردم چین به گویش های مختلف زبان ماندارین صحبت می ‌کنند. گویش استاندارد این زبان که برگرفته از گویش پکنی است زبان ارتباطی گروه ‌های مختلف زبانی در سراسر چین است. ۲۲۹ زبان زنده دیگر نیز در چین تکلم می‌شود که اغلب آن ‌ها به گروه زبان‌ های چینی از خانواده چینی – تبتی تعلق دارند. زبان‌ های وو ( شامل شانگ هایی )، یوئه ( شامل کانتونی و تایشانی )، مین ( شامل هوکین )، شیانگ و هاکا از جمله مهم ترین زبان ‌های این گروه هستند.

زبان‌ های شاخه تبتی – برمه ‌ای مثل شیانگ ، ناسی و یی نیز در نقاط مختلف تبت و دشت‌ های یون ‌نان – گویجو صحبت می ‌شوند. سایر اقلیت ‌های زبانی جنوب غرب چین هم جوانگ ، تایلندی ، دونگ و سویی از خانواده تایلندی – کادای ، میائو و یائو از خانواده همونگ – مین ، و وا از خانواده آسترو آسیایی هستند.

در شمال شرق و شمال غرب چین هم گروه ‌های قومی اقلیتی زندگی می ‌کنند که به زبان ‌های آلتایی هم چون منچو و مغولی و چندین زبان از گروه ترکی ‌تبار مثل اویغوری ، قزاقی ، قرقیزی و سالار سخن می ‌گویند.

 

نکته :
 

زبان کره ‌ای نیز زبان مادری گروهی از اهالی مرز چین و کره شمالی است. سریکلی زبان تاجیک‌ های غرب سین ‌کیانگ است که به گروه زبان ‌های ایرانی شرقی از خانواده هند و اروپایی تعلق دارد. بومیان تایوانی نیز که اقلیت کوچکی در خاک اصلی چین هستند به زبان‌ های خانواده آسترونزی سخن می ‌گویند.

 

حروف چینی هزاران سال است که برای نوشتن زبان ‌های چینی استفاده می ‌شود. این نویسه ‌ها به گویش ‌وران زبان‌ ها و گویش ‌های مختلف که برای هم قابل فهم نیستند ، اجازه می‌ دهند که از طریق نوشتار منظور هم را متوجه شوند. در سال ۱۹۵۶ دولت چین حروف چینی ساده‌ شده را معرفی کرد که امروزه چینی سنتی را منسوخ کرده ‌است . الفبای استانداردی هم برای لاتین نویسی زبان چینی تهیه شده که به پین ‌یین معروف است .

زبان تبتی از الفبایی بهره می ‌گیرد که از متن ‌های هندی اقتباس شده و زبان اویغوری بیش تر با الفبای فارسی – عربی نگاشته می‌ شود. خط مغولی و خط منچو نیز از الفبای باستانی اویغور اقتباس شده ‌اند. زبان جوانگ نیز امروزه از الفبای لاتین برای نگارش بهره می ‌برد.

 

فرهنگ مردم چین

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ( به انگلیسی : PEOPLE REPUBLIC OF CHINA) یا به مخفف P.R.C ، کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده است. چین یکی از بزرگترین کشور های جهان است که در خود بیش از میلیاردها نفر را جای داده است. این میلیاردها نفر در واقع عضو مملکتی هستند که دارای فرهنگی هزار ساله و منسجم در خود است.

نژاد چینی امروزه در زمره ی بزرگ ترین گروه های قومی جهان به شمار می روند. چینی ها از لحاظ نژادی در زمره ی زرد پوستان قرار می گیرند و بیش ترین پراکندگی خانوادگی قومی در این کشور را قبیله ای به نام هان در اختیار دارد که این پراکندگی بیش از ۹۰ درصد را در بر می گیرد.

چینی ها دارای تمدنی هستد که بیش از ۳ هزار سال از آن می گذرد و در طول قرن های مختلف دست خوش تغییرات بزرگ و کوچک و حتی مثبت و منفی قرار گرفته است. مردم در چین به زبان ماندارین که ما آن را به عنوان زبان چینی می شناسیم صحبت می کنند و این زبان از آن سو زبان غالب در چین شد که زبان اصلی مردم قبیله ی هان بود. امروزه در سراسر چین و در تمامی ادارات و اماکن رسمی از زبان ماندارین برای کارهای خود استفاده می برند.

 

————-    تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین    ————-

 

صادرات به چین

مجموع واردات کالا کشور چین در سال ۲۰۱۷ ، ۱.۵۴ تریلیون دلار بود که همین امر این کشور را به ۲ مین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرده است.

مقاله ” صادرات به چین ” شامل اطلاعات کاملی در خصوص برترین کالاهای وارداتی چین ، کشورهای صادرکننده به چین ، بیشترین مبدا واردات از قاره ها به کشور چین ، به همراه نمودار های کاربردی و … می باشد.

برای مطالعه و بررسی بازار واردات چین از بخش ” صادرات به چین ” سایت ixport دیدن فرمایید.

 

————-    تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین     ————-

 

واردات از چین

مجموع صادرات کالا ی کشور چین در سال ۲۰۱۷ ، ۲.۴۱ تریلیون دلار بود که همین امر این کشور را به بزرگترین مین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرده است .

مقاله ” واردات از چین ” شامل اطلاعات کاملی در خصوص برترین کالاهای صادراتی چین ، کشورهای واردکننده از چین ، بیشترین مبدا صادرات به قاره ها ، از کشور چین ، به همراه نمودار های کاربردی و … می باشد.

برای مطالعه و بررسی بازار صادرات چین از بخش ” واردات از چین ” سایت ixport دیدن فرمایید.

 

————-    تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین    ————-

 

نکات کاربردی بسته بندی کالا صادراتی

در بسیاری از کسب و کارها طراحی بسته بندی کالای صادراتی فرآیند بسیار مهم محسوب می­ شود و در صادرات یک محصول باید فاکتورهای زیادی را در این زمینه مد نظر قرار داد .
در این مقاله مباحثی هم چون : بررسی انواع بسته بندی کالا ی صادراتی ، بررسی استاندارد های بسته بندی صادراتی ، بررسی طراحی بسته بندی صادراتی ، اطلاع از قوانین بسته بندی کالا ، چگونکی بسته بندی کالا هایی مثل زعفران ، پسته ، خرما و … ، چالش ها و مشکلات در بسته بندی صادراتی ، لیست سایت های مفید در خصوص بسته بندی و … ، را مورد بررسی قرار داده ایم. برای مشاهده مقاله به بخش ” نکات کاربردی بسته بندی کالا صادراتی ” سایت ixport مراجعه نمایید.

 

————-    تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین    ————-

 

تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی

تحلیل گروه های کالایی مختلف به صادرکنندگان کمک می کند تا با مقایسه فرصت ها در کشورهای مختلف ، بازار صادرات کالا ی خود را بشناسند و تجارت موفق تری داشته باشند . این مقاله شامل تحلیل کالاهایی همچون :

برای مطالعه مقاله به بخش ” تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی ” سایت ixport مراجعه نمایید.

 

————-    تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین    ————-

 


راهنمای جامع تجارت با چین

راهنمای جامع صادرات ، واردات ، بازرگانی و تجارت کشور چین با ایران و دیگر کشورهای جهان را به صورت جامع در لینک زیر مطالعه و آموزش ببینید .

 

درباره کشور چین بیشتر بدانیم :
 

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات صادرات و واردات در خصوص کشور چین به لینک زیر مراجعه نمایید :

 


مقالات مرتبط با تحلیل فرهنگ و اجتماع کشور چین

 

بررسی کلی کشور چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

آشنایی با استاندارد ( Guobiao ) GB جهت صادرات کالا به کشور چین[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

گواهی اجباری ccc جهت صادرات کالا به چین[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

۱۰۰ خوشه صنعتی چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

قانون و مقررات چین در فعالیتهای اقتصادی و چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

صادرات به چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

سیاست و اقتصاد چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

منابع اطلاعاتی کشور چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

واردات از چین[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

قانون اساسی چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

آدرس سایت های سازمان های دولتی چین و وزارتخانه ها[av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

لیست بانک های مهم کشور چین [av_font_icon icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’15px’ position=’right’ animation=” color=’#4169E1′ av_uid=’av-69tebe’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_font_icon]

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدور مجوز بهداشتی ترخیص محموله های دام زنده و فرآورده های خام دامی شرکتهای بازرگانی دولتی وخصوصی که اقدام به...
تاریخ انتشار : 6 ساعت قبل
راهنمای ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )   به اطلاع کاربران گرامی میرساند...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
.راهنمای فرآیند تغییر کارت بازرگانی (شخص حقیقی) ( بروزرسانی تیر ماه ۱۴۰۳ )  فرآیند تغییر کارت بازرگانی در سامانه جامع...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
شیوه نامه دریافت کد شناسایی فلزات گرانبها پیرو مصوبه مورخ ۲۹ / ۱۰ / ۱۴۰۰ ستاد مبارزه با قاچاق کالا...
تاریخ انتشار : 16 ساعت قبل
ثبت صورتحساب مالیاتی طلا ( سامانه تجارت داخلی ) بروزرسانی ۱۴۰۳  فروشنده کالا ( ارسال کننده فاکتور ) جهت ثبت...
تاریخ انتشار : 17 ساعت قبل
فهرست ردیف تعرفه های مشمول جزء (٢) بند (الف) تبصره (٩) قانون بودجه سال (١۴٠٣) کل کشور مهلت اعتبار بخشنامه: تا...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما